خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اگر مذاکرات آمریکا و کره شمالی شکست بخورد چه می‌شود؟

با وجود آنکه کره شمالی و آمریکا با برگزاری یک نشست دیپلماتیک میان رهبرانشان در ماه مه توافق کردند اما کارشناسان هشدار می‌دهند، در صورتی که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون نتوانند مشکلات هسته‌ای خود را حل کنند تبعاتی “غیرقابل تصور” به وجود خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اکسپرس، اوایل سال جاری میلادی جامعه بین‌المللی از شنیدن اینکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای نشستی دعوت کرده به شدت شگفت زده شد.

ژنرال بنجامین فرکلی به دانشگاه دولتی آریزونا استیت یونیورسیتی گفت: بیشترین نفع آمریکا و جهان دراین است که با رهبران کره شمالی گفت‌وگوی سیاسی و دیپلماتیک با هدف جلوگیری از یک جنگ هسته‌ای و حتی یک جنگ متعارف داشته باشد زیرا آنها یک نیروی نظامی به شدت قابل توجه دارد.

او گفت: اگر ما وارد جنگ در شبه جزیره کره شویم باید سر همه چیز یا هیچ چیز شرط ببندیم. آنها یا پیروز می‌شوند یا رژیم آنها پایان خواهد یافت. در این وضعیت حد و مرزی وجود نخواهد داشت و کره‌ای ها همه چیز خود را وارد خواهند کرد.

دنیل روتنبرگ، مدیر مرکز آینده جنگ دانشگاه دولتی آریزونا گفت: احتمال جنگ در شبه جزیره کره یکی از خطرناک ترین وضعیت‌ها در جهان است و می‌تواند منجر به نابودی غیرقابل تصور و درد و رنج بسیار برای انسان شود.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی قرار است بعد از نشست تاریخی رهبران کره شمالی و کره‌ جنوبی رخ دهد. رهبر کره شمالی در تاریخ 27 آوریل با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی دیدار خواهد کرد.

با وجود نشانه‌های از بهبودی روابط کره شمالی، سیستم هشدار “DEFCON” به روزرسانی شده تا خطرات متغییر حکومت کیم جونگ اون را منعکس کند.

این سازمان که ناظر بر تهدیدهای هسته‌ای علیه آمریکا است می‌گوید: این حکومت هنوز یک تهدید بزرگ بوده و نباید به آن اعتماد شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا