خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دی سانتیس انصراف داد ترامپ تشکر کرد

دی سانتیس از ادامه‌ی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا به نفع ترامپ کناره‌گیری کرد.

خبرگزاری فارس نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در واکنش به ماجرای کناره‌گیری «ران دی‌سانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا از رقابت‌های ریاست‌جمهوری از وی تمجید و تشکر کرد.

به گزارش «نیوزویک»،ترامپ روز یکشنبه در حالی که در ستاد انتخاباتی‌اش در نیوهمپشایر با حامیانش صحبت می‌کرد، به جمعیت حاضر در آنجا اعلام کرد که حمایت دی‌سانتیس را هم دریافت کرده است.

با وجود آنکه ترامپ از ابتدای نامزدی دی‌سانتیس وی را مورد تمسخر قرار داده بود، روز یکشنبه در واکنش به اقدام وی برای کناره‌گیری از رقابت‌ها از او به عنوان «فردی بسیار توانمند» یاد کرد. ترامپ به هوادارانش عنوان کرد که ران دی‌سانتیس به عنوان یکی از مخالفانش اکنون با انصراف خود از نامزدی ریاست‌جمهوری از وی حمایت کرده است.

دیسانتیس روز یکشنبه با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق)اعلام کرد که مبارزات انتخاباتی‌اش را به حالت تعلیق درآورده و از دونالد ترامپ در این رقابت‌ها حمایت می‌کند. وی در پیام منتشر شده از جمهوری‌خواهان خواست تا از ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کنند.

حمایت دی‌سانتیس از ترامپ در حالی انجام گرفت که وی از رقیب دیگر جمهوری‌خواهش یعنی «نیکی هیلی» فرماندار سابق کارولینای جنوبی انتقاد کرد. وی در اظهاراتی عنوان کرد: ترامپ نسبت به جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی برتری دارد و این امری کاملا واضح است.

این حمایت‌ قاطعانه دی‌سانتیس از ترامپ موجب شد تا کمپین ترامپ در بیانیه‌ای عنوان کند از حمایت دی‌سانتیس بسیار «مفتخر» شده است. در بیانیه این کمپین آمده است: در حالی که تنها چند روز تا پیروزی رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در ایالت نیوهمپشایر بیشتر باقی نمانده است ما از تایید ترامپ از سوی فرماندار ران دی‌سانتیس و بسیاری دیگر از نامزدهای سابق ریاست‌جمهوری مفتخر هستیم.

در بخش دیگری از این بیانیه اینطور آمده است: اکنون وقت آن رسیده است که همه جمهوری‌خواهان برای شکست دادن جو بایدن متقلب و پایان دادن به ریاست‌جمهوری فاجعه‌بارش از ترامپ حمایت کنند.

«نیکی هیلی» فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی هم برای دیسانتیس آرزوی موفقیت کرده و عنوان کرد وی در زمان نامزدی‌اش کارش را به خوبی انجام داده است. پس از کناره‌گیری «ویوک راماسوامی» و سپس «ران دیسانتیس» از نامزدی حزب جمهوری‌خواه اکنون ادامه رقابت‌ها در این میان دو نامزد اصلی یعنی نیکی هیلی و دونالد ترامپ ادامه پیدا خواهد کرد.

با این حال، هنوز مشخص نیست هیلی تا چه زمانی بر تصمیم خود جهت رقابت با دونالد ترامپ در جریان انتخابات مقدماتی آمریکا پافشاری کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا