خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درگیری در بهشت!

روزنامه ی آرمان در گزارشی درباره ی درگیری های روز گذشته ی شورای شهر تهران نوشت:

جلسه ی شوراي شهر تهران روز سه شنبه شاهد درگيري لفظي جداگانه چهار عضو شورا با يكديگر بود و اين موضوع زماني اهميت پيدا مي‌كند كه به زمان اين اختلافات دقت شود يعني در حالي كه برخي، فعاليت هاي تبليغاتي خود را براي ورود به شوراي شهر بعدي آغاز كرده‌اند، تعدادي از اعضاي فعلي شوراي شهر هم نمي‌خواهند از گود آغاز رقابت هاي زودهنگام انتخاباتي بيرون باشند البته شايد قصد و غرضي هم از بلند كردن صدا و برخي اظهاراتشان نداشته باشند اما از محتواي برخي از آنچه در عصبانيت بيان مي‌كنند سوگيري سياسي آنها كه به ادعاهاي قبليشان در تناقض است هويدا مي‌شود و شايد پربيراه نباشد اگر ادعا شود برخي يك ويژگي رفتاري همانند آنچه الهه راستگو بدان سبب معروف شده است، در وجود خود دارند. در درگيري كه روز گذشته در بهشت رخ داد از برخي پشت پرده‌ها رونمايي شد مانند آرايي كه به شهردار شدن قاليباف منجر و امروز همان راي‌دهندگان در انتقاد از شهردار سخن مي‌گويند. رحمت ا… حافظي را در شوراي شهر به انتقادهاي بي‌پرده و صريحش از تخلف‌ها و آشفتگي مالي شهرداري تهران، قانون‌گريزي سازمان‌هاي وابسته به آن، بي‌توجهي شهرداري به مصوبه‌هاي شوراي شهر مي‌شناسند. شايد بتوان او را سرسخت‌ترين منتقد شهردار تهران در شوراي شهر دانست كه حتي گوي سبقت را از اعضايي كه به محمدباقر قاليباف براي شهردار شدن رأي نداده‌اند هم ربوده است. در برخي اذهان هست زماني كه حافظي از قاليباف درباره معناي پارلماني سوال كرد، از پاسخ‌هاي شهردار قانع نشد و قاليباف را تا آستانه استيضاح برد البته اين‌بار هم اصولگرايان سبب بقاي قاليباف در شهرداري شدند اما ديروز ديگر اصولگرايان هم نتوانستند اقدامي كنند.

ديروز در بهشت چه خبر بود؟

روز سه شنبه انتقاد رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران از زمان و نحوه ارائه گزارش تلفيق بودجه سال ۹۰ شهرداري، منجر به بروز واكنش و درگيري برخي از اعضاي شورا با يكديگر شد. رحمت‌ا… حافظي گفت: در حالي كه ميلياردها تومان در شهر تهران روي هواست، كارنامه مستند و كاري فعاليت‌هاي شهرداري وجود ندارد و در حقيقت گزارش تلفيق، زارنامه شهرداري است. وي با اشاره به اينكه تهيه اين گزارش از سال۹۱ كليد خورده و خرداد امسال به اعضاي شورا ارائه شده اظهار كرد: اين گزارش چهار روز بعد از اينكه به اعضا داده شده در دستور كار شوراي شهر تهران قرار گرفته است. حافظي گفت: كارشناسان كميسيون‌ها چگونه مي‌توانند در اين فرصت كم، گزارش را بررسي و درباره آن نظر كارشناسي و دقيق بدهند. وي با بيان اينكه اين چه نوع دموكراسي و آزادي عمل است، تاكيد كرد: بر اساس ماده ۷۱ قانون، نظارت بر حسن اجراي امور مالي شهرداري تهران و حفظ سرمايه‌هاي مردم بر عهده شورا است.

چالش تقي پور و مختاباد

درادامه جلسه، رضا تقي پور سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران به آيين نامه شورا اشاره كرد و گفت: هيچ يك از اين بحث‌ها در چارچوب قانون نيست و در شورا بايد بر اساس قانون حرف بزنيم. عبدالحسين مختاباد در ادامه بحث به نزد تقي پور و رفت و با وي مشغول صحبت شد كه تقي پور با صداي بلند گفت: آقايان مي‌گويند هر طور بخواهيم عمل مي‌كنيم و كاري به قانون ندارند. اين سخنان موجب واكنش عبدالحسين مختاباد شد و خطاب به تقي پور گفت: مي‌گويم شما سخنگوي شهرداري نباش! تقي پور نيز افزود: شما همين كه سخنگوي سازمان زيباسازي و پيمانكاران باشي، كافي است؛ نگذاريد دهانمان باز شود. اسماعيل دوستي عضو ديگر شوراي اسلامي شهر تهران نيز خطاب به حافظي گفت: من كه به قاليباف راي نداده‌ام، تو راي داده‌اي. عليرضا دبير عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز گفت: چون راي داده‌ايم بايد مراقب باشيم. رياست جلسه دیروز شوراي اسلامي شهر تهران را مرتضي طلايي نايب‌رئيس شورا برعهده داشت.

درگيري لفظي حكيمي پور و سروري

طرح موضوع بدهي‌هاي دولت به شهرداري تهران از سوي احمد حكيمي پور و پرويز سروري در ادامه جلسه علني دیروز شوراي اسلامي شهر، ضمن ايجاد تنش در صحن شورا منجر به درگيري لفظي اين دو نفر نيز شد. احمد حكيمي پور عضو شوراي اسلامي شهر تهران به نحوه اعلام گزارش بدهي معوق دولت‌ها به شهرداري تهران اعتراض كرد و گفت: دولت يازدهم بخشي از بدهي‌هاي معوق را پرداخت كرده است. پرويز سروري عضو ديگر شوراي اسلامي شهر تهران دراين هنگام با صداي بلند (فرياد) به سخنان حكيمي پور اعتراض كرد و گفت: اگر دولت پولي را پرداخت كرده، پس كجاست، بگوييد تا ما هم بدانيم. سروري افزود: بايد با يك جدول مشخص شود كه دولت‌هاي نهم و دهم چقدر از بدهي‌هاي معوق را پرداخت كرده و ميزان پرداخت دولت يازدهم چقدر بوده است. در ادامه حكيمي پور در پاسخ به سروري افزود: اجازه بده تا بگوئيم، اما فريادهاي سروري همچنان ادامه داشت كه در نهايت حكيمي پور خطاب به وي گفت: سكوت كن! حكيمي پور افزود: دولت ماه به ماه ميزان جرايم رانندگي و سهم شهرداري را اعلام مي‌كند و گزارش آن را كميسيون برنامه و بودجه و به اعضا اعلام مي‌كند. مرتضي طلايي نائب رئيس شوراي شهر تهران نيز كه رياست جلسه علني را برعهده داشت، گفت: مردم ما را مي‌بينند و درباره رفتار ما قضاوت مي‌كنند. وي افزود: اينجا باشگاه سياسي نيست كه مجادلات سياسي خود را به صحن شورا بياوريد. عليرضا دبير رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران، ميزان بدهي دولت‌ها به شهرداري تهران را ۱۴۰ هزار ميليارد ريال اعلام كرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا