خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات دیدار روحانی و غول‌های نفتی

رییس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس داووس با برخی از غول های نفتی دیدار و گفتگو کرد و ضمن معرفی 40 قرارداد توسعه میادین نفت، گاز و توسعه پتروشیمی، اعلام کرد: دولت به سرمایه گذاران خارجی گاز ارزان می دهد.
به گزارش مهر، یکی از سیاست های وزارت نفت در دولت تدبیر و امید برای توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده از مشارکت غول های نفت و گاز جهان است و در این بین بیژن زنگنه وزیر نفت ایران حتی برای بازگرداندن غول های نفتی از ظرفیت و پتانسیل های دولت و رئیس جمهوری هم استفاده می کند.
در این بین همزمان با به تعویق افتادن برگزاری کنفرانس معرفی ویژگی های نسل جدید قراردادهای نفتی ایران در لندن، در حاشیه برگزاری چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، مذاکراتی به صورت مستقیم بین غول های نفت و گاز جهان و رئیس جمهوری و وزیر نفت ایران انجام شده است.
از این رو پس از مکاتبات و رایزنی های مستقیم و غیر مستقیم زنگنه، رئیس جمهوری در حاشیه اجلاس داووس با برخی از غول های نفتی جهان همچون شرکت های توتال فرانسه، انی ایتالیا و برتیش پترولیوم انگلیس پشت درهای بسته دیدار و گفتگو کرده است.
رویترز هم با انتشار گزارشی، اعلام کرد: رئیس جمهوری و وزیر نفت ایران در راستای تلاش برای افزایش تبادلات تجاری با غرب و جذب سرمایه گذاری های خارجی پنجشنبه تعدادی از مدیران شرکت های بین المللی فعال در حوزه نفت و گاز دیدار و گفت وگو کردند. در این دیدار طرف ایرانی به شرکت های غربی وعده داد که از سپتامبر آینده ایران قراداهای نفتی جذابی را در قالب و شیوه ای نوین عرضه خواهد کرد.
پائول اسکارونی مدیر ارشد شرکت نفی انی ایتالیا هم پس از پایان این نشست مشترک، گفت: واقعیت این است که حضور رئیس جمهوری ایران در این نشست نشانه ای آشکار از تمایل ایران برای بازکردن فضا برای حضور شرکت های  نفتی بین المللی است.
یکی دیگر از مدیران ارشد حاضر در این نشست که نخواست نامش فاش شود گفت: ایران گفته در حال کار روی یک مدل جدید همکاری با سرمایه گذاران بوده و از دیدار با ما خوشحال هستند. آن ها نه تنها به پول بلکه به فناوری نیز نیاز دارند و از مشورت درباره چگونگی قرادادهای آتی شادمان هستند. ایران قصد دارد تا سپتامبر آینده در مورد شیوه جدید قرادادهای همکاری تصمیم گیری کند.
با این حال هنوز مشخص نشده است که آیا مسئولان ارشد شرکت های نفتی آمریکایی همچون اکسون موبیل و شورون در این نشست که تحت تدابیر شدید امنیتی و پشت درهای بسته برگزار شده حاضر شده اند یا خیر.
گاز ارزان به سرمایه گذار خارجی می دهیم
حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم در حاشیه اجلاس داووس با بیان اینکه امروز شرایط به گونه ای است که تحریم ها به زودی خواهد رفت چرا که ما دنبال آنیم ثابت کنیم که فعالیت ما صلح آمیز است، گفت: با مدل های جدید قراردادی و رفع موانع گذشته، همه چیز برای آغاز دوره ای نو از همکاری ها بین ایران و شرکت های بزرگ و معتبرنفتی فراهم گردیده است. وی از معرفی 40 میدان نفتی جدید به جهان و آمادگی برای عقد قراردادهای بلند مدت در حوزه پتروشیمی خبر داد.
رئیس کابینه دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه برای شرکت هایی که زودتر سرمایه گذاری های خود را در صنایع پتروشیمی و برق آغاز کنند، قیمت های ارزان تر گاز و تسهیلات ویژه در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: بنا داریم تا با ارائه پیشنهادهای جذاب، شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان را در مالکیت شرکتهای خودروساز داخلی شریک نماییم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا