خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: سفر رئیسی به تاجیکستان، آمریکا برانداز بود

امام جمعه مشهد سفر رئیس دولت سیزدهم به تاجیکستان برای شرکت در اجلاس شانگهای را سفری استکبارستیز و آمریکا برانداز دانست.

به‌گزارش انصاف نیوز، سیداحمد علم‌الهدی گفت: در روز جمعه این هفته، برخلاف روزهای جمعه گذشته رییس جمهور اقدام به رسیدگی به مطالبات مردمی نکرده است، سوالی مبنی بر اینکه آیا ارتباط مردمی مهم‌تر بود یا سفر خارجی پیش آمده، این سفر خارجی آیا از ارتباط مردمی برای مردم و نظام مفید تر بود یا خیر؟ این سفر یک سفر استکبارستیز و آمریکا برانداز در این عرصه و موقعیت بود که اثر آن از ارتباط مردمی بیشتر بوده است.

به‌نوشته‌ی فارس، آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) اظهار کرد: در روز جمعه این هفته، برخلاف روزهای جمعه گذشته رییس جمهور اقدام به رسیدگی به مطالبات مردمی نکرده است، البته ارتباط روسای قوا به برکت انتخاب درست مردم هر هفته با شما و قشر مستمند ثابت و موثر است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه سوالی مبنی بر اینکه آیا ارتباط مردمی مهم‌تر بود یا سفر خارجی پیش آمده، تبیین کرد: این سفر خارجی آیا از ارتباط مردمی برای مردم و نظام مفید تر بود یا خیر؟ این سفر یک سفر استکبارستیز و آمریکا برانداز در این عرصه و موقعیت بود که اثر آن از ارتباط مردمی بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور بر حسب دعوت رسمی تاجیکستان که مسئول اجلاس شانگهای بود به دوشنبه پایتخت این کشور رفت، افزود: این اجلاس چندی پیش برای مقابله با حضور آمریکا در شرق دنیا یک قرارداد میان چند دولت( چین، روسیه، ازبکستان و تاجیکستان) برقرار کرد و با هم در خصوص برخی مسائل بین المللی همکاری می‌کنند، ایران هم چند سالی است می‌خواهد به این اجلاس بپیوندد اما از آنجا که این قرارداد وابستگی ما را به غرب قطع می‌کند، از داخل و خارج کارشکنی صورت می‌گرفت.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه خط فکری غرب‌ستیز دولت سیزدهم اقتضا می‌کرد در سازمان شانگهای ثبت نام رسمی کند، ادامه داد: باید به دولت غرب‌گرا ثابت کنیم که دنیا آمریکا و اروپا نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: امروز بیش از ۴۰ سال شده انقلاب ما پیروز است و ما دشمن آمریکای جهان خوار در شرق شناخته می‌شویم و با اینکه ما در متن قرارداد شانگهای وجود نداریم اما شرق به دلیل شناخت اقتدار ما به صورت رسمی از ایران دعوت می‌کند تا در این اجلاس حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه به برکت انتخاب شما مردم و حضور رییس جمهور در این اجلاس، این سفر مصادف با دو جریان شده است، ادامه داد: اول اینکه ناو جنگی ما پس از جهان‌پیمایی و رزمایش با کشورهای مختلف پرچم خود را بر افراشت و به ایران بازگشت، دنیا متوجه اقتدار ما شد و فهمید که می‌توان زیر سایه ولی فقیه چنین اقتداری ایجاد کرد و این مقدمه جهانی شدن انقلاب حضرت مهدی(عج) است.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در کنار این اتفاقات، یک مانور ضد آمریکایی با حضور در اجلاس شانگهای توسط رییس جمهور صورت گرفت، زمانی این حضور و پیروزی صورت گرفت که ایران توانست آمریکا و اروپا را در لبنان و مقر حزب الله شکست بدهد و چهار کشتی سوخت خود را به لبنان برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آمریکا فکر می‌کرد با جاسوس‌های عربستانی خود می‌تواند بر لبنان چیره باشد، ادامه داد: کار به جایی رسید که تحریم‌های لبنان توسط اتحادیه اروپا لغو شد و زمینه ادامه قدرت اروپا با فرستادن سوخت به لبنان و حضور در اجلاس ضد آمریکایی دیگر مجالی برای پیشرفت غرب در منطقه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هم ما مردم باید اخلاص داشته باشیم و هم این اخلاص در کار و عمل مسئولان باید وجود داشته باشد.

خطبه امام سجاد در خصوص همسایه‌داری

آیت الله علم الهدی در خطبه عبادی این هفته هم اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در خطبه عبادی دعوت به تقوا باید برای مردم تبیین و مشخص شود که اجرای تقوا در برنامه‌های روزمره نمازگزاران چیست و تقوای عملی چگونه است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تقوای عملی در رفتار با همسایگان مورد بحث قرار گرفت، ادامه داد: این مسأله از ضروریات امروز جامعه ماست و زندگی همسایگان هیچ موقع به آمیختگی امروز نبوده و مسأله همسایه داری امروز در زندگی آپارتمان نشینی بسیار مهم است.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند یک سری تحولات در زندگی ما که از نتیجه ضرورت‌های زندگی ماست که اغلب مانند آپارتمان نشینی از غرب گرفته شده، اسلام برای آن دستوری نداده و به آن توجه نکرده است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اسلام هزار و ۴۰۰ سال پیش آیا برای آپارتمان نشینی امروز دستوری داده است؟ چگونه یک آپارتمان نشینی با آرامش در چهارچوب تقوای عملی داشته باشیم که اگر به آن توجه نکنیم زندگی اسلام در روزمرگی ما پیاده نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دعای ۲۶ صحیفه سجادیه، توضیح داد: ذخایر اسلامی ما آنقدر بالا است که در هر وضعی اگر زندگی ما تحول پیدا کند از خزانه دستورات دین می‌توانیم ادب و فرهنگ را برای آن موضوع استخراج کنیم، مانند همسایه نشینی در هم تنیده شده مجتمع‌های امروز که نوع عملیات آن هم در آرامش زندگی انسان ها هم در تنش در زندگی آن‌ها موثر است.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) پیش از ذکر ۱۸ مولفه برخورد با همسایه، در خصوص فرهنگ همسایه‌داری توضیح می‌دهند، تکمیل کرد: آموزش در قالب دعا دو اثر قوی دارد، اول اینکه انسان در مقام دعا وقتی با خدا حرف می‌زند ارتباط احساسی با خدا دارد و آنچه از او می‌خواهد با عشق مطالبه می‌کند و این احساس اثر فوق العاده و قابلیت اجرایی دارد.

آیت الله علم الهدی در ادامه تشریح کرد: خاصیت دوم آموزش در قالب دعا این است که وقتی امام سجاد(ع) در این قالب دستور می‌دهند یک نوع آرمان و هدف می‌سازند، ایشان در قالب دعا فرهنگ برخورد با همسایه را می‌آموزند یعنی این یک اصل در دین ماست و ما جدیت به کار می‌بریم تا اصل محقق شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما متاسفانه در بینش های معرفت شناسی به ائمه خصوصا به امام سجاد (ع) کم معرفت هستیم، ادامه داد: تصویر مردم از امام سجاد (ع) گوشه نشینی و دعا و مناجات است و آن‌ها فکر می‌کنند ایشان به هیچ مسأله سیاسی و اجتماعی در زندگی مردم کار نداشت؛ مردم تصور می‌کنند امام سجاد(ع) همیشه بیمار بودند اما ایشان رهبر سوم کربلا بوده و قهرمانی ایشان حتی از عرض دلاوری‌های کربلا بالاتر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به داستان سخنرانی امام سجاد در مسجد جامع دمشق، اضافه کرد: اهل بیت توانستند در شام به مردمی که فکر می‌کردند یزید یک خارجی را کشته، ثابت کنند او فرزند رسول خدا را کشته است؛ وقتی خطیب در مسجد جامع دمشق ضد حضرت امیر المومنین (ع) و در مدح ابوسفیان سخن می‌گفت، فکر نمی‌کرد امام سجاد(ع) آنجا را به میدان نبرد اموی زدایی تبدیل کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا