خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از طرح پوتین – مدودوف تا پروژه عبور از ایمانیه

به گزارش انصاف نیوز، رسانه ی محلی «صبح شیراز» درباره ی تغییر احتمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی این شهر نوشت:

این روزها شایعات زیادی پیرامون ادامه ریاست دکتر ایمانیه بر عریض و طویل ترین سازمان استان فارس  بوجود آمده است. همه شایعات بر اساس شائبه های ایجاد شده در زمینه مشکلات و تخلفات مالی در این دانشگاه ایجاد گردیده است، مواردی همچون فروش زمین علوم پزشکی در داراب، پروژه مسکونی پرسنل این دانشگاه و یا مباحث بدهکاری های این دانشگاه که در کشور سرآمد است و یا اشارات بهرام پارسایی نماینده شیراز و سخنگوی کمسیون اصل ۹۰ در زمینه تخلفات دارویی و درمانی و تجهیزات پزشکی که شایعات را به اوج خود رساند.

در هر حال به نظر می رسد، دکتر ایمانیه روزهای آخر ریاست ۱۲ ساله و پر حرف و حدیث خود را بر دانشگاه علوم پزشکی شیراز می گذراند.

اما جبهه پایداری که بزرگترین و مهمترین پایگاه خود در کشور را دانشگاه علوم پزشکی شیراز می داند ، در حال بررسی و تصمیم گیری برای حفظ این پایگاه استراتژیک می باشد.
گمانه زنی ها و برخی خبرها حاکی از آن است که  جبهه پایداری در حال تحلیل وضعیت آتی خود در این دانشگاه می باشد و اقداماتی اساسی را جهت حفظ منافع موجود خود آغاز کرده است.

در حال حاضر دو موضع اساسی شکل گرفته است. اولین موضع که اساسی ترین موضع این جبهه بوده و طرفداران ویژه ای در راس جبهه پایداری والبته مدیران میانی این دانشگاه که عضو جبهه پایداری نیز می باشند، دارد، این است که به هر طریق ممکن سعی کنند همچنان دکتر ایمانیه بر کرسی ریاست دانشگاه تکیه زند.

آری نام این پروژه ادامه ریاست دکتر ایمانیه بر دانشگاه تا ابد می باشد! جریان از این قرار است که دکتر ایمانیه حداکثر تا پایان این دولت، می تواند ریاست دانشگاه بماند چرا که بر طبق قانون یک رییس دانشگاه به هیچ عنوان بیش از ۳ دوره پیاپی نمی تواند ریاست دانشگاه باشد ، اما طرفداران معتقدند هیچ قانون خاصی مانع ادامه ریاست دکتر ایمانیه نخواهد شد.

گر چه این افراد به ظاهر پروژه عبور از ایمانیه را قبول ندارند اما مهمترین هدف خود را شکست دادن و نا امید کردن طرفداران دولت تدبیر و امید روحانی در استان فارس می دانند و معتقدند حسن روحانی با این نوع از رویکردها در استان های مختلف، در انتخابات بعدی ریاست جمهوری شکست سنگینی خواهد خورد و از سوی دیگر نیز علوم پزشکی را به صورت حداکثری در اختیار خواهند داشت و البته منافع شخصی بسیاری از  حامیان و مدیران به خطر نخواهد افتاد.
اما پروژه و موضع بعدی که در صورت تصمیم قطعی به برکناری دکتر ایمانیه در وضعیت کنونی رقم خواهد خورد، این است که  جبهه تصمیم گرفته ابتدا به ساکن از حربه و سیاست معروف پوتین _ مدودوف جهت حفظ دانشگاه علوم پزشکی شیراز استفاده نمایند.

لذا سران جبهه پایداری به دنبال این هستند که در این مقطع چند ماهه تا پایان وزارت دکتر هاشمی، از این فرصت استفاده کنند و با توجه به لابی های قوی این جبهه با  دکتر هاشمی ، دکتر ایمانیه یک استعفای استراتژیک دهد و فردی نزدیک و منصوب به دکتر ایمانیه و جبهه پایداری را به جای ایشان در راس دانشگاه قرار دهند، تا ایمانیه در قامت قایم مقام و یا مشاور ارشد ریاست دانشگاه نقش ایفا کند و پس از پایان دوره وزارت دکتر هاشمی ، باز دکتر ایمانیه بدون منع قانونی  بر مسند ریاست دانشگاه قرار داده شود.

اما نسخه نهایی جبهه پایداری برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی، گزینه ریاست دکتر شاهین محمد صادقی نماینده سابق مجلس و نفر دوازدهم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی شیراز است.

بر اساس برخی اخبار تایید نشده جبهه پایداری جلساتی را نیز با دکتر محمد صادقی برگزار کرده است.

انتخاب دکتر محمد صادقی از سوی جبهه پایداری دارای چند حسن خاص برای اصولگرایان و مخالفین دولت می باشد. اول اینکه دکتر محمد صادقی فردی شناخته شده در جبهه اصولگرایان با موضع گیری های بسیار تند می باشد. دوم اینکه دکتر صادقی قرابت و نزدیکی زیادی با وزیر بهداشت دارد. سوم  اینکه دقیقا همان افرادی که در ابقا دکتر ایمانیه نقش اساسی داشتند هم اکنون نیز از دکتر محمد صادقی حمایت خواهند کرد، شنیده ها حاکی از آن است که افرادی مانند دکتر ملک حسینی جراح معروف و دکتر ملک زاده معاون پژوهشی وزارت بهداشت که این دومی از قضا همشهری دکتر محمد صادقی نیز می باشد، حمایت ضمنی خود را از دکتر محمد صادقی اعلام کرده اند. چهارم اینکه در صورت ریاست دکتر محمد صادقی بر دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر نیازی به تغییر ایشان نیست و چه که ایشان می تواند نقش دکتر ایمانیه را برای جبهه پایداری بسیار برتر نیز اجرا نماید.

گر چه به نظر می آید اجرای موفقیت آمیز هر یک از این طرح یا پروژه ها موجب افت شدید آرا حسن روحانی در استان فارس خواهد شد، اما تنها زمان است که نشان خواهد داد جبهه پایداری در انجام پروژه های خود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا چه اندازه موفق خواهد شد.
اینکه وزیر کنونی بهداشت تا چه اندازه از این تدابیر جبهه پایداری آگاهی دارد، سوالی است که خود باید پاسخ دهد و پاسخش نیز موضوع این مجال نیست. اما پاسخ این سوال که آیا وزیر بهداشت، حسن روحانی و دولتش را فدای امثال  دکتر ایمانیه و دکتر صادقی و جبهه پایداری می کند و یا خیر، برای بسیاری از مردم استان فارس بسیار مهم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا