خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض جلال جلالی زاده به رفتار صداوسیمای کردستان

جلال جلالی زاده، نماینده‌ی اسبق مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، نسبت به موضع‌گیری عجیب صداوسیمای مرکز کردستان علیه خود، واکنش نشان داد و اعتراض کرد.

به گزارش انصاف نیوز، جلالی زاده در یادداشتی تلگرامی، موضع این شبکه را دلقک بازی» خوانده و نوشت:

هرچند از قدیم گفته‌اند جواب ابلهان خاموشی است، اما لازم است برخی از ابلهان را که مقامشان از انعام پایین‌تر است با چوب کلام وزین و استدلال‌های متین ادب کرد. معمولاً در دنیا رسم است کسانی را بر مراکز فرهنگی می‌گمارند که در محافل و مراکز فرهنگی شناخته شده و از اعتبار خاصی برخوردار باشند. در زمان شاه در همین مرکز کوردستان کسانی مدیر رادیو و تلویزیون بودند که از سابقه‌ی خانوادگی و فرهنگی درخشانی برخوردار بودند. مظهر خالقی و شکرالله بابان‌ها نمونه‌هایی از این افراد بودند. پس از انقلاب و درگیری‌های کردستان که صداوسیمای سنندج رنگ مدیر بومی کرد سنی را به خود ندید و پاکسازی ایدئولوژیک در صداوسیما اجرا شد شاهد تبعیض‌های زیادی نسبت به کارمندان کرد سنی بودیم که خیلی از آنان پس از سال‌ها همچنان قراردادی بودند.

البته برخی از افرادی مانند آقای امان اللهی که جایگاه خاصی داشتند متاسفانه تحمل نشدند و عبدالملکی جایگزین ایشان شد.

البته سابقه‌ی مخالفت ایشان با عادل فردوسی‌پور بر کسی پوشیده نیست. از زمانی که این آقا با نگاه ایدئولوژیک و در راستای تبلیغ مذهب خاصی فعالیت خود را شروع کردند شروع به پخش زیارت عاشورا نمودند که تاکنون در استان سنی کردستان چنین گستاخی نسبت به عقیده‌ی اهل سنت ابراز نشده بود که با مخالفت بسیاری از علمای اهل سنت (جز معتقدان به وجود ویس در کرماشان) منطقه مواجه شد و ضربه‌ی بسیار خطرناکی بر جایگاه نظام در منطقه زد.

تاکنون چندین بار است که عوامل عبدالملکی در لفافه طنز به تخریب اینجانب و اهانت به مردم کوردستان پرداخته‌اند که آخرین آن‌ها اخیراً در صفحه اینستاگرام شبکه صداوسیمای کوردستان منتشر شده است که در اعتراض به ملاقات اینجانب با وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی می‌باشد.

من نمی‌دانم زمانی که برادر شهیدم در صداوسیمای سنندج برنامه‌ی مذهبی داشتند و یا من خودم برنامه‌ی خوانش کتاب‌های کوردی را داشتم آقای عبدالملکی کجا بودند؟

آیا آقای عبدالملکی شرم نمی‌کنند که اینگونه با خانواده شهیدان صداوسیما رفتار می‌کند و به عوامل پول پرستش اجازه می‌دهد به آنان اهانت کنند و آنان را منافق و دورو خطاب کنند؟

آیا عبدالملکی ولایی قلعه‌ای یک بار سخنان رهبر فقید انقلاب و مقام رهبری را درباره‌ی خانواده شهیدان گوش داده که ادعای ذوب شدن در ولایت را دارد؟

من نه عبدالملکی (عبدالشاهی) را در جایگاهی می‌دانم که از ایشان به خاطر اهانت‌هایش شکایت کنم و نه دادگاه‌ها چنان بی طرف احساس می‌کنم که او را تنبیه نمایند.

اما بسیار جای شگفتی و زشت است که اگر یک فعال فرهنگی و سیاسی و دانشگاهی در ملاقات با وزیر ارشاد از حقوق ناشران، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در وضعیت کرونایی دفاع کند و خواستار رفع مشکلات آنان باشد، عوامل رییس شبکه اصالت و فرهنگ اینگونه در فضای مجازی با بعضی از افراد معلوم الحال به پرخاشگری و زبان درازی بپردازند.

حال متن سخنان خود را در اینجا ذکر می‌کنم تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

جلالی زاده استاد دانشگاه تهران و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه از جایگاه مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت کرد و گفت: این وزارتخانه نشان دهنده هویت ایرانی و اسلامی ما است و شخصیت و جایگاه کشور ما را در دنیا نشان می‌دهد.

وی افزود: ماندگاری کشورها همیشه در پرداختن آنها به فرهنگ بوده و این نشان می‌دهد که آقای اسماعیلی مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارند، ما از نظر فرهنگی بسیار غنی هستیم و این در مناطق سنی نشین هم بسیار پررنگ است، مناطق اهل سنت همیشه سعی کردند فرهنگ ایرانی اعم از موسیقی، لباس و زبان خود را حفظ کنند. امروز ما برای حفظ هویت خود بهترین منابع و امکانات را داریم و تنها یک راهبری نیاز است.

جلالی زاده با بیان اینکه برخی از اقشار فرهنگی ما مظلوم واقع شده‌اند، افزود: در دوره جدید مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان به آنها پرداخت. همچنین در مناطق سنی نشین موضوع وقف برای گسترش حوزه‌های مختلف فرهنگی و فکری همیشه مورد استقبال بوده و اهل سنت خوشبختانه دلبسته کشور هستند.

حال می‌پرسم کدام مقام به عبدالملکی اجازه داده بودجه‌ی صداوسیما که از جیب مردم محروم تأمین می‌شود از سوی عبدالملکی صرف تخریب خانواده‌ی شهدا شود؟ و یا در سخنان اینجانب چه تیرهای داغی وجود دارد که عبدالملکی و اذنابش را سوزانده است؟

و نکته‌ی دیگر ابلهانی که می‌پندارند با نوشتن پسوند «کاکه» برای اینجانب به من توهین می‌کنند. بدانند کلمه‌ی کاکه در ادبیات کوردها وزین‌ترین و ارزشمندترین واژه است که در مقام احترام و محبت به کار برده می‌شود و من این واژه‌ی کوردی را با هزاران لقب مانند دکترا و مهندسی عوض نمی‌کنم. کلمه‌ای که برای شخصیت‌های بزرگی مانند کاک احمد سلیمانیه و کاک احمد مفتی زاده و کاک فؤاد مصطفی سلطانی به کار رفته است.


موضع سیاسی شبکه‌ی کردستان

صفحه‌ی اینستاگرام شبکه‌ی کردستان درباره‌ی سخنان آقای جلالی‌زاده در دیدار با وزیر ارشاد نوشته بود:

«کاک جلال !شمایی که در دوران انتخابات درباره ضد فرهنگ بودن رییس جمهور منتخب سیزدهم (آیت الله رئیسی) هر روز یک بار مصاحبه و مناظره می‌کردید حال چه اتفاقی افتاده است اینگونه زیبا و شکیل در مورد فرهنگ و ‌راهکارهای حل مشکلات فرهنگی در استان سخن می‌آورید؟ و این آیا این یک نوع چرخش سیاسی است؟ و اگر اینگونه است دلیلش چیست؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا