خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشاگری علیه لاوروف: «کشتی‌های تفریحی، رشوه و یک معشوقه»

تیم الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه علیه وزیر امور خارجه دولت پوتین افشاگری کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، در این متن افشاگرانه آمده است: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه 71 ساله روسیه متاهل است و ثمره ازدواجش یک دختر است. “سوتلانا پولیاکووا”، معشوقه‌اش یک بازیگر و یک رستوران‌دار است که هیچ گونه صلاحیت و ویژگی که بتواند وابستگی و ارتباط ظاهری‌اش با وزرات امور خارجه را توجیه کند، ندارد. سوابق املاک کشف شده توسط خبرنگاران نشان می‌دهد که پولیاکووا و اعضای خانواده‌اش در روسیه و انگلیس مالک املاک و مستغلاتی به ارزش حدودا 13.6 میلیون دلار و همچنین خودروهای لوکسی به ارزش کلی حدودا 545 هزار دلار هستند.

ایسنا به نقل از پایگاه دیلی بیست نوشت: این گزارش تهیه شده توسط تیم الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون محبوس روسیه تحت عنوان “کشتی‌های تفریحی، رشوه و یک معشوقه. چیزی که سرگئی لاوروف پنهان می‌کند” به طور مفصل به توضیح اقامتگاه‌های مجلل و کشتی‌های تفریحی که این زوج از آنها لذت برده‌اند، می‌پردازد، از جمله کشتی تفریحی متعلق به “الگ دریپاسکا”، تاجر معروف روس که توسط “آناستازیا واشوکویچ”، مدل معروف بلاروسی با اسم مستعار “ناستیا ریبکا” استفاده شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه 71 ساله روسیه متاهل است و ثمره ازدواجش یک دختر است. “سوتلانا پولیاکووا”، معشوقه‌اش یک بازیگر و یک رستوران‌دار است که هیچ گونه صلاحیت و ویژگی که بتواند وابستگی و ارتباط ظاهری‌اش با وزرات امور خارجه را توجیه کند، ندارد. سوابق املاک کشف شده توسط خبرنگاران نشان می‌دهد که پولیاکووا و اعضای خانواده‌اش در روسیه و انگلیس مالک املاک و مستغلاتی به ارزش حدودا 13.6 میلیون دلار و همچنین خودروهای لوکسی به ارزش کلی حدودا 545 هزار دلار هستند.

این گزارش روز پنجشنبه تیم ناوالنی دنباله تحقیقاتی بود که اخیرا توسط “iStories”، یک رسانه خبری تحقیقی مستقل متمرکز بر روسیه منتشر شد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه در داخل وزارت امور خارجه روسیه، این رسانه خبری متوجه شد که روابط پولیاکووا با لاوروف ظاهرا آنقدر نزدیک است که دوستان پولیاکووا شماره تماس وی را به عنوان “سوتلانا لاوروا” ثبت کرده‌اند. پولیاکووا در کنار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در رویدادهای عمومی شرکت کرده و جزو گروه نخبگانی بود که اجازه حضور در کنار پوتین را دارند.

در این تحقیقات که توسط تیم ناوالنی انجام شده، ادعا می‌شود که پولیاکووا طی هفت سال گذشته از هواپیمای رسمی لاوروف در دست‌کم 60 سفر استفاده کرده است. ظاهرا وی به همراه لاوروف به کشورهای مختلفی چون فرانسه، ایتالیا، سوئیس، ژاپن، سنگاپور، پرتغال و یونان سفر کرده است.

حتی مادر و دختر پولیاکووا در برخی از این سفرهای “دیپلماتیک” رسمی وی را همراهی کرده‌اند.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع مطمئن توسط پایگاه “iStories”، پولیاکووا در داخل وزارت امور خارجه روسیه نفوذ قابل توجهی دارد به طوری که تعدادی از دوستان نزدیک خود را در سمت‌های کلیدی منصوب کرده است. ظاهرا مقاماتی که با این انتصاب‌ها مخالف بودند، مجبور به استعفا شده‌اند و یکی از آنها این اطلاعات را برای خبرنگاران افشا کرد.


این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه در خواست پایگاه “iStories” برای ارائه توضیحات را رد کرده است.

ماهیت سری و محرمانه روابط پولیاکووا با لاوروف هنگامی که تیم تحقیقات ناوالنی گزارش پایگاه “iStories” را توضیح داد و آن را با افشاگری‌های دیگر تایید کرد، کاملا فاش شد. ظاهرا پولینا، دختر 26 ساله پولیاکووا تصاویر متعددی را از این سفرها با کشتی‌های تفریحی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است که پس از انتشار این گزارش در روز پنجشنبه ابتدا به صورت حساب خصوصی تغییر یافت و کمی بعد غیرفعال شد.

گزارش تیم ناوالنی نشان می‌دهد که لاوروف به عنوان لابی‌گر خصوصی دریپاسکا عمل کرده و برای کمک به امور خصوصی وی از تقویت تلاش‌هایش برای گرفتن ویزای آمریکا گرفته تا کمک به امور تجاری‌اش در گینه، جامائیکا و سوئد به سراسر جهان سفر می‌کند. ثروت قابل توجه دریپاسکا این سبک زندگی مجلل لاوروف و خانواده دومش را کاملا توجیه می‌کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری روز پنجشنبه در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با این گزارش جنجالی جدید و افشاگری‌هایش علیه لاوروف از جمله سفرهای خارجی‌اش با معشوقه‌اش و بستگان وی، نه این گزارش را رد کرد و نه آن را تایید کرد و در عوض تلاش کرد تا انگیزه‌های تیم ناوالنی برای این افشاگری‌های شوکه‌کننده را زیر سوال ببرد.

زاخارووا گفت: نخست آنکه تهیه‌کنندگان این تحقیقات ساختگی اهداف خود برای تخریب و ویران کردن را پنهان نمی‌کنند. همه آنها از کمک جاسوس‌های خارجی تغذیه می‌کنند. کمپین‌های اطلاعاتی آنها توسط آژانس‌های اطلاعاتی کشورهایی که روسیه را دشمن خود خطاب می‌کنند، حمایت و نظارت می‌شوند. دوم آنکه روند کلی این تحقیق بدین صورت است که اندکی حقیقت را انتخاب کرده سپس به آنها دروغ‌ها متعدد اضافه می‌کنند و آن را به عنوان یک واقعیت ارائه می‌دهند. سوم آنکه حتی بدخواه‌ترین مخالفان نیز به حرفه‌ای گری لاوروف شک ندارند. اقتدار لاوروف تنزل‌ناپذیر و غیر قابل بحث است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا