خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای رئیسی؛ خنده‌تان نگرفت؟! | محمد توکلی

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی سخنرانی رئیس دولت سیزدهم در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت:

۱- ظاهراً یکی از سخت‌ترین کارها برای رئیس دولت سیزدهم سخنرانی‌ست؛ او که از سخنرانان مذهبی شناخته‌شده‌ی کشور بوده است و حتی در دوران ریاست بر قوه قضاییه نیز «منبر رفتن» را ترک نکرده بود، هنگامی که در جایگاه سخنرانی سیاسی قرار می‌گیرد ناتوانی‌اش بد جور توی ذوق می‌زند؛ اما این مهم نیست!

۲- آقای رئیسی اگر نادرست‌تر از این هم سخن بگوید اهمیتی ندارد به شرط آنکه در میان انبوه کلمه‌های با ربط و بی ربطش «دو کلمه حرف حساب» هم پیدا شود. گاهی ما که فارسی می‌فهمیم هم نمی‌فهمیم او چه می‌گوید چه برسد به آن بندگان خدایی که به واسطه‌ی مترجم قرار است سخنان رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی را بشنوند؛ اما این هم مهم نیست!

۳- سخنرانی ابراهیم رئیسی به شکل ویدئوکنفرانس بود و ضبط‌شده؛ در نتیجه می‌شد بسیار تمرین کرد و به قول سینمایی‌ها «کات داد و دوباره گرفت»؛ با این وجود اما باز هم خبری از بهبود وضعیت نمایش سخنوری قاضی‌القضات سابق نبود و معلوم نیست که چرا تیم رسانه‌ای دولت سیزدهم هیچ تلاشی برای استفاده از موقعیت ضبطی بودن سخنرانی نکرده است تا حداقل اگر از مضمون آنچه گفته شده آبی گرم نمی‌شود، این سخنرانی از لحاظ شکلی اینقدر شلخته درنیاید؛ اما حتی این هم مهم نیست!

۴. اما آنچه در این سخنرانیِ بی اهمیت، مهم است به بخشی از سخنان سخنران برمی‌گردد که اگر از همه جا بی‌خبر باشیم و ندانیم آنچه داریم می‌بینیم سخنرانی رسمی «پیروز» انتصخابات ۱۴۰۰ در مجمع عمومی سازمان ملل است می‌گوییم حتما آقای رئیسی می‌خواسته در یک محفل غیررسمی سرِ شوخی را با مخاطبانش باز کند.

به این جملات نگاه کنید: «ملت ما صدها سال برابر سلطه‌طلبان از حق خود برای تعیین سرنوشت و آزادی، محافظت کرده و پیشروترین کشور در نظام سیاسی انتخابی در غرب آسیا بوده است…من به عنوان منتخب ملت بزرگ ایران مفتخرم که به نمایندگی از آنها، پیام عقلانیت، عدالت و آزادی را که سه اصل اساسی برای حیات انسان معاصرند، به جهان برسانم…راه حل درگیری‌ها و نزاع‌ها در منطقه ما، بعد از توجه به خداوند متعال، فقط یک چیز است:‌ حاکم نمودن اراده ملتها بر سرنوشت خویش از طریق مراجعه به آراء‌ عمومی آنها…قیم‌مآبی نیز همانند اشغالگری محکوم به شکست است»

کلمه‌های قشنگی‌ست اما وقتی به گوینده‌ی آن و نحوه‌ی تکیه زدنش بر کرسی قدرت فکر کنیم و فضاحتی که در بهار ۱۴۰۰ رخ داد را به یاد آوریم آن وقت باید بپرسیم که «آقای رئیسی؛ خنده‌تان نگرفت؟!»

واقعا وقتی داشتید ایرانِ امروز را پیشروترین نظام سیاسی در موضوع حق تعیین سرنوشت و آزادی می‌خواندید و خود را با کمترین رای ممکن در انتخاباتی بی رقیب، منتخب ملت ایران می‌نامیدید چطور جلوی خنده‌تان را گرفتید؟! وقتی داشتید به رهبران دیگر کشورها راه‌حل رفع نزاع‌ها را یاد می‌دادید و قیم‌مآبی را محکوم می‌کردید و از اهمیت مراجعه به آرا مردم می‌گفتید یاد این نیفتادید که چطوری در نمایشِ انتخاب پیروزتان کردند؟! فراموش که نکرده‌اید؟!

ای‌کاش این کلمه‌ها که نه به جنابتان می‌آید و نه دیگر باوری به آن در میان تصمیم‌گیران باقی مانده است را به اهلش بسپارید و از همان چیزهایی که باور دارید بگویید؛ با امارتی که از بهار ۱۴۰۰ آغاز شده خوش باشید که فاتحه‌ی جمهوری را خوانده‌اند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خود ایشان در رقابتهای انتخابات ۱۴۰۰ کفتند که پیگیر تایید چند کاندیدا هستند که رقابت بوجود بیاید.

    11
    9
    1. گوینده d بی عمل به چه ماند ؟ به زنبور بی عسل.
      وقتی رقیب نیست عمل مرد و نه ادا، به ترک نمایش رقابت است نه ادامه فریب مردم با ادای رقابت و تحمیل سران قدرت

      3
      3
    2. حالا چه اصراری هست که قلی ها خودشونو در فضای مجازی کامبیز معرفی کنن از فرط زده شدن مردم از عملکرد جهادیشون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      2
      1
    1. امثال توکلی ها حالا حالاها باید بسوزند با این تفکرات و حقد و کینه ای دارند…آمریکا و آمریکایی ها از ما عصبانی باشید واز این عصبانیت بمیرید

      8
      9
      1. رئیس جمهور شدن با 20 درصد رای در مقابل 80 درصد (رای ندادن به رئیسی) معجزه رئیسیه . منتخب ملت با 1 رای از هر 5 رای !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        منتظر جواب منطقی بجای لودگی و بی سوادی مثل نداشتن دیپلم هستم

        6
        1
      2. عجب جواب پر استدلالی ! طالبان و نوانقلابی راست میگن برادرند : هم در خشونت هم در عدم تفکر و سواد. خوشحال باشید از طالبان و از این خوشحالی ذوق کنید !

        4
        1
  2. جناب آقای توکلی
    سلام
    بنده حقیر و تعدادی ……..نفر از مردم ایران اصلا انتظار خنده نداشتیم از…..
    چون از نظر آقایان زمانی نظر و رای مردم اهمیت دارد که موافق آقایان باشند. زیرا مردم درآنصورت بصیرت لازم را دارا و در جبهه حق می باشند (خود را نماینده الله و…می دانند).ولی اگر مخالف نظر آقایان باشند بی بصیرت و در جبهه مخالفین الله و رسول و امامان و نماینده امام و …هستند و نظر و رای انان حجت نیست (خود را نماینده الله و…می دانند).

    22
    4
      1. تشکر می کنم،حق شماست که درباره جانبازان به زعم شما غیر واقعی سخن بگوید،وشکوه ای ندارم. ولی این مقایسه های تاریخی فقط توسط کسانی که1- نبوده اند 2- علم واطلاعات ندارند 3- حسودان****4….
        در جبهه های دفاع مقدس ودر بین رزمندگان عزیز هیچ برتری و خود حق بینی و بزرگی بینی و …نبود جزدر بین اندک آقایان ستادی و…که همه رزمندگان آنان را می شناسند (ویا بعدا شناختند)
        ****آقای هاشمی رفسنجانی را چه قبولش داشته چه نداشته باشم وچه……روزگاری فرمانده جنگ بود .ولی عده ای بخاطر حسدو…. اورا از روایتهای جنگ و انقلاب( و به زودی از ایران) حذف کرده اند( .وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ﴿۵﴾و از شر [هر] حسود آنگاه كه حسد ورزد (۵))”ان الله لا یحب المتکبرین” (سوره نمل آیه 22) یعنی خداوند متکبران را دوست نداردو ……

        7
        1
      2. جانباز عزیز ، شمر اصلا جانباز نبود و این دروغ جعلی رو بزرگان شما پس از زاویه گرفتن از مردم و جانبازان، برای زدن اکثریت جانبازان منتقد و معترض ساخته اند. مطالعه کنید که هم با عموم مردم و جانبازان خواهید شد و هم باعث می شود دیگر فریب هر دروغی را نخورید

    1. مدعی منتخب مردم بودن بدون رای حتی یک چهارم اونها و فرار پشت حمله به مردم ،برای جوابگونبودن به نداشتن انتخابات غیرفرمایشی و غیرنمایشی

      3
      1
  3. مثل اینکه خیلی سوزش گرفتید لحن صحبت کردن معلومه زیادی داغ کردین یک تار موی اقای رئیسی شرف داره به روحانی و خاتمی و دارو دستشون

    12
    11
    1. ادبیات وقیحانه و چاله میدانی شما به کنار . اگر چپدر و مادر نتوانسته ادب به شما بیاموزد از من اموزگار چه توقع ؟! خواستم دلیل بیاورید که با رای یک نفر از 5 نفر چطور کسی منتخب مردم است. مگر 4 بزرگتر از یک نیست : 4 نفر از 5 نفر ایرانی به چنین مثلا منتخبی رای نداده اند . به کودکان خود منطق و فلسفه بیاموزیم.

      4
      3
  4. آنچه فاتحه ی جمهوری را خواند رفتار امثالی چون نویسنده مطلب بود که ناکارامدان حراف را در بوق و کرنا بر مردم تحمیل کردند و حق التبلیغ را به دلار گرفتند.
    ضمنا، ریاست جمهور توان و همیت بیشتر میطلبد تا زبان
    به عمل کار برآید ….

    12
    12
    1. اشتباه مثبت زدم. تهمت زدی و در قیامت خداییان باید پاسخگو باشید نه در محضر قدرت ریایی یان

  5. مشکل واکسن را که حل کرد خواهیم دید تا چند هفته دیگه در مورد برجام آمریکا به التماس می افته و با اقتدار تحریم‌ها برداشته می شه صد برابر بهتر از روحانی هست که ۳ساعت می رفت سر‌کار اون هم می رفت که به آمریکا پیام ضعف بده ‌وباعث ادامه تحریم ها بشه

    5
    7
    1. برنج و تخم مرغ و … رو دو برابر کرد. برنج 50 هزار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عمل کو؟؟ حرف زیاده و آسووووووووووووون

      3
      2
  6. باسلام دست بردارید از این چرت و پرتهای الکی
    عملکرد را ببینید و زر نزنید

    4
    7
    1. از مادر بی ادب چه زاید ؟ / جز عامل هر چه که نباید
      لطفا به خاطر دخترات مودب باش
      فعلا که گرونی مثل قبله و شهریور تورمش رکورد زده.
      از ما که بجای ارتزاق از سفره انقلاب از مغازه خرید می کنیم، بپرس

      2
      1
  7. ظاهرا توکلی و دوستان اصلاح طلب فاسد غربگدایشان بدجور از سرکار آمدن دولت ضد فساد حضرت آیت الله دکتر رئیسی عزیز با رای اکثریت مردم حزب الله و مومن و متدین و انقلابی سوختن … چاره اش یه تشت آب سرده

    7
    10
    1. درست گفتی . رای اکثریت «اقلیت انقلابی» بوده. ولی اکثریت مردم و رای میزان ملت نبوده. چون واجدان شرایط رای 60 میلیون نفر بودند نه 17 میلیون و نیم (رای ناچیز رئیسی نسبت به کل)

  8. دقت فرمودید که این توکلی …… از چه کلمه ای برای انتخابات استفاده کرده
    (((سخنرانی رسمی «پیروز» انتصخابات ۱۴۰۰ در مجمع عمومی سازمان ملل است )))
    انتصخابات …………….. ما هم چیزیم و نمی فهمیم …………8 سال دولت تذویر انتخابات بود و حال این دولت انتصابات
    اللهم اشفع مرضانا

    4
    7
    1. حضرت والا! نه ! فقط تو دقت داری. لطف کرده . چون انتصخابات هم نبود. عین انتصابات بود با غیبت اکثریت ملت و تشکیل دولت مد نظر 20 درصد مردم و چند نفر

      4
      2
    2. عزیزم اللهم اشف درسته نه اللهم اشفع. شفا بده ترجمه اولیه و ترجمه فعل غلط شما ، شفاعت کن
      خب فارسی دعا کن عزیزم

  9. انقدر که که اصلاح طلب ها از این نوع سخنرانی عصبی شدن که صهیونیست ها نشدن

    یکباره باید نام شما رو اصلاح صهیونیست گذاشت
    فقط رسانه اصلاح طلب اماده جانفشانی در راه عقاید احمقانه و ابلهانه صهیونیست ها هستن

    6
    6
    1. بجای انتقام از ملت غایب در صحنه نمایش انتخابات با تهمت و فحاشی، که منجر به پایین ترین رای و تشکیل دولت اقلیت در اقلیت شد، یعنی 19 درصدیها، به فکر عمل به وعده ارزونی یا لااقل جلوگیری از افزایش گرونی مثل تخم مرغ و هویج و کاهو و برنج و شیر و روغن باشید. وگرنه رای 19 درصد مردم به منتخب شما به 9 درصد رای واقعی میرسه

      2
      1
  10. واکسن را که مثل سوهان قم تو کشور توزیع کرد.
    شما با برجامتان تیشه به ریشه دین و انقلاب زدید.

    4
    6
  11. کسانی که دایم دم از واکسن می زنند خود رسانه ی فارس اصول گرایتان نوشته که 60 تا 70 میلیون واکسن در اردیبهشت و خرداد در دولت قبل پیش خرید شده که اینها که الان دارد وارد می شود سر رسید همان پیش خرید هاست و خرید های این دولت انشاالله بعدا وارد خواهد شد برای ادامه واکسیناسیون. پیش تر از آن هم که امر نبود و دقیق تر منع بود وگرنه وزیر بهداشت قبلی در مهرماه سال قبل می گفت می خواهیم از هند واکسن پیش خرید کنیم ولی بعدا اثری از آن سخن در میان نیامد و جایش را سخنان پی در پی پیرامون اینکه واکسن داخلی در خرداد و تیر 30 میلیون تولید می شود گرفت. پس از خدا شرم کنید و لااقل گزارش های خودی هایتان را قبول کنید.

    5
    2
  12. عجیبه انصاف نیوز كه مرجع خبری تحول خواهان بود به صحنه رجزخوانی تمامیت خواهان تبدیل شده!
    جناب توكلی فاتحه اصلاحات پیشتر از این حرفا خونده شده و با cprاحیا نمیشه چه برسه به تك مقاله منطقی و مثلا آوانگارد.دست از دن كیشوت بازی و دو قطبی سازی كذایی بردارید در نظر عوامی چون من موجه تر جلوه میكنید

    2
    4
    1. اتفاقا مردم خواهان رادیکال شدن و اصلاحات واقعی و ریشه ای اند. نمونه اش اینکه 20 درصد فقط به تازه انقلابی شده ها و رئیسشون رئیسی رای دادند

      2
      1
  13. به نام خدای مهربان
    فلسفه رای گرفتن از مردم برای رئیس جمهور شدن یک شخص به عنوان منتخب مردم چیست و با رای چند نفر و چند درصد رئیس جمهور منتخب مردم است ؟؟ مثلا با شرکت 3 نفر و رای 2 نفر از 3 نفر از کل 60 میلیون افراد بالای 18 سال ؟؟
    آقای رئیسی کمتر از 18 میلیون از حدود 60 میلیون ایرانی بالای 18 سال رای( آنهم طبق آمار رسمی آورد). یعنی بیشتر از 42 میلیون ایرانی بالای 18 سال به او رای ندادند.
    در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.
    منتظر جواب منطقی بجای عادات نوانقلابی ها که دروغ و تهمت و شعار و فحاشی و لودگی شده است (مراجعه کنید به پیامهایشان در همینجا) هستم.

    2
    2
    1. خب ما بفرمایید چیکار کنیم؟چون این جمعیت پای صندوق نیومدن پس این آقا رئیس جمهور نیست و روحانی باید ریاست جمهوریشو ادامه میداد؟؟؟درباره هاشمی که ۳۰ درصد آرا نسبت به کل واجدین رو تو انتخابات ۷۲ آورد هم همین حرف رو میزنید که تاقبل از انتخابات ۱۴۰۰ همین انتخابات ۷۲ کم استقبال تربن انتخابات ریاست جمهوری بود؟

      1
      3
      1. من سئوالی پرسیدم و جواب منطقی خواستم نه پاسخ جناحی و حزبی. شما بفرمایید با رای چند درصد مردم، شخصی چه هاشمی چه رییسی چه روحانی و چه … منتخب مردم است و بقیه مردم اگر چند برابر باشد نظرشان چطور اهمیت کمتری دارد اگر طبق قانون اساسی رای همه برابر است ؟

  14. دوره، دوره‌ی قلب کردن واقعیت‌هاست دوره‌ی نشان دادن پیروزی به حای شکست‌هاست، دوره‌ی روز نشان دادن شب است.
    برنامه‌ریزی همین بود که مردم شرکت‌ نکنند و خب پیروز شدند بعدها نمی‌گویند با چند درصد؟! متاسفانه میگویند رییس جمهور ایران همین آقای رئیسی بود.

    1
    1
  15. باسلام ببخشید این نشان از صداقت اقای رییسی نیست که ویدئو ضبط شده را کات و اصلاح نمی کند و همان چیزی که هست به مردم نمایان میسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا