خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی ربیعی: شایعه نسازید علت مرگ مشخص است

علی ربیعی امروز، بیست و چهارم آبان، در مراسم ختم سید محمدتقی نوربخش، رییس سازمان تامین اجتماعی، حاضر شد. او در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز از شبهاتی که در مورد مرگ محمدتقی نوربخش در فضای مجازی مطرح شد انتقاد کرد.

پس از مرگ دکتر نوربخش شایعاتی درباره‌ی مشکوک بودن این تصادف در فضای مجازی مطرح شد. از طرفی مهدی خزعلی تشکیک در نحوه‌ی مرگ رییس سازمان تامین اجتماعی در کانال تلگرام خود نوشته بود: «ارتحال دكتر نوربخش و معاونش را به جامعه پزشكى تسليت عرض مى نمايم، براى ياران سفر كرده علو درجات و براى بازماندگان، صبر جميل و اجر جزيل مسئلت دارم! از حاكميت مى خواهم تا به سانحه مشكوك تصادف، رسيدگى سريع شود و نگذارند چون قتل فرشيد هكى، زمان بر شود! تا جانيان از تيغ عدالت جان برند! شايد اين آغازى باشد بر دور جديد قتل هاى زنجيره اى! مراقب باشيم و جدى پيگيرى نماييم! مردم اميدى به منشور حقوق شهروندى روحانى ندارند، شايد آن را موريانه خورده باشد! خودمان بايد حركت كنيم!
بسم الله
٢٥ آبان ٩٧
يكماه پس از قتل هكى»

او همچنین در پست دیگری نوشته بود: «دكتر نوربخش قربانى سكوت اصلاح طلبان در برابر قتل فرشيد هكى شد! پس ما سكوت نكنيم!»

از سوی دیگر آمدنیوز هم در پستی نوشت:

«سیدتقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی که یکی از مدیران پاکدست اقتصادی به شمار می‌آمد، در حالی بر اثر تصادف در استان گلستان فوت کرد که به تازگی فرآیند شفاف‌سازی در هیئت‌ مدیره‌های شستا (اَبَر هلدینگ اقتصادی کشور) و بررسی برخی اخبارِ اقتصادی حول مدیریت «عِباد» (علی ربیعی) مطرح شده بود. نوربخش بر سر مفاسد مالی و فسادهای کلان قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز ایستادگی زیادی کرد که این اواخر کار به درگیری لفظی و وساطت بیت رهبری کشیده شده بود.»

توییت امیر مقدم، از نزدیکان سابق یکی از فعالان ارشد اصولگرا که به خارج کشور رفته است هم نشان از تشکیک در این سانحه دارد:

«نوربخش از زد و بندهای دو وزیر بدنام و امنیتی یعنی ربیعی و شریعتمداری مطلع بود، پس کشته شد.»

اما علی ربیعی با انتقاد از جوسازی رسانه‎های خارجی در مورد مرگ نوربخش به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «معمولا این نوع رسانه‌ها می‌خواهند از هر چیزی فضایی علیه کلیت نظام ایجاد کنند. وجود نوربخش برای نظام و انقلاب و همچنین برای کارگران بود.»

او همچنین با انتقاد از کسانی که در داخل چنین گفته‌هایی را تکرار می‌کنند گفت: «رسانه‌های خارجی می‌خواهند علیه کل نظام جو درست کنند. من نمی‌دانم در داخل به چه منظور چنین حرفی می‌زنند. علت این تصادف معلوم است. این شیوه آدم کشتن چیزی نیست که رخ دهد و پنهان بماند. سیستم و سازمان‌های ما هم چنین بنایی ندارند.»

ربیعی در مورد عدالت‌خواهی محمدتقی نوربخش اضافه کرد: «آن بخشی از حرف‌های این اشخاص که می‌گویند دکتر نوربخش به دنبال عدالت بود درست است. او برای حفظ حقوق کارگران تلاش می‌کرد.»

وی در پایان گفت: «متاسفانه به خاطر اشتباه دو راننده و نامناسب بودن دوربرگردان که کشته‌های زیادی هم در آن جاده می‌گیرد؛ چنین اتفاقی افتاده است. مشیت خدا بود که دکتر نوربخش در راه خدمت به مردم جان به جان‌آفرین تسلیم کند و این مراسم هم نشان داد که وجدان جمعی جامعه، خدمت را خوب ادراک می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا