خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزگار سپری شده گروه سالخورده هنروتجربه!

محمد تاجیک، روزنامه‌نگار حوزه سینما، در یادداشتی با عنوان «روزگار سپری شده گروه سالخورده هنروتجربه! / سرنوشت مبهم مهمترین دستاورد فرهنگی دولت روحانی» نوشت:

تشکیل گروه سینمایی هنروتجربه زمانی مهمترین دستاورد سینمایی و فرهنگی هنری دولت روحانی محسوب می شد، دولتی که در سالهای ابتدایی‌اش در بین طرفدارانش محبوبیت قابل توجهی داشت و در مناسبت‌های مختلف، فریادهای روحانی متچکریم با صدای بلند شنیده می‌شد.

اما هرچه از عمر دولت روحانی بیشتر می‌گذشت از محبوبیت آن کاسته می‌شد و به نفرت آن افزوده می‌شد …گروه هنرو تجربه که در سالهای تشکیل آن، گروه بسیار موفقی نشان می داد با سالهای اخیر و با ضعف شدید مدیریت آن و از دست دادن بسیاری از نیروهای کارآمد خود، به همان وضعیتی دچار شد که دولت روحانی پیش از این دچار آن شده بود …. هنر وتجربه هم همانند سالهای اول تاسیس دولت روحانی ، محبوبیت قابل توجهی داشت … اما این محبوبیت و کار آمدی نتیجه زحمات افراد تاثیر گذاری بود که هنروتجربه به شکل خودخواهانه ای قدر زحمات آنها را ندانست و کم کم به گروهی بی خاصیت و فاقد تاثیر گذاری تبدیل شد …

سینماهای گروه هنروتجربه در سالهای ابتدایی و اوج خود که البته در همان زمانها هم مخاطبان چندانی نداشتگ فقط تماشاگران خاص و اندکی به تماشای فیلمهای آنها می رفتند ، چه برسد در یکی دو سال اخیر که حتی سینمای بدنه و پرفروش هم خودش تبدیل به سینمای هنروتجربه شده ! و در بهترین سالنهای سینما ، از تماشاگر خبری نیست!

هنروتجربه در یکی دوسال اخیر به شکل باورنکردنی بهترین نیروهای خود را از دست داد همانهایی که باعث اعتبار آن شده بودند .

اگر کمترین اطلاعی از اوضاع سینمای ایران داشته باشید کافی است به این اسامی نگاه کنید ببینید هنروتجربه چه کسانی در این سالها از دست داد و مدیریت ضعیف آن چگونه به آن لطمه بزرگی زد ….

میثم مزلقانی
کیوان کثیریان
شاهین امین
رامک صبحی
بهزاد خورشیدی
یاسمن ظهور طلب
امیر عابدی و ….

به نظرم اگر در کلاسهای مدیریت فرهنگی به شاگردان قرار است چیزی یاد داده شود باید مدیریت گروه هنروتجربه مثال زده شده و گفته شود که کافی است مثل آنها عمل نکنید تا نسبتا مدیر موفقی باشید! …

تا سالها تشکیل گروه هنروتجربه مهمترین دستاورد فرهنگی دولت روحانی محسوب می شد گروهی که از همان ابتدا با مخالفت رسانه های اصولگرا مواجه بود و حالا با سرکار آمدن دولتی اصولگرا ، بعید است که بتواند به راحتی به حیات خود ادامه دهد .در دولت اصولگرا ، احتمالا یا این گروه تعطیل می شود و یا چیزی شبیه جشنواره عمار !خواهد شد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا