خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد عبدالحمید از تحویل نشدن دارایی افغانستان به طالبان

مولوی عبدالحمید امروز در نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، با انتقاد از بلوکه‌کردن دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا و برخی دیگر از کشورهایی غربی، این اقدام را «تحریم ملت» و «ظلم به مردم افغانستان» دانست.


به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید گفت: متاسفانه آمریکا و همنوا با آمریکا بسیاری دیگر از کشورهای غربی دارایی‌های افغانستان را بلوکه کرده‌اند، درحالی‌که این دارایی‌ها پول ملت افغانستان است.

مولوی عبدالحمید از مردادماه بر افغانستان مسلط شده است بارها از آنها حمایت کرده است.

وی گفت: افغانستان یک جنگ طولانی را تجربه کرده و اکنون هم با مشکل قحطی و خشکسالی مواجه است و بسیاری از مردم افغانستان در کشورهای پاکستان و ایران و سایر کشورها مهاجر هستند. بلوکه‌کردن دارایی‌های افغانستان در زمانی که مهاجرت‌ها به پایان رسیده، جهاد تمام شده و زمان آبادانی این کشور فرا رسیده است و مردم برای تامین نیازهای اولیۀ خودشان نیاز به پول دارند، ظلم به ملت این کشور است.

خطیب جمعه زاهدان بلوکه‌کردن دارایی‌ها و تحریم افغانستان را «تحریم ملت این کشور» دانست و گفت: تحریم یک کشور تحریم دولت نیست، بلکه تحریم ملت است. دولت‌ها ذخایر و سرمایه‌هایی دارند که می‌توانند امور خودشان را اداره کنند، اما این تحریم‌ها در واقع تنبیه ملت‌هاست که به بازارها و تجارت مردم ضربه می‌زنند، چنان‌که با تحریم اقتصادی ایران بسیاری از مردم سرمایه‌های خودشان را از دست دادند و ضربات سنگینی به کسب‌وکار مردم وارد شد.

او افزود: کشورهایی مانند آمریکا و سایر قدرت‌های بزرگ که ادعای تمدن دارند، آیا تحریم ملت‌ها تمدن است؟ این تمدن نیست، بلکه تکبر و غرور است. این کشورها به‌جای توسل به زور و تحریم ملت‌ها باید مسائل را از راه عقل و منطق و گفتمان و از طریق سیاست‌های درست و سازنده حل کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چهل سال تمام سرمایه مملکت را تحریم کردند .
    صدایی از کسی در نیامد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حالا دلسوزی برای ملتی که اب را که حق طبیعی وبقول شماها شریعت .
    حرام است .کسی توجه نکرد . !
    کاسه داغتر از اش شدن .

  2. عبدالحمید حالا پشتش به همفکرانش در پشتونستان و پاکستان گرم است و هیچ خدایی را بنده نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا