خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ارشاد در هنرستان موسیقی دختران: دولت حضور دختران را تسهیل می‌کند

وزیر ارشاد بر تسهیل حضور دختران در عرصه‌های هنری تاکید کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، محمدمهدی اسماعیلی که در مراسم بازگشایی هنرستان موسیقی دختران حضور پیدا کرده بود گفت: ما در حوزه هنرآموزی معتقد به تفاوت‌های جنسیتی میان دختر و پسر نیستیم و حتی خانم‌ها در حوزه هنر اغلب جلوتر از آقایان هستند و وضعیت فعلی و گذشته این را نشان می دهد. ما به عنوان دولت باید حضور خانم ها و دختران را در این عرصه ها تسهیل کنیم و برنامه مان این است که حلقه هنرستان ها را در سراسر کشور تکمیل کنیم. مطلع هستید که بحث آموزش هر کدام از رشته های تخصصی هنری در انحصار وزارت ارشاد است و ما در همه استان ها حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه خواهیم داشت تا دخترها و پسرها در یک فضای عادلانه بتوانند به تحصیل بپردازند.

به‌نوشته‌ی فارس، «محمد‌مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی در حاشیه آیین بازگشایی هنرستان موسیقی دختران، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اینکه حمایت وزارت ارشاد از خبرنگاران و رسانه ها به چه شکل خواهد بود؟ اظهار داشت: پنجشنبه گذشته در جشنواره ابوذر در مشهد اعلام کردم که موانع عدم اتصال اینها به صندوق و بحث‌هایی نظیر این را می‌خواهیم از بین ببریم. فرآیندهای حمایتی ما از اصحاب فرهنگ‌، هنر و رسانه است و همه را شامل می‌شود.

وی در ادامه گفت: برخی از خبرنگاران می‌گویند که از مزایای صندوق برخوردار نیستند؛ ما این موارد را بررسی می‌کنیم تا ان‌شاء‌الله برطرف شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسش دیگر رسانه ها درباره انتخاب معاونان و مدیران وزارت ارشاد و این شائبه که دلیل تاخیر انتخاب مدیران این مجموعه برای ادامه دادن کار با مدیران قبلی تا جشنواره فجر است، گفت: تقریباً کار انتصابشان انجام شده و به زودی هم انتصاب‌ها را اعلام می‌کنیم و برخی دوستان در بخش‌های مختلف ابقا شدند و از برخی دیگر هم استفاده می‌کنیم و یکی ـ دو تغییر داشتیم که ان‌شاءالله این هفته اعلام می‌کنیم.

وی درباره واگذاری شبکه نمایش خانگی به ساترا یا وزارت ارشاد افزود: در جریان جزییات این بحث طی ۴ سال گذشته بودم و معتقدم بدون جنجال رسانه ای بابد این بحث حل شود. کاملا روشن است که ما باید همه این اقدامات را در چارچوب قانون انجام دهیم و با دوستانمان در صداوسیما، مجلس و شورای عالی فضای مجازی در یک ماهه اخیر گفت و گوهای خوب و فشرده ای را داشتیم و تقریبا در حال جمع بندی است تا در مراکز قانونی تصمیم گیری این کار اتفاق بیفتد. ما معتقدیم جایگاه نظارتی و شأن وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و امر نظارت و مباحث مربوطه قطعاً در مسیری که تا به حال بوده باید ادامه پیدا کند و اگر ابهامی هست و مسائل جدیدی پیش آمده که امروز نیازمند تصمیم گیری جدید است باید با رعایت همه قوانین موجود درباره آن تصمیم گیری شود.

اسماعیلی درباره اولویت‌های وزارت ارشاد برای جامعه فرهنگ و هنر گفت: ما در کوتاه‌مدت بسته حمایتی‌مان را فعال کردیم که به تصویب رئیس جمهور رسید و در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار گرفته و از ماه آینده به عنوان تسهیلات بلاعوض و کم بهره در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت. اولویت اول ما این است و اولویت دوم ما این است که به تدریج و با تکمیل چرخه واکسیناسیون شاهد همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور و با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی باشیم.

  • خانم‌ها در حوزه هنر اغلب جلوتر از آقایان هستند

وی درباره برنامه های وزارت ارشاد درباره آموزش دختران در عرصه موسیقی بیان داشت: ما در حوزه هنرآموزی معتقد به تفاوت‌های جنسیتی میان دختر و پسر نیستیم و حتی خانم‌ها در حوزه هنر اغلب جلوتر از آقایان هستند و وضعیت فعلی و گذشته این را نشان می دهد. ما به عنوان دولت باید حضور خانم ها و دختران را در این عرصه ها تسهیل کنیم و برنامه مان این است که حلقه هنرستان ها را در سراسر کشور تکمیل کنیم. مطلع هستید که بحث آموزش هر کدام از رشته های تخصصی هنری در انحصار وزارت ارشاد است و ما در همه استان ها حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه خواهیم داشت تا دخترها و پسرها در یک فضای عادلانه بتوانند به تحصیل بپردازند.

وزیر ارشاد افزود: برنامه های وزارت ارشاد در همه حوزه ها از جمله موسیقی، سینما، تجسمی، تئاتر در حال تدوین است و تا پایان مهرماه با جزییات برنامه اقدامشان منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا