خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ورزش: منشور ورزش را می‌دانیم اما این سرزمین آقا دارد

وزیر ورزش با اشاره به برخی حاشیه‌ها در انتخابات فدراسیون‌ها گفت: منشور ورزش را می‌دانیم اما این سرزمین آقا دارد.

به‌گزارش انصاف نیوز، حمید سجادی گفت: متاسفانه انتخابات یک فدراسیون برگزار می‌شود و عده‌ای مسایل را سریع به بیرون از کشور اطلاع می‌دهند. بعد خارجی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کنند و رییس فدراسیون با کمال رشادت و برای حفظ منافع ورزش، استعفا می‌دهد. سرپرست انتخاب کردیم و باز هم از داخل پیام می‌دهند که ما را محروم می‌کنند، چرا تهدید می‌کنید؟ من خادم مملکت و سرباز دولت هستم و تهدید را نمی‌پذیرم. منشور ورزش را می‌دانیم اما این سرزمین آقا دارد و فتوی امام (ره) را می دانیم، یک هفته از فرمایش مقام معظم رهبری نگذشته و باید بر اساس سیاست‌های نظام حرکت کنیم.

ایرنا نوشت: وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در ورزش همگام با سیاست‌های نظام حرکت خواهیم کرد گفت: متاسفانه برخی ورزش کشور را تهدید می‌کنند اما سیاست‌های نظام، فتوی امام (ره) و بیانات مقام معظم رهبری مسیر را روشن کرده است.

به گزارش ایرنا، «سیدحمید سجادی» امروز (شنبه) در آیین تجلیل از ورزشکاران جوانمرد و مروجین اخلاق و منش پهلوانی افزود: این مراسم با هفته دفاع مقدس و ایام اربعین، آغاز سال تحصیلی و بهار علم تعلیم و تربیت همزمان شد و این تقارن پیام‌هایی دارد که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: نگرانی‌هایی در ورزش وجود دارد که باید حل و فصل شود و نیاز داریم اعتقاد و همسو عمل شود. پاکدامنی، تبانی، شفاف بودن، قرارداد بازیکنان، شرایط اعزام و نحوه برخورد تیم اعزامی در سفرهای خارجی از جمله مواردی است که باید به آن دقت کرد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: فضای ورزش باید به گونه‌ای باشد که هیچ جای نگرانی از بابت حضور کودکان و بانوان نداشته باشیم. در اجرای یک مسابقه فقط نتیجه و یک رویداد مهم نیست بلکه باید فضا و محیط را هم مد نظر قرار داد و بدانیم چه می‌خواهیم و قرار است چه کنیم. این نشست‌ها باید مستمر و ادامه‌دار باشد تا بتوانیم مسایل ورزش را به خوبی رصد کرده و اجازه ندهیم ناهنجاری‌ها شکل بگیرد.

سجادی گفت: یادداشت‌های شهید آوینی را می‌خواندم که در جایی نوشته «فکر می‌کردیم شهدا رفته‌اند و ما ماندیم اما امروز می‌دانم آنها هستند و ما رفتیم.»

وی همچنین با گلایه از برخی رفتارهای غلط در ورزش کشور افزود: متاسفانه انتخابات یک فدراسیون برگزار می‌شود و عده‌ای مسایل را سریع به بیرون از کشور اطلاع می‌دهند. بعد خارجی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کنند و رییس فدراسیون با کمال رشادت و برای حفظ منافع ورزش، استعفا می‌دهد. سرپرست انتخاب کردیم و باز هم از داخل پیام می‌دهند که ما را محروم می‌کنند، چرا تهدید می‌کنید؟ من خادم مملکت و سرباز دولت هستم و تهدید را نمی‌پذیرم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: منشور ورزش را می‌دانیم اما این سرزمین آقا دارد و فتوی امام (ره) را می دانیم، یک هفته از فرمایش مقام معظم رهبری نگذشته و باید بر اساس سیاست‌های نظام حرکت کنیم. در مجلس هم گفتم وزارت ورزش و جوانان موتور تولید اقتدار و عزت کشور است و امروز اعلام می‌کنم عزت را نمی‌دهیم تا ذلت بگیریم.

در صورت لزوم اساسنامه‌ها بازنگری خواهد شد

سجادی همچنین با اشاره به انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و برخی اتفاقات در این خصوص گفت: باید با مدیریت صحیح، تدبیر و همچنین برگزاری انتخابات طبق یک شیوه مشخص به گونه‌ای حرکت کنیم که مشکلی ایجاد نشود، اساسنامه جدیدی هم قبل از حضور من در وزارت ورزش برای فدراسیون‌ها تهیه شده که با هماهنگی خود فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک این کار انجام شده است. اساسنامه جدید در حال اجرا بوده و با اجرای درست و مواد مختلف اساسنامه و رعایت جوانب مختلف برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها را به گونه‌ای پیش می‌بریم که مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: اساسنامه موجود است و به نظرم کامل است اما اگر لازم باشد بازنگری هم خواهد شد و هیچ اشکالی هم ندارد. در دنیا هم اساسنامه فدراسیون‌های بین‌المللی اگر لازم باشد تغییر می‌کند و ۱۲ سال پیش من اطلاع دارم در یک سال اساسنامه فدراسیون جهانی تکواندو دو بار بازنگری شد.

سجادی افزود: سعی ما این است که اساسنامه اجرا شود و انتخابات به شکل منظم و بر اساس شیوه‌های قانونی برگزار شود. نباید برای کسی شائبه‌ای ایجاد شود یا فردی نسبت به آن معترض باشد. البته من در جمع دوستان هم عرض کردم که در دنیا هم اینقدر آدم‌ها بیکار نیستند که بیایند ببینند انتخابات فلان فدراسیون ورزشی در ایران چگونه برگزار شد. مگر اینکه خدای نکرده انتخاباتی برگزار شود و یک نفر معترض شود و به بیرون منعکس کند. باید کارمان دقیق و قانونمند باشد و با هماهنگی کامل با کمیته بین‌المللی المپیک و همه مراجع بین‌المللی کار انجام دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع که پیش از این برخی از فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شدند، آیا این روال ادامه پیدا خواهد کرد؟ گفت: من برنامه‌ای ندارم، اساسنامه و مجمع حرف می‌زند و تصمیم می‌گیرند و من طبق قانون رفتار می‌کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا