خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی بر دیدگاه پناهیان

حجت الاسلام عباسعلی باباگل زاده، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در یاد داشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی اظهارات حجت الاسلام پناهیان نوشت: 

پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) بسیار خوش خلق و مهربان بوده اند؛  تا جایی که مرد یهودی بر سر ایشان خاکروبه می ریخت پیامبر کظم غیظ می کردند؛ زمانی که آن شخص بیمار شد نبی مکرم اسلام به عیادت شان رفته و این اخلاق و سیره نبوی؛ مرد یهودی را جذب اسلام نموده است.

چرا با سخنان نسنجیده و سخیف تان مردم و جوانان را دین گریز می کنید؟ در پس این اختلاف انگیزی ها چه بهره ای می برید؟
رسول مهربانی ها پیامبر رحمت در اوج اقتدار و فتح مکه عفو عمومی اعلام کرد و حتی ابوسفیان که سرسخت ترین دشمن علیه اسلام و مسلمانان بود را بخشیده است.

خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر اسلام فرمودند:
فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ ( آل عمران آیه :۳)
به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند، پس از (بدیِ) آنان درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن و (برای دلجویی از آنها) در کارِ (جنگ) با آنها مشورت نما، لیکن آنچه تصمیم گرفتی با توکل به خدا انجام ده، که خدا آنان را که بر او اعتماد کنند دوست دارد.

چگونه فردی به عنوان  کارشناس و متخصص دین در سیمای ملی؛ در خطاب به پیامبر مهربانی و امیر المومنین علی (ع) به خودش اجازه و جرات می دهد  معصومین را گوشت تلخ معرفی کند؟ اقتدار و صلابت در برابر دشمنان به معنی گوشت تلخی نیست؛ سردار دلها شهید والا مقام سلیمانی شاگرد مکتب اهل بیت علیهم السلام در برابر دشمنان اسلام و داعشی ها مقتدر و با صلابت بودند؛ اما هرگز گوشت تلخ و عنق نبودند. گوشت تلخ به کسی گفته می شود که عصبی مزاج؛ کینه ای؛ نچسب و بدعنق و بد اخلاق باشد.

پیامبری که قرآن کریم خطاب به آن حضرت می فرمایند:
وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٖ.
و تو دارای اخلاق عظیم و برجسته‌ای هستی.
در حقیقت صبر؛ عدل و اخلاق، سه خصلتی که از پیامبر باید الگو بگیریم.

در ادامه این منبری پر حاشیه اذعان داشتند پیامبر خدا بخاطر گوشت تلخی نتوانست دوستی را با خود همراه کند، این ادبیات سخیف برازنده کسانی است  که با افاضات نسنجیده و بازی با کلمات مردم را از اسلام حقیقی و روحانیت دور نمودند.

پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) زمانی مبعوث شدند که مردم شبه جزیره عربستان در آن زمان خوی وحشیگری شان غالب بوده؛ تا جایی که تولد فرزند دختر را مایه ننگ می دانستند و بعضا آنها را زنده در گور می کردند.

حضرت توانست با حسن خلق و صبر و گذشت انسان وحشی و افراطی و خشن آن زمان را دور خودش گرد آورد و از آنها انسان بسازد و با اقتدار و پشتوانه مردمی و کمک الهی مکه را فتح کند.

اینها سالهاست با این ادبیات تند بر مخالفین سیاسی خود می تازند، و کسی بر اینها ایراد بگیرد و انتقاد کند؛ ‌ضد دین و ولایت شمرده می شود.

در حقیقت مقصر اصلی علماء و اندیشمندان حوزه ها و دانشگاه ها هستند که در برابر این کج فهمی ها و شاید هم نفوذی ها سکوت کردند. 
وقتی در سال گذشته در سیمای ملی اظهار داشتند : اخلاق می تواند در برابر دین بایستد؛ اگر کسانی  واکنش نشان می دادند؛ امروزه صدا و سیما به خود اجازه نمی داد اینگونه بدفهمی از اسلام و دین در تلویزیون جمهوری اسلامی ترویج شود.

متاسفانه تربیون ها؛ صدا و سیما  تماما در اختیار این افراد است؛ هر چه می خواهند می گویند اما، در برابر فسادهای بزرگ، زمین خواری‌ها و از این قبیل مسائل براحتی می گذرند و با سکوت خود پاسخی به افکار عمومی نمی دهند، گاهی در برابر فشار افکار عمومی به دروغ می گویند با دریافت هدیه از دوستان معیشت و زندگی می نمایند، روش زندگی اهل بیت کار و تلاش بود؛ نه دریافت هدایا برای ارتزاق … 
و یا گاها؛ عنوان می دارند در حکومت امام علی (ع) هم با مفسدین برخورد نمی شد.

حضرت امام علی (ع) در برابر رانت خواران و چپاولگران بیت المال هرگز بی تفاوت نبودند وقتی با خبر شدند ابن هرمه مسئول اقتصادی اهواز تخلف مالی دارند بلافاصله دستور دادند ایشان عزل؛ زندانی و در نماز جمعه شلاق زده شود…

انتظار است مومنین به ویژه علماء و مراجع معظم تقلید در خصوص توهین اخیر به ساحت نورانی پیامبر اکرم و امام علی(سلام الله علیهما) سکوت نکنند و صدا و سیما به احترام مسلمانان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام اینگونه افرادی که احتمال نفودی بودن شان وجود دارد را به عنوان کارشناس دعوت نکند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ای کسانی که بدون اطلاع از اصل سخنرانی شروع به قضاوت می کنید ! تقوا پیشه کنید. قصه اینه که چند نفر صاحب رسانه مغرض و کینه ورز از یک ماه سخنان ایشان طبق یک روش تخریبی امتحان پس داده, یک جمله را بدون احتساب فضای قبل و بعد بحث جدا کردند و با تیتر های گمراه کننده نشر گسترده دادن که واویلا به معصومین اهانت کردند اونم کی کسی که سالها سابقه دفاع از مظلومیت از آل یاسین را عملا اثبات داشته!! یه عده هم که کلا هر چی میشنوند بدون فکر وایرال می کنن و بدون تحقیق شروع به قضاوت و بدتر از آن فحاشی و …

    99
    149
    1. بنده به شخصه حرفهای پناهیان رو کامل گوش کردم و دقیقا دیدم و شنیدم ایشان گفتند ایشان در برابر حسودان گوشت تلخ بودند!!! خواهشا بی اطلاع سخن نگویید و پیامبر مهربانی را بیش از این نامهربان جلوه ندهید

      4
      1
    2. چرا متوجه شایعه سازی نیستین
      اینا بخاطر این پناهیان رومیکوبن که پناهیان گفت آموزش پرورش نفوذی ازیهود داره
      چراباید درهیچ‌کتاب دینی دراین ۴۰ سال حرفی از یهود به عنوان دشمن دین زده بشه وبچه ها اینوبخونن
      گفتن اگر چنین نیست باید به ما ثابت کنید که نفوذی ندارید
      براهمین باهاش دشمن شدن
      گوشت تلخ و…بهانه است ایشون کامل توضیح دادمنظورش چیه یعنی باهرکسی نمیساخت به ساز هرکسی نمیرقصید
      چرا بازیگربازی رسانه شدین؟

      4
      3
  2. جناب با با گل زاده مردم با این نوع مسائل دین گریز نمی‌شوند بلکه با جریاناتی مانند باغ ازگل دین گریز میشوند

    127
    13
  3. من سالهای قبل هم گفته بودم ایشون نه عالم و نه عارف… فقط یه نفره که شانس شهرت بهش رو کرده
    بعد از این هذویات هم گفته ام و نوشته ام که کسی که از ایشون دعوت به صدا وسیما میکنه یا جاهله یا نفوذی و دین ستیز

    124
    59
    1. بحث های آقای پناهیان خیلی هم جدید و جذاب است همین بحث سحرهای ماه رمضان حرف نو و جدیدی بود ، اینکه ریشه های مخالفت با امیرالمومنین و مظلومیت ایشان بر می گردد به حسادت درونی آدمها نسبت به ولی خدا ، همیشه بری خودم سوال بود که چرا مردم مدینه علی رغم این همه سفارش پیغمبر حضرت را تنها گذاشتند ، بحث بسیار مفیدی بود

      76
      54
    2. خیلی جالبه. شما یا صحبت آقای پناهیان رو نشنیدین، یا بی تقوایی میکنین! ایشون گفته بود دشمنان پیامبر و حضرت علی ادعا میکردن که به اصطلاح گوشت تلخ هستن ( یعنی بد اخلاق هستن). می خواست عمق تخریب دشمنان رو در اون زمان بگه. بعدش هم آقای پناهیان رفت پیش استاد انصاریان و سوء تفاهم برطرف شد. در نهایت هم استاد انصاریان گفتند: شما اخلاق اسلامی را به طور کامل رعایت کردید. خبر این مطلب هم هست و شما هم قطعا دیدین. اما متاسفانه تقوا ندارید!!!

      84
      54
      1. یا لطیف…
        در کلمات پناهیان دقت کردم بیان این الفاظ از زبان و دیدگاه مخالفان پیامبر و حضرت علی است وایشان کلام مخالفان را نقل قول کرده
        کمی سنجیده تر قضاوت کنیم

        32
        14
    3. آره دایی مشکل از ما بود که به تذکرات سما چند سال پیش توجهی ننمودیم و امروزه در زمره ی جاهلان و غافلان قرار گرفتیم.
      خدایا ما را بخاطر تمرد از دستورات ایشان عفو کن

      7
      8
    4. سلام
      با خواندن مطالب این بنده خدا میشه فهمید که ایشان از موجی که راه افتاده داره بهره برداری سیاسی میکنه و بجای نقد پناهیان داره با تخریب جریان انقلابی حزب و طیف سیاسی خودش رو تطهیر کنه.
      تو اخر صحبت هاش هم که داره میگه امام علی (ع) با منافع طلبا و حسودا و اونایی که با عدالت علوی مشکل داشتن چگونه رفتار میکرد. یعنی دقیقا همون حرفای پناهیا ن و لی برای تخریب ایشان و خط فکریش. البته نمیخوام بگم که ایشون کل صحبت های پناهیان رو گوش نکرده و داره اشتباه میکنه، بلکه فقط داره از زود باوری و اهل تحقیق نبودن مخاطبانش سو استفاده میکنه…

  4. ایشون صرفا نظر شخصی خودش رو گفته (جدا از صحیح یا غلط، و قصد مناظره دینی نداریم که برای این مطلب چه شواهدی هست یا نیست) و اینکه بگیریم و ببندیم و فضای صدا و سیما رو از اون چیزی که الان هست هم بسته تر کنیم نه عقلانی است و نه قابل پذیرش. امروز یک آخوند اومده یک چیزی در رسانه ای گفته که مخاطبی هم نداره، اینهمه جار و جنجال و موضع گیری، واقعا اگه شلوغ نمی کردید هیچ کس نمی فهمید.

    21
    71
    1. عزیز برادر، کسی که میره بالای منبر و لباس عالم دینی هم تنشه و ظاهرا سالها تحقیق و… کرده نمیاد نظر شخصی اش رو بگه، اگه اینجوری بخواد باشه هر کسی هرچی دلش خواست بگه بعدشم توجیه بشه که نظر شخصی اش بوده؟!!!!!!

      23
      2
  5. لطفا کل صحبت آقای پناهیان رو مطالعه کنید بعد در مقام قضاوت بر آیید ایشان از نگاه حسودان این جملات رو گفتند و درست و صحیح هم گفتند

    82
    79
    1. خود این شخص گفت اشتباه کردم و عذرخواهی کرد ولی باز امثال شماا ازش حمایت میکنید این دیگه اعجایب هشتم دنیا

      46
      28
      1. عذرخواهی کرده بخاطر استفاده از این واژه و گفته بهتر بود از واژه دیگری هم معنای گوشت تلخ استفاده می‌کردم.شما نه فایل اصلی رو دیدید نه فایل عذرخواهی رو فقط تهمت زدن و دروغ گفتن بلدید چون از قیامت نمی‌ترسید

        1
        1
  6. کل مخاطب این آقا درکشورکمتراز۵درصداست چرا کش می دهید؟این آقامی خواست بااین سخنان جلب توجه کند که منتقدان کمکش کردن

    22
    60
    1. سلام
      کلا یا در مجموع حرف های او کنایه دار بوده و به مردم نسبت می داد و از نوع بیان می شد فهمید که خصومت شخصی با دیگران وجود داشته و هدفش زدن دیگران بوده و تمام.

      15
      18
  7. قرآن می فرماید اشداء علی الکفار و رحما بینهم و اعتقاد ما بر اینه که اهل بیت (ع) اعمال و رفتارشان دقیقا بر حسب قرآن بوده.اگه واقعا پیامبر و امام علی تا آخر و آخر نسبت به کفار مهربان بودن پس شما اونوقت جنگ های بدر و احد و خندق و احزاب و…صفین و نهروان را چگونه توجیه می کنید جنگی که عده زیادی کفار توسط امام علی و پیامبر کشته می شدند.پس سخنان آقای پناهیان اونقدر هم الکی نیست که این بنده خدا را اینقدر به باد انتقاد گرفتید.

    40
    22
    1. عزیز دل
      گوشت تلخ بودن، با اونی که توضیح دادید فرق دارد
      گوشت تلخ یعنی بداخلاق
      یعنی کسی که اعمال و حرفش، باعث انزجار دیگران میشه
      در حالیکه نه تنها حضرت نبی ص، بلکه حضرت علی ع هم گوشت تلخ نبودند، بلکه هر دو، بسیار مهربان و شوخ طبع بودند، حتی با کفّاری که بی‌طرف بودند

      8
      2
  8. پناهیان هم دنبال منافع شخصی هست اوفقط در سخنرانی مهارت دارد وازاین راه ارتزاق می‌کند بهش خونه هدیه میدن چرا اسمی از نقویان نیست چون سخن حق را می‌زند وحرف حق همیشه تلخ است

    33
    38
    1. حاج اقا تقوا پیشه کن… شما ٢ دقیقه از فیلم گوش دادی قضاوت نابجا کردی ایشون ٢۶ جلسه در مورد حسد صحبت کردن… و گوش بودن و زود باور بودن و گوش تلخ بودن و تهمتهایی مثل آن همانطور که پناهیان گفتن دشمنان و حسودان به پیامبر میگفتن

      10
      10
  9. اقای پناهیان نگفتند پیامبر و امام علی گوشت تلخند هستند گفت در مورد استفاده از بیت المال و امور حکومتی به حرف ناحق گوشت نمیدادند و به همین خاطر مخالف و دشمن داشتند به اصطلاح اون افراد سواستفاده گر انها گوشت تلخ بودند زیرا زیر بار مصلحت اندیشی های دروغین نمیرفتند متاسفانه در کشورمون به اینکه چه میگوید توجه نمیکنیم فقط مد نظر چه کسی حرف میزند مهم است تا اگر مخالف ماست بزنیمش

    40
    29
    1. من تمام سخنان ایشان در آن برنامه و توضیحات فردایشان را دیدم؛ نکته مهم این است که ایشان نمی‌گویند پیامبر و امام در برابر رانت‌خواران یا سواستفاده از بیت‌المال گوشت‌تلخ بودند، هرگز این سخن را حتی در توضیحاتشان نمی‌گویند. میگویند پیامبر و امام با دیگران رفاقت نمیکردند و نوعی کنار نمی‌آمدند تا بتوان چیزی از آن‌ها کند و این اوج حسادت را در آن‌ها بوجود می‌آورد، سپس نام چنین خسسیه‌ای را گوشت‌تلخی می‌گذارند و در توضیحاتشان می‌گویند از جانب حسودان گفتند که پیامبر و امام گوشت‌تلخ هستند، اما نکته مهم این است که نمی‌گویند این حسودان مدنظرشان چه کسانی ند؟ آیا منظور اقلیتی رانت خوار است؟ ایشان زیرکانه هرگز چنین نمی‌گوید و فقط از لفظ حسودان استفاده می‌کنند. اکر بحث ایشان را کامل ببینید بنظرم میتوان متوجه شد که ایشان،همه را در معرض حسادت به ولی می‌دانند، و دلیل اصلی تنها شدن ائمه را این میدانند، یعنی اکثریت جامعه شامل این حسودان می‌توانند بشوند و ائمه از نظر عموم جامعه گوشت‌تلخ باشند… نکته باریک تر از مو آن ست که ایشان برای «ولی» شأن و معیاری غیر اجتماعی قائل هستند، یعنی اگر اکثریت هم او را گوشت‌تلخ بدانند مشکل از آن اکثریت است که نسبت به ولی حسادت می‌کند،این در زمان ما مطرح می‌شود تا مشکلات معاصر حل شود وگرنه ائمه در نزد عموم مردم محبوبیت داشتند، آن همه نامه کوفیان که امام علی را درک کردند به فرزندش یک مثال از این است، ناکامی ائمه نیز همیشه بدلیل فعالیت گروه‌های اقلیت قدرتمند مالی و نظامی بوده که با قدرت نطامی و اقتصادی خود اهدافشان را پیش می‌بردند، ائمه نیزهیچ وقت اصرار به حکومت کردن نداشتند حتی امام حسین، اما کسانی که اصرار به حکومت کردن دارند میخواهند خود را به ولایت آن ها بچسبانند و آن را بدون معیار بیرونی جلوه دهند و بگویند اگر ولو اکثریت مخالفت دارند مشکل آن اکثریت است که باید مشکل حسادتش را حل کند!

      12
      2
  10. به نام خداوند متعال
    ایشان که از علمای برجسته دین است و در محضر رهبر انقلاب سخنرانی میکند.
    مردم به حرف چه کسی گوش دهند؟
    ایشان که مشکل دارد.
    دیگری که آمریکایی است.
    آن دیگری که زمینخوار است.
    و…
    تکلیف مردم را مشخص کنید تا اینکه اعتقادات دینی مردم(بالاخص جوانان و نوجوانان) با خاک یکسان نشود.

    25
    17
  11. برادر بزرگوار خوب سخن طرف رو گوش نکردی گوش تلخی اززبان کسانی گفته می شد که منافعشان تامین نمی شد هر آدم آدم عامی هم منظور آقای پناهیان فهمید ودرست می گفت حالا شما که عالم دین هستید تقوا پیشه نمی کنید فرصتی پیدا کردید جهت تخریب هم لباسی خودتان خودمی دانید خدای خودتان

    30
    26
    1. :

      چه جرم‌ها، تقصیرات و گناهان آشکاری که چون عاملان آن «خودی» هستند و از مصونیتی آهنین برخوردارند، مثل آب خوردن با «برخورد مومنانه و کریمانه» رفع و رجوع می‌شود و چه لغزش‌ها، خطاها و قصورات «ناخودی‌ها» که مستحق «برخورد قاطعانه و عبرت‌آموز»اند و از این منظر فقدان عنصر معنوی و سوءنیت هم پشیزی ارزش ندارد

      19
      4
  12. از افراد موثق شنیدم که صحبت های آقای پناهیان تقطیع شده است و ایشان از حسودان و منافقان و مخالفان نقل قول کرده است و این تعابیر در باره پیامبر خدا و حضرت علی علیهماالسلام نظر شخصی وی نبوده است.

    22
    20
      1. ایشون نگفتن این نظر شخصی منه پس عذر خواهی می کنم .ایشون گفتن از زبان حسودان بیان کردم لذا بابت سو تفاهم ایجاد شده عذر خواهی کردن یعنی بیانشون می تونست واضح ترباشه که سو تفاهم ایجاد نشه

  13. بنظر من کلا پای منبر ۹۰درصد از روحانیون نباید نشست منبر جایگاه پیغمبر اسلام بوده نه اینکه هرکی رفت حوزه باید بره منبر به ولله مردم را بیشتر دین گریز میکنید نمونه اش هم الان تو خیابون حجاب ها و اوضاع بازار و کسب و کار و معیشت مردم….

    23
    19
    1. موضوع بحث استاد پناهیان مگر دشمن شناسی اهل بیت نبود پس هر نوع برچسب به اهل بیت از طرف دشمنان بود که ریشه اصلی دشمنی آنها به حسادت آنها به اهل بیت می گردد
      مگر به پیامبر نگفتن یا رسول الله علی خیلی خشن است
      پیامبر در جواب آنها فرمود:فانه خشن فی ذات الله غیر مداهنه فی دینه
      پس چرا رسول خدا کلمه خشن را در مورد علی بکاربردند ؟ مگر علی خشن بود؟

      15
      5
    2. با سلام خواهر خوبم
      بحث ایشان از اول ماه رمضان در مورد: حسد یکی از عوامل اصلی دشمنی با امیرالمؤمنین علی “علیه السلام” بود و تا آخر ماه هم در همین مورد سخن می گفتند. در مورد آن بحث هم اول گفته شاکیان حضرت علی “علیه السلام ” را که حسودان مقام شامخ امیرالمؤمنین بودند را به پیامبر گفتند که”علی خیلی خشن است” و پیامبر برای دفاع از امیرالمؤمنین با تندی به این افراد گفتند که خشونت امیرالمؤمنین در راستای خواست خداوند است و بس. وبه این گونه جلوی تمام بهانه گیری ها را برای ولایت امیرالمؤمنین”علیه السلام” گرفتند و هر فرد مخالف امیرالمؤمنین”علیه السلام” را برای ولایتش مخالف خدا قرار دادند و بس…

      5
      2
  14. انسان ممکن الخطاست خودشم گفت توبه کردم چرا آبروی یک نفر می برید و میخواهید خرابش کنید بعضی ها همچین محکم حرف میزنند انگار خودشون معصوم هستند اونم یک انسان هستش همون پیامبر و حضرت علی گفتند آبروی مومن نبرید

    13
    23
  15. شماها یا خودتان را زده اید به نادانی یا واقعا نادانید.
    هرکسی که یه ذره تاریخ اسلام را خوانده باشد می فهمد پیامبر و امیرالمومنین با افراد و اشخاص برخورد مهربانانه داشته اند و از خطاهای آنان می گذشتند ولی در مقابل جریانات منحرف و معاند با قدرت و با شدت هرچه تمام‌تر مقابله سخت کرده اند ، مکر شما دعای ندبه نمی خوانید برخورد حضرت با قاسطین و ناکثین و مارتین چگونه است؟ برخورد پیامبر با پیمان شکنان بنی قریظه و بنی نضیر و … چگونه بود ، مگر عده ای را آواره نکرد مگر بقیه را گردن نزد … چقدر شما ها مغرضید

    17
    7
  16. با کسب اجازه از محضر علمای دینی بزرگوار، مسلما اظهار نظر در رسانه آداب و رسوم و فنونی داره. مخاطبان یک رسانه طیف های مختلفی از مردم هستند. به کارگیری کلمات و جملات نامناسب برای تبیین یک ایده و نظر ممکن است در ذهن برخی از مخاطبان مفاهیم و معانی نامطلوبی خلق کند. خصوصا اگر سوژه و موضوع ایدئولوژیک باشد که در این صورت صد در صد چالش برانگیز خواهد بود. بهتر است مجریان و کارشناسان محترم کمی علم و فن و تسلط خود بر وجوه مختلف رسانه را بیاموزند و رعایت کنند. همچنان که برای رانندگی باید مهارت آموزی و گواهینامه مخصوص لازم است. تلویزیون جمهوری اسلامی هم بهتر است بر این امر تاکید بیشتری ورزد. حسن شهرت رسانه ای و وجه فوتوژنیزیتی نباید مجوزی برای هرگونه اظهار نظرهای ایدئولوژیکی چالش برانگیز مجری ها و کارشناسان محترم باشد. عزیزان من، کجای مطلب بنده نشانگر بی حرمتی به استاد پناهیان و یا حسادت بر شهرت رسانه ای ایشان بود؟ بنده خیرخواه ایشان هستم و دوست ندارم ایشان و امثال ایشان به این چالش ها بیفتند.

    5
    3
  17. مسیله تکلیف است در برابر نسبت ناروا به خاتم الانبیاء سلام خدا بر او واهل بیت او و مومنین به او

    5
    7
  18. پناهیان در مورد طیب حاج رضایی هم دروغ گفته بود که دفتر نشر آثار امام گفته های اون را تکذیب کرد گفته بود طیب در سالگرد پانزده خرداد ۴۲به امام نامه نوشته در حالی که طیب در آبان ۴۲به همراه حاج اسماعیل رضایی تیرباران وشهید شد

    9
    4
  19. اینجور موقع ها همه تحلیل گر میشن ، موضوعی که اینترنشنال و رسانه های معاند نگران ائمه و دین میشن
    شما حساب کار رو بکن

    9
    10
  20. حالا آقای پناهیان یک حرف نسنجیده زد. عذر خواهی هم کرد.
    نفوذی شما ها هستید که بدون تأسی به سیره و سنت پیامبر، اهل گذشت و مغفرت نیستید.
    اهل انتقام نباشید. زحمت های زیاد و سخنرانی های ارزشمند او را از یاد نبریم.

    12
    12
  21. باید به این نکته توجه کرد که وجود مقدس حضرت رسول ص وحضرات معصومین درمواردی سر اصول با هیچکس ملاحظه واغماض نمیکردن ،به این ماحرا بسنده میکنم وقتی عقیل برادر حضرت امیر ع درخواستی داشتند که پای بیت المال در میان بود حضرت کوچکترین انعطافی نشان نمیدهند ،بنابراین پای اصول وبیت المال با احدی ملاحظه کاری نمی کردن وکوتاه نمی امدن ،وبن نظرم جناب پناهیان حرفی حز همین مسئله نفرمودن
    اینجا باید از حضراتی که عمری مجالس درس وذکر برپا میکنن گله کرد که قدری بیاندیشند ،واندکی سعه صدر داشته باشند وتعصبات خوارج گونه را کنار بگذارند که ان شاالله خدا به همه ما رحم کند

    9
    6
  22. سلام بر عزیزان ، ابتدا باید گفت جناب آقای پناهیان یکی از اساتید با نام و کارشناسی با علم و سواد و بخصوص با ادب هستند و اینکه به دنبال ایشان هر حرفی را بیان کنیم درست نیست و چه بسا خیلی از بزرگوارانی که این اعتراض را دارند ،آشنا به مبانی تاریخ اسلام نیستند و پیرو دیگران اظهار نظر میکنند.انصاف داشته باشیم .

    10
    11
  23. همه می دانند پیامبر ما مهربان بوده . کسی خلاف این را نگفته . مگر مولایمان امیرالمومنین با برادرشان عقیل بر سر بیت المال برخورد نکردند؟!؟ آگاهانه سخن بگوییم .

    1
    1
  24. یک منبر از آقای پناهیان یادم است می گفت امام علی قنبر صدا زد و قنبر جواب نمی داد تعلل کرده بود بعد آقا به ایشان گفت چرا دیر آمدی جواب داد چون می دانستم شمای علی عقوبتم نمی کنی .

    حاج آقا پناهیان ما را از گناه و بی دینی دهه 70نجات داد

    4
    2
  25. ایشون نگفتن اشتباه کردن، گفتن که برای عده ای سوتفاهم شده اشتباه متوجه شدن،
    البته بعضی ها هم متوجه شدن ولی مغرضانه عمل کردن که ان شالله خدا هدایتشون کنه

    6
    2
  26. وقتی ۲۷ شب جلسات رو گوش نکردی و فقط یک کلمه از صحبت ها به گوشت می خوره اینطوری جبهه گیری میکنی. اینگار که منتظر بودی که این بنده خدا یه سوتی بده که براش دست بگیری. توبه کنید از این قضاوت کردن ها. آقای پناهیان به هیچ وجه و به هیچ عنوان به پیامبر و امیر المومنین اهانت نکرده و نمی کنند. اما شما بدون اینکه بدونین اصل بحث چی بوده اینطور جبهه گیری می کنین و به مومن خدا اهانت می کنین.

    6
    3
  27. سلام
    ببینید من یه ادم عادی بودم که هر سحر بیداربودم وبااینکه خیلی پای منبر اقای پناهیان نیستم چون برنامه ماه من ومجری وسخنران سال قبلشون رو دوست داشتم امسال هم گوش دادم

    توجه کنید
    تمام این کسانی که نقد کردنن باید روز قیامت جواب بدن چون ایشون سلسله موضوع حسودی وقتل امام علی توضیح میدادن وبرای من که همه رو گوش دادم هیچ ناراحتی نداشت بیان این مطلب گوشت تلخی
    اما اونایی که فقط اون سه دقیقه رو گوش دادن واون کلمه رو حربه ای برای تخریب
    حاشیه سازی
    تضیع زحمات شبکه سه ومجری و….دارند وخستگی وبه تنشون گذاشتن
    کاش صدای مردم به گوش اون مدعیان دروغین رسوا…برسه
    اگر ادعا دارید برای رسول ا…ومحبت علی چه کردین
    لااقل سی شب گوش کنن بعد اراجیف بگم
    یکی پاسخ منو بده

    4
    2
  28. آقایانی مانند انصاریان و غیره آنجایی که به طور صریح به حضرت محمد حضرت علی قران هتک میکنند چرا حرف نمی زنند

    1
    1
  29. پناهیان و امثال او طرفدار تشیع مختاری هستند و نه تشیع علوی ؛ تشیع مختاری تشیع قدرت و کینه جویی و سخت کشی و … است . تشیع مختاری با وجود کینه جویی از مسببان فاجعه کربلا هیچگاه مورد تایید امام سجاد قرار نگرفت .

  30. امیدوارم شما جزو آن گروهی نباشید که خدا به پیامبرش فرمود اگر هفتاد بار برای آنها طلب مغفرت کنی هرگز بخشیده نمیشوند

  31. ممکن هست ازاین جهت وبُعد گفته باشه
    چون امامان و پیامبران جاذبه و دافعه به حق و لایق نسبت به افراد داشتند .وگاهی بخاطر اسلام یا افرادخاطی به قوانین اسلام باید خشنونت نشان می دادند .گوشت تلخ برای این افرادو کافرین می شدند
    البته کافرین هم به حقانیت و مهربانی و….پیامبر ص آگاه بودند ولی لجاجت و عناد مانع می شد رستگارشوند شاید لایق نبودند مانند حُر باشند
    این آقا انشالله که نیت وهدفشون اینطور بود

  32. جناب حجت‌الاسلام بابا گل زاده! با سلام من هم شما و هم آقای پناهیان را بعنوان کارشناس دین میدانم انتظار دارم طبق مسلک پسندیده حصرت رسول اعظم بجای اینکه در رسانه ها علیه ايشان جوسازی کنید و ایشان را نفی کنید دو دقیقه با ایشان رودرو صحبت کنید و افکار مردم متدین رو مشوش نفرمائیدهرچندهر وجدان بی‌طرفی صحبت‌های آقای پناهیان را گوش دهد به منظور بی غرض ومخلصانه ایشان واقف میشود نمی‌دانم چرا شما کج برداشت کرده اید

  33. وقتی هیچی از سخنرانی و سیر صحبت های ایشون را نشنیده کسی و صرفا بخاطر این حرفی که ایشون گفتن حسودان و معاندها نظرشون راجع به پیامبر و ائمه این بوده داستان عقیل برادر امام علی را گفتن داستان طلحه و زبیر. ایشون گفتن اگر امام علی دنبال مثلا یارگیری می بود باید هرکدوم را به یه نحوی جلب میکرد و تمام حرفشون این بود چطور اینقدر بیخود جبهه گرفتن همه. اتفاقا من هرسحر به عشق صحبت های ایشون تلویزیون را روشن میکردم و گوش میدادم و احساس عشقم به امیرالمومنین دو چندان میشد

  34. اصلا هیچ بعی نیست آقای پناهیان تعمدا این کار میکنه مگر نه اینکه برخی خانم ها روسری زدن بالای چوب و بر اساس اعتراف خودشون از سرویس های خارجی پول گرفتن که این حرمت شکنی ها رو انجام بدهند اقای پناهیان هم که قبلا یه خونه ور سعادت آباد از برخی افراد گرفته بودند

  35. آقای پناهیان از معدود افراد دانشمند، متفکر، پرتلاش، دارای عقل سلیم است. چنین افرادی مسلما دشمنان زیادی هم دارند.
    انتقاد درست چیز خوبی است اما انتقادهایی که این چند روزه از ایشان منتشر شده یا از روی جهالت است یا دشمنی و غرض ورزی و حسادت و ..
    این منتقدین نادان یا معاند که سنگ پیامبر را به سینه می‌زنند خودشان چه قدمی برای اسلام برداشته اند اگر نگوییم ضد دین عمل کرده اند. پناهیان خود به تنهایی بیشتر از صد تای آنها کار میکند
    خلاصه اینکه خدا شاهد و ناظر گفتار و اعمال ماست. اگر خود برای خدا کاری نمی‌کنیم لااقل آب به آسیاب دشمن نریزیم.

  36. با سلام خدمت تمام دلسوزان ،عزیزان جناب آقای پناهیان یکماه در مورد دشمنان امیر المومنین ع صحبت کردن که اکثریت آنها بخاطر حسادت به مولا دشمن ایشان شدن و از دید گاه حسودان که شاخص آنها طللحه و زبیر بودن و هنگامی که بعد از رسیدن به خلافت ایشان حضور حضرت رسیدن و امام شمع بیت المال را خاموش کردن و شمع شخصی خود را روشن کردن و علت را ان دو نفر پرسیدن مولا فرمودن چون شما کار شخصی دارید و دقیقا آنها برای سهم خواهی اضافه تر از بیت المال آمده بودن و هنگامیکه این اقدام امام را دیدن پیش خودشان گفتن که عجب اشتباهی کردیم از علی ع حمایت کردیم و بعبارتی چقدر در این جور موارد امام گوش تلخ هست ،حالا تعجب می‌کنم چرا یک عده دارن با همان بغض وحسادت با آقای پناهیان برخورد میکنن.بنده یک سوال دارم تمام شما آقایان روحانی بر روی منبر بارها و بارها قضیه صلح امام حسن را برای مردم بازگو کردین و توهینی که خیلی از یاران ایشان به امام کردن که تو مذل المومنین هستی را بازگو کردین خوب الان تکلیف ما دوستاران اهل بیت با شما الان باید چگونه باشد،،،، خداوند به همه ما فهم و درک شنیدن درست مطالب را عنایت کند ان شاءالله

  37. آقای پناهیان استاد سخن عارف روانشناس ودریک کلام فیلسوف وبینظیر هستن افقی بینظیر در دین باز میکنن و میتوان بقول عزیزی در دریای زیبای سخنانش غواصی لذت بخشی داشت ….هیچ وصله ای ب ایشان نمی چسبد…اندکی فکر و صبرو اندکی وفقط اندکی انصاف…کافیست ک جز خداقوت در برابر ایشان هیچ حرفی نباشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا