خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از تشییع پیکر آیت‌الله حسن‌زاده آملی [+عکس]

گزارش ایسنا از تشییع پیکر آیت‌الله حسن‌زاده آملی در آمل را می‌خوانید:

۹:۰۰ صبح:
علیرضا شریعت فرماندار ویژه شهرستان آمل، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۴ شب گذشته در این شهرستان اعمال شده است، اظهار کرد: حد فاصل میدان قائم (عج) تا میدان ۱۷ شهریور، بلوار طبری به سمت خیابان امام خمینی(ره)، از فروشگاه هاکوپیان در خیابان دکتر بهشتی (چاکسر) به سمت سبزه میدان و میدان ۱۷ شهریور، از بلوار طبرسی به سمت میدان ۱۷ شهریور و خیابان نور از ۱۰ متری اول به سمت میدان ۱۷ شهریور ممنوعیت تردد و توقف اعمال شد.

۹:۳۵ صبح:
لحظه به لحظه، بر تعداد جمعیت مردم در آمل افزوده می‌شود، به گفته خبرنگار ایسنا، در حال حاضر، حدود ۳۰۰۰ نفر منتظر آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر این عالم وارسته هستند. آیت الله لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران، از نخستین مسئولانی بود که خود را به این مراسم رساند.

۱۰:۰۰ صبح:
هم‌اکنون، مراسم تشییع پیکر مطهر عالم ربانی، آیت الله حسن زاده آملی، در شهرستان آمل و از میدان ۱۷ شهریور آغاز شد.

۱۰:۳۰ صبح
مراسم تشییع عالم وارسته، علامه حسن زاده آملی، از میدان ۱۷ شهریور آمل به سمت میدان قائم (عج) آمل در حال برگزاری است، در این مسیر، مواکب اربعینی از سوی هیئت‌های مذهبی این شهرستان برپا و به مردم حاضر در مراسم تشییع این مجتهد جهان اسلام، خدمت رسانی می‌کنند. هنوز زمان تدفین پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی مشخص نیست و ممکن است مراسم تدفین فردا سه شنبه در “ایرا” زادگاه علامه حسن‌زاده برگزار شود.

۱۰:۵۵

آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم به سخنرانی پرداختند. همچنین سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران و حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا نیز در این مراسم حاضر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در این مراسم، تاکید کرد: مردم ولایی آمل باید مواضع انقلابی علامه حسن‌زاده را قدر بنهند و نگذارند این فضا را افرادی تصاحب کنند که فقط دم از اسلام زده و ادعا می‌کنند.

۱۰:۳۵ صبح:
هم‌اکنون مسئولان لشکری و کشوری، سردار غلامحسین غیب‌پرور جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع)، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه آیت‌الله لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران در این مراسم حضور دارند. فرزند آیت‌الله جوادی آملی سخنران مراسم تشییع علامه حسن‌زاده آملی است.

حدود ۷ هزار آملی و دوستدار حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی در این مراسم حاضر هستند.

۱۱:۱۵ صبح:
از دقایقی پیش، تشییع خودرویی پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی در میان خیل عظیم مردم عزادار مازندران و شهرستان آمل، از میدان ۱۷ شهریور به سمت میدان قائم(عج) آغاز شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر علامه “حسن‌زاده آملی” با حضور پرشور مردم ولایی و قدردان مازندران و آمل، برگزار شد.

۱۱:۵۰ صبح:
هم‌اکنون خودروی حامل پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی به میدان قائم (عج) شهرستان آمل نزدیک شده است. مصادف شدن مراسم اربعین حسینی و تشییع علامه حسن‌زاده آملی، موجب شد تا حال و هوای مراسم تشییع امروز در آمل نیز اربعینی شود. مردم با فریاد “علامه ذوفنون؛ الوداع الوداع”، با این فیلسوف جهان اسلام خداحافظی می‌کنند.

۱۲:۰۰
علیرضا شریعت فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه پس از تشییع علامه حسن زاده تا میدان قائم (عج) آمل، مقرر شد به وسیله بالگرد پیکر مطهر ایشان را به زادگاهشان “ایرا” منتقل کنیم، اظهار کرد: پیکر پس از انتقال به “ایرا” در اختیار خانواده علامه حسن‌زاده قرار خواهد گرفت و مراسم و زمان خاکسپاری از سوی خانواده این عالم ربانی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، ورودی “ایرا” کاملا بسته است و از مردم می‌خواهیم به منطقه “ایرا” نروند، چرا که نه آن منطقه گنجایش ظرفیت این تعداد جمعیت را دارد و نه جاده مناسبی وجود دارد.


فارس نوشت: محسن آسوری نماینده خانواده علامه حسن حسن‌زاده آملی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: پیکر این عالم وارسته و فیلسوف شهیر دوشنبه‌شب مهمان اعضای خانواده و اهالی روستای “ایرا” است و صبح روز سه‌شنبه به خاک سپرده می‌شود.

وی افزود: امروز با توجه به ازدحام جمعیت در روستای ایرا و اینکه دوست‌داران درخواست وداع با پیکر را دارند و همچنین اعضای خانواده هم فرصت وداع با پدر را نداشتند، مراسم خاکسپاری منتفی است.

آسوری با بیان اینکه زمان دقیق مراسم خاکسپاری مشخص نیست، تاکید کرد: تصمیم بر این است که صبح فردا این آیین برگزار شود.

گفتنی است؛ پیکر علامه حسن‌زاده آملی در زادگاهش در آرامگاهی که در حیاط خانه‌اش در کنار قبر همسرش قرار دارد به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا