خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین ملاقات با پدر و مادر روز قبل از اعدام

فرهاد صالحی، جوانی که قرار است فردا حکم اعدامش در زندان مرکزی کرج اجرا شود قبل از ظهر امروز – سه‌شنبه – با پدر و مادر خود برای آخرین بار ملاقات کرد.

روز گذشته، عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر، در باره‌ی حکم این اعدام که پس از اطلاع رسانی او در فروردین ماه امسال متوقف شده و اجرا نشده بود، به انصاف نیوز گفت: با توجه به مطالب منتشر شده و تشکر از دفتر رهبری و قوه قضاییه بخاطر متوقف کردن اجرای حکم، اعدام این شخص امروز لطمه بزرگی به اعتبار قوه قضاییه و دفتر رهبری است که بعد از آن بحث‌ها و پذیرش ایرادات و توقف اجرا و تشکر از آنها، این فرد اعدام شود.

او می‌گوید: با وجود رضایت پدر مجنی علیه، دو بار برای اجرای حکم هم انفرادی رفت و یک بار رییس قوه و یک بار با دخالت رهبری مانع اجرای حکم شدند اما باز هم شعبه‌ای از دیوان عالی کشور اصرار بر اعدام او دارند هرچند به گفته اقای شکوه، (وکیل صالحی)، رییس شعبه دیوان آیت الله احمدی هم با اعدام مخالف و رای را امضا نکرده‌اند. از دیروز این‌ جوان را به انفرادی برده‌اند تا حکم اجرا شود.

باقی می‌گوید: خود ابهامات وارد شده در متن حکم دیوان عالی موید ایرادات حکم و لزوم رسیدگی مجدد و حداقل نقض تحقیقات را نشان می‌دهد.‌ چطور می‌شود جان جوانی را بخاطر این جرم هرچند شنیع گرفت. باید مجازات شود اما سلب حیات خیلی مجازات عظیمی است. افزون بر اینکه قاعده دراء (مواد۱۲۰ و۱۲۱ قانون مجازات اسلامی جدید) حد را دور و ساقط می‌کند و دو مرجع تقلید هم اعدام او را خلاف شرع دانسته‌اند. امیدوارم ریاست محترم قوه آقای اژه ای در ساعات باقیمانده کاری کنند.

حکم اعدام جوانی در زندان مرکزی کرج که چند ماه پیش متوقف شده بود، قرار است که صبح چهارشنبه اجرا شود؛ حکمی که پس از اطلاع رسانی  از ایرادات پرونده، توسط نهادهایی متوقف شده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا