خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زائران اربعین قرنطینه می‌شوند؟!

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با تاکید بر اینکه صرفاً زائرانی که تست کرونای آنها مثبت باشد قرنطینه خواهند جزئیات غربالگری زائران در پایانه‌های مرزی را اعلام کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، پیمان صابریان گفت: اگر تست کرونای فردی مثبت باشد اما علائم شدیدی نداشته باشد، در نقاهتگاه‌هایی که در مرزها و فرودگاه‌ها در نظر گرفته شده قرنطینه و مراقبت می‌شوند.

دکتر صابریان در گفت‌وگو با تسنیم درباره تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشت زائران اربعین حسینی از عراق به کشور اظهار داشت: زائران می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های هلال احمر در عراق تست کرونا بدهند؛ اطلاع‌رسانی درباره مکان این پایگاه‌ها انجام شده است. در پایانه‌های مرزی نیز ایستگاه‌های انجام تست کرونا آماده خدمت‌رسانی هستند. اگر تست فرد منفی باشد، می‌تواند وارد کشور شود اما در صورتی که تست کرونا مثبت و فرد بدحال باشد، به بیمارستان‌هایی که در نظر گرفته شده منتقل می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر تست فردی مثبت باشد اما علائم شدیدی نداشته باشد، در نقاهتگاه‌هایی که در مرزها و فرودگاه‌ها در نظر گرفته شده قرنطینه و مراقبت می‌شوند.

صابریان با بیان اینکه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بیمارانِ احتمالی تهیه شده است، افزود: افراد کرونامثبت تا زمانی که بهبود یابند در نقاهتگاه‌ها نگهداری و سپس به شهر محل سکونت خود انتقال داده می‌شوند.

قرنطینه افراد کرونامثبت الزامی است

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی خاطرنشان کرد: قرنطینه افراد کرونامثبت الزامی است و افرادی که تست‌شان مثبت باشد نمی‌توانند با استفاده از وسائل نقلیه عمومی جابه‌جا شوند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: باتوجه به اینکه زائران، دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند انتظار داریم تعداد بیماران مبتلا به کرونا زیاد نباشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا