خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زاکانی: مدیران شهرداری را یک‌ساله انتخاب می‌‌کنم

علیرضا زاکانی، شهردار تهران می‌گوید: مدیران را یک‌ساله انتخاب می‌‌کنم، چرا که فعالیت آنها شوخی نیست که بخواهیم چهار سال مسئولیت را به آنها واگذار کنیم. این افراد در یک سال باید وضعیت اقداماتشان رصد شود و لحظه به لحظه مورد بررسی قرار گیرند و اگر عملکردشان خوب بود، استمرار یابند.

فارس نوشت: علیرضا زاکانی شهردار تهران چند روزی است که انتصابات خود را در شهرداری آغاز کرده است.

معاون اجتماعی و معاون مالی و اقتصاد شهر، حراست ،بازرسی و رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران تاکنون تغییر کرده اند. قرار است که به زودی تعداد دیگری از معاونین و مدیران هم تغییر کنند.

زاکانی حکم معاونان و مدیرانش را یک‌ساله صادر کرده است. حرف و حدیث‌های زیادی در این زمینه مطرح شد.

مدیران را یکساله انتخاب می‌‌کنم، چرا که فعالیت آنها شوخی نیست/استمرار مسوولیت در صورت عملکردخوب

شهردار تهران در خصوص صدور یکساله حکم برای مدیران و معاونانش گفت: مدیران را یکساله انتخاب می‌‌کنم، چرا که فعالیت آنها شوخی نیست که بخواهیم چهار سال مسئولیت را به آنها واگذار کنیم. این افراد در یک سال باید وضعیت اقداماتشان رصد شود و لحظه به لحظه مورد بررسی قرار گیرند و اگر عملکردشان خوب بود، استمرار یابند.

وی ادامه داد: کارمندان را نیز رصد خواهیم کرد، چرا که پس از این، بحث کار و تلاش مطرح است. خودمان را مکلف می‌دانیم که شبانه‌روز کار کنیم و انتظارمان نیز این است که مدیران هم شبانه‌روز کار کنند.

نه با خودمان، نه با مدیران و نه با کارمندان تعارف نداریم/شهر را نمی توان با تعارف اداره کرد

زاکانی تاکیدکرد: مدیران را در این یک‌سال ارزیابی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم سال‌های بعد نیز در خدمت همین افراد باشیم. در این احکام جمله‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه امید دارم این استمرار صورت بگیرد.

زاکانی گفت: اما ما نه با خودمان، نه با مدیران و نه با کارمندان تعارف نداریم، شهر را نمی‌توان با تعارف اداره کرد، بلکه اداره شهر نیاز به جدیت دارد و مدیران باید برای لحظه‌ها، هفته‌ها و ماه‌ها برنامه داشته باشند.

وی تأکید کرد: چیزی که اتفاق می‌افتد شایستگی چه از درون و چه از بیرون شهرداری است، این نقطه آغاز را از درون شهرداری شروع کنیم.

انتشار برخی اسامی تا پایان هفته جاری

به گفته شهردار تهران، کانون ارزیابی تشکیل شده و بیش از 40 نفر توسط متخصصین ارزیابی شدند و اسامی مطرح شده برای انتصابات و پیشنهاداتی که به بنده ارائه شده که بخش عمده‌ای از آن از درون شهرداری است. ان‌شاءالله با انتشار اسامی، از گمانه‌زنی‌ها عبور می‌کنیم و بخشی از این اسامی تا پایان این هفته مشخص و منتشر می‌شود.

لیست‌های متعددی در خصوص انتصابات در شهرداری مطرح می‌شود. ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: ما از این لیست‌ها اطلاعی نداریم و اینکه گفته شده افرادی را برای انتصابات سفارش کرده‌ایم صحت ندارد.

امانی:براساس قانون، ضرورتی ندارد که شهردار در مورد انتصابات با اعضای شورا مشورت کند

وی تأکید کرد: در خصوص لیست‌های منتشره در فضای مجازی، وقتی از منابع موثق سؤال کردم، دوستان اظهار بی‌اطلاعی داشتند.

وی در خصوص انتصابات گفت: براساس قانون، ضرورتی ندارد که شهردار در مورد انتصابات با اعضای شورا مشورت کند. البته نظر مشورتی کمیسیون‌های مربوطه در شورای شهر منافاتی با اختیار شهردار ندارد و فقط می‌تواند جنبه مشورتی داشته باشد.

اخباری مبنی بر دست های پشت پرده در انتصابات مطرح شده بود. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر در این باره گفت: حق مسلم شهردار تهران مسائل اجرایی شهر و انتصابات است. به هر حال اعضای شورا پیشنهادات و توصیه‌های خود را مطرح می‌کنند، اما تصمیم‌گیر اصلی انتصابات، شهردار است، همانطور که ما تصمیم‌گیری اصلی‌مان قانونگذاری و نظارت است.

زاکانی مشورت پذیر است/هیچ دست پشت پرده‌ای در مورد انتصابات نیست

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: علیرضا زاکانی شهردار تهران مشورت‌پذیر است و ایشان به خردجمعی اعتقاد دارند. البته ناگفته نماند که ممکن است در انتصابات پیشنهاد یک عضو در مورد یک فرد مثبت و پیشنهاد عضو دیگر منفی باشد، با این وجود شهردار تهران همه نظرات از درون و برون‌ شهرداری را بررسی می‌کند و بعد تصمیم می‌گیرد.

نادعلی تأکید کرد: هیچ دست پشت پرده‌ای در مورد انتصابات نیست و اعضای شورا نجیبانه در مورد انتصابات عمل کرده‌اند و به هیچ عنوان دست شهردار در این زمینه بسته نیست.

نگاه جنسیتی در انتصابات مدیران شهری وجود ندارد

در لیست‌های منتشره تاکنون اسمی از زنان نیامده است و برخی تأکید دارند که شاید نگاه جنسیتی به مدیریت زنان در شهرداری وجود دارد. قائمی عضو شورای شهر در این باره می‌گوید: نگاه جنسیتی در انتصابات مدیران شهری وجود ندارد.

وی ادامه داد: به طورکلی انتصابات در شهرداری از اختیارات شهردار است. اینکه مدیران زن باشند یا مرد برای ما فرقی نمی‌کند، به هر حال در هر دوره‌ای برخی از زنان پست‌های مدیریتی داشته‌اند و اکنون هم چنین خواهد بود. نگاه جنسیتی به این قضیه ندارم و ان‌شاءالله در شهرداری فارغ از نگاه جنسیتی انتصابات جدید صورت می‌گیرد.

اخباری مبنی بر استعفای اجباری مدیران زن در شهرداری تهران منتشر شده بود. مهدی چمران رئیس شورای شهر به این اخبار واکنش نشان داد و گفت: چنین چیزی صحت ندارد. البته شاید استثنائاتی بوده، ولی قانونی در این زمینه وجود نداشته و لذا این قضیه کذب است.

وی در خصوص بحث انتصابات در شهرداری گفت: در رابطه با شهرداران و مدیران شهری، اعضای شورا مشورتی نمی‌دهند، اما قطعا در انتصابات معاونین، نظرات و صحبت‌های خود را با شهردار خواهند داشت.

رییس شورای شهر تهران تأکید کرد که انتصابات حق شهردار تهران است.

همچنین پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر هم در خصوص انتصابات گفت: انتصابات حق شهردار است و شهردار تهران فردی مشورت‌پذیر است. از اعضای شورا هم در انتصابات نظرخواهی شده و مباحثی در این راستا مطرح کرده‌ایم، ولی تصمیم‌گیر شهردار است.

در ادامه معدنی‌پور عضو دیگر شورا هم می‌گوید: اگر نیاز به مشورت باشد، مشورت‌های لازم را ارائه می‌کنیم، اما انتصابات در حوزه اختیارات شهردار است.

وی افزود: همانطور که در صحن شورا هم مطرح کردیم، با توجه به اینکه شهرداری تهران یک نهاد کاملاً تخصصی است بنده هم تأکید می‌کنم که از نیروهای درون شهرداری استفاده شود.

براساس این گزارش، قرار است تا پایان هفته تعدادی انتصاب جدید انجام شود. اخبارهای متعددی منتشر می‌شود. اعضای شورا تأکید دارند که شهردار مشورت‌پذیر است و همچنین انتصابات در حوزه اختیارات شهردار است. حال باید دید چه کسانی طی روزهای آینده در شهرداری پست می‌گیرند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا