درگیری توییتری دو مداح! [+واکنش‌ها]

ماجرای فداکاری علی لندی بهانه‌ی درگیری دو مداح در توییتر شد!

به گزارش انصاف نیوز، میثم مطیعی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «‏دهه هشتادی واقعی را با امثال ‎علی لندی بشناسیم، نه نسخه‌های فانتزی و پلاستیکی!
‏نسخه فانتزی و پلاستیکی= قرائت فانتزی، غیرواقعی و بالاشهری از دهه هشتادی‌ها و تعمیم و تحمیل آن به همه نوجوانان ایران».

اشاره‌ی آقای مطیعی ظاهرا به کلیپ «دهه هشتادی‌ها» است که در آن علیرام نورایی، بازیگر به همراه رضا هلالی و محمدحسین پویانفر، مداح حضور داشتند.

محمدحسین پویانفر در پاسخ به توییت منتشرشده از سوی مطیعی نوشت: «‏دهه هشتادی‌های فانتزی و پلاستیکی! هم
‎علی لندی هستند، اگه ریش ما ریششون رو خشک نکنه …
‎#فهمیده‌دهه‌هشتادی»

میثم مطیعی در واکنش به انتقادات مطرح شده به توییت خود در توییت دیگری نوشت: «‏رسانه برای هیأت✅
هیأت در خدمت رسانه❌
این کمترین نظرش این است.
(اگر نظر دادن جرم نیست!)
شما چگونه فکر می‌کنید؟».

پویانفر در توییتی که پاسخی به این توییت به نظر می‌رسد نوشته است: «متأسفانه باید قبول کرد منافع و هویت
برخي‌ها در دودستگي جامعست…

ان‌شاءالله هیئت، رسانه و چهارپایه‌خوانی!
در خدمت حضرت حسین علیه السلام…
‎#نحن‌بخدمةالحسین»

واکنش‌های توییتری به درگیری این دو مداح را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

سیدمحمدامین سپیده‌دم: ‏به نظرم علی لندی حتما نماد بخشی از نسل دهه هشتادی ماست ولی تعمیمش به همه این نسل ساده‌انگاریه؛ همانطور که تعمیم کلیپ ‎#دهه‌هشتادی‌ها هم مسخره است.
اما چیزی که واضحه، از یاد رفتن همان بخشی هست که آن اثر سعی کرد بهش بپردازه.
روش درست بود یا غلط، این فراموشی، حقیقت تلخ این روزهاست.

محمدرضا شهبازی: ‏‎یک کم سنگین باشید
زشته

میثم: ‏همیشه همه چیز را مصادره می کنند…علی‌لندی را هم به نام حزب و جریان سیاسی شان مصادره می‌کنند و به بقیه دهه هشتادی ها می گویند فانتزی و پلاستیکی! به همین راحتی.
شکاف بین ملت هم محل ارتزاق عده ایست.

عباس توکلی: ‏واقعی و غیرواقعی؟
سوال : دهه ۶۰ ای، واقعی و غیرواقعی کدومه؟
دهه ۷۰ واقعی و غیرواقعی کدومه؟
همه خوب هستند و با هر ذهنیتی قابل احترام، این نوع حرف هاست که تفرقه درست میکنه و تشدیدش میکنه

نیما: ‏‎مداح باید الگوی جوانان باشد نه اینکه با کنایه به یک مداح سرشناس و دادن پاسخی عوامانه به او طعنه بزند.

حمیدرضا: ‏دهه هشتادی ها را با هم ببینید
مگر مجبورتان کردند یک گونه را بگیرید و گونه های دیگر را نفی کنید
دهه هشتاد مانند همه دهه های دیگر امثال علی لندی دارد و باز مانند همه دهه های دیگر بچه هایی که شما آنان را پلاستیکی و فانتزی میدانیددارد

محمد معینی: ‏شاعر درباری محترم!
اون چیزی که شما با حذف “نسخه‌های فانتزی و پلاستیکی” بهش می‌رسید، “واقعیت” نیست، “توهم”ـه.

دِکستر: ‏چرا هرکی میرسه سعی میکنه نگاه خودش رو تحمیل کنه به جامعه؟
نه همه ی دهه هشتادی ها مرحوم ‎علی‌لندی هستند و نه همه نسخه های فانتزی طور.
تا زمانی که اولا واقع بین نباشیم
و ثانیا در پی ایجاد دوقطبی باشیم، به هیچ جایی نخواهیم رسید.

رسول: ‏چه واقعی و چه پلاستیکی! پاش بیفته میرن دفاع میکنن از این آب و خاک، اگر من و شما به اسم دین ریشه این بنده های خدا رو نسوزونیم

شهرام عباسی: ‏‎چقدر خوبه شخصیتهایی که مردم براشون احترام قائل هستند فضای مجازی رو با نیش و کنایه به کام دوستان انقلابی تلخ نکنند

وحید سبحانی: ‏به همین راحتی صورت مسئله رو پاک کنیم و بخشی از جامعه کلا حذف کنیم بگیم جامعه فقط این‌ها هستن

علی داداشی: ‏‎به ریش نیست به ریشه است،
یکم ادب از حاج میثم مطیعی یاد بگیر،
هنر درست حرف زدن از خوندن صرف با ارزش تر و بالاتره
شان جایگاهی رو که به واسطه اهل بیت به دست آوردید،بشناسید و حفظ کنید

حسین سپهوند: ‏برادر بزرگوار
مشکل از آنجایی شروع شد
که ‎#خودی و ‎#غیرخودی و ‎#فانتزی و ‎#پلاستیکی رو ایجاد کردید
تک تک مردم این وطن انسان هستن
و با تفکیک دهه و نسل و غیره فقط به شکاف اجتماعی و دوری مردم از هم دامن می‌زنید.

جنابِ خان: ‏‎اقا چه تیکه ای پروندین ب اون بنده خدا، ما فک کردیمـ شماها رفیقید با هم. عیبه !

محسن: ‏بچه‌ها بیاین هیچ‌وقت مثل میثم نباشیم که حتی از ایثار و شجاعت این نوجوون هم استفاده می‌کنه تا شکاف در جامعه رو عمیق‌تر کنه!

سلیمانی: ‏‎چه تاسف باراست شجاعت حسین گونه علی لندی
موجب عقده گشایی مداح حسینی شده است امام حسین(ع) عامل به دستورات اسلام بود علی لندی پانزده ساله بهترازشماکه مهرمداحی اهل بیت (ع)روی پیشانی داریدبه این درجه از درک وشعوررسیده بود .

سهراب صالحی: ‏آقا شما حرف نزنی هزینه آن برای مملکت کمتره. آخر [نادان]، نوجوان زیر بیست سال را طبقه بندی اخلاقی می کنند؟آنها نوجوانانند همین.به همین سادگی.

یه سمپادی: ‏امثال ‎علی لندی نشون میدن جوون و نوجوون امروزی اون طور که برخی فکر میکنند غیرقابل کنترل و تحمل نیست
اما این حرفا دلیل نمیشه چشم مون رو به ضربه های غیر قابل جبرانی که به این قشر داره وارد میشه ببندیم…
اتفاقا بخش قابل توجهی از ‎#دهه‌هشتادی‌هامون دنبال همون نسخه های فانتزی اند…

نیره سبزواری: ‏‎درود به شرفت، مداحی که کارهاش و موضع گیریهاش از رو تفکره محبوب  خدا و مردمه
نه مثل بعضی ها اااا به بچه های  نازنین مردم میگن   پلاستیکی

میثم شرفی: ‏دهه شصتی‌های واقعی را با تک تک جوونهایی بشناسیم که علی‌رغم محدودیتها داخلی و خارجی پیشرفت کردند و سند افتخاری برای وطن شدند و باری از دوش هم‌میهن‌هاشون برداشتند، نه نسخه‌های پاکتی مجیزگویی مثل این جوونک مدح‌گو!

صبا آذرپیک: ‏چقدر بی‌ادبانه به نسل جدید توهین می‌کنه
چقدر بی‌ادبانه نسل جدید رو پلاستیکی می‌نامه!
چقدر راحت ‎#دیگری‌سازی می‌کنند
ما اجازه نمی‌دیم بین نسل جدید شکاف بندازید
هم ‎علی‌ لندی ، در تاریخ ایران شهید ایثار هست و برای ما عزیز
هم تک تک دهه هشتادی‌ها با دغدغه‌های متنوع‌شون عزیز هستند

سینا عصاره‌نژاد: ‏به تعبیری، مسئله‌ای غامض‌تر از “تربیت” نداریم. خطاست اگر مسائل پیچیده رو بسیط تفسیر کنیم.
دهه‌هشتادیا نه فقط همه ‎#علی‌آقا‌‌لندی‌ هستند و نه همه ‎#تتلیتی و ‎#گلزاری!
میوه‌ها رو می‌بینیم، دُرست! هر چند وقت یه بار، به “فرآیند”ها و “سیاست”ها هم به‌مثابه اصلِ درخت، نگاهی بندازیم، بد نیست.

“مهر”: ‏‎مثلاً ما نفهميديم كه تيكه انداختيد به ميثم مطيعي ؟ اين پسر از دنيا رفت كه شماها با كلمات بازي كنيد و كل بندازيد واقعاً كه..

فرخ ابراهیمی: ‏دهه هشتادی ها پذیرش شون خوبه
فقط کافیه براشون وقت بذاریم
از خوباشون بگیر تا گاهی فانتزی های در چنگ خناس افتاده

شبر: […] ‏‎ تیپ این بنده خدام از هموناست که شماها بهشون میگید فانتزی و پلاستیکی

جانان: ‏‎فقط از نظر من این توییت واضحه؟
چرا اینقدر پیچوندین منظور مطیعیو؟
وااااقعا فکر نمیکنم و مطمئنم هیچ منظور بدی نسبت به دهه هشتادیا نداشتن
کنایه به الگو های اشتباهیه که براشون میسازن توی رسانه و …

سیدپیمان طاهری: ‏‎پخته تر حرف بزن رفیق این حرفها چیه اخه نگاه به این چند تا لایکت نکن مردم ادمهایی که کمی شهرت دارند رو نخوانده لایک میکنند هیچ ارزشی هم نداره

علی عباس: ‏‎آقای مطیعی حرفشون کاملا درسته
دوستان اگه کمی دقت کنید
میبینید که در کلیپ دهه هشتادیا نوجوان امروزی رو با گیمنت و انیستا میشناسن نه با هیئتی بودن نه با حسینی بودن
واقعا چند درصد دهه هشتادیا گیمنت باز اند ؟
از یه طرف تعریف و تایید قشر مداح از دهه هشتادی که غرب می خواد درست نبود

عین حاء: ‏‎دهه هشتادی واقعی هم علی لندی هست، هم خانم هلیاست و هم اون پسر در لایو. “همه‌ی اینها” نوجوونای ما هستن و تک‌تک‌شون هم واقعین. نمیگم همه‌شون یکی هستن ولی میگم همه “واقعی” هستن.
در مجموع بین ما دهه هشتادیا آدمای مختلفی هست.تعمیم نسخه فانتزی خوب نیست ولی همون فانتزیها آیا وجود ندارن؟

محمدحسن: ‏‎نسخه فانتزی و پلاستیکی  ؟؟؟؟ تو بعنوان یه مثلا دکتر باید با این ادبیات حرف بزنی آخه  ؟؟؟؟ فقط امیدوارم ریشت ، ریشه نسوزونه …

حسین: ‏‎اسم خودتونم میگذارید مداح اهل بیت…تو نیش و کنایه زدن هم تبحر داشتی ما نمیدونستیم؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

پیام

  1. امان از روزی که کسی با فقر دانش مطیعی، تصور پیشگامی و روشنگری برای نسل هایی را داشته باشد که مطالعه و دانش اندوخته ی یک ماهشان از طول عمر او بیشتر است.

    5
    2
    1. اگر بین فرد بااخلاق و بی اخلاق، شجاع و ترسو، دانا و نادان، مجاهد راه خدا و فراری از راه خدا فرق قائل هستید. بدانید در فهم خودی ها و الگو گرفتن از آنها در دهه های مختلف از جمله دهه هشتاد هایی که آقا میثم مطیعی از آن نامبردن نباید تردید کنید.ضمنا اینکه این مداح محترم نگفته است که نوجوانی که تفکر شهید لندی ها را ندارد حق حیات و تحصیل و کار ندارد و کسانی که چنین برداشتی را به او نسبت دادند بدانند سخن ناصوابی را منتشر کرده اند.

      2
      1
  2. مطیعی میخواد وانمود کنه علی لندی از جنس خودشونه ! چطور کسی که از مرگ نجات میده (اونهم با جان دادن خودش) از جنس کسانیه که معترض رو می کشند یا از کشتنش حمایت می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟

    5
    7
  3. واقعاجای تاسف داره.ایثاروفداکاری یک نوجوان رو کردن سوژه جنگ روانی خودشون.جای اینکه بیان تشویق کنن حالامهم نیست طرف چ سن وسالی داشته مهم کاریه ک کرده.خدالعنت کنه اونهایی روک ب اسم دین نفاق ایجادمیکنن.میخادمجتهدباشه یامداح.

  4. واقعا چرا برخی بچه شیعه ها متوجه نیستند امیرالمومنین(ع) میزان حق است‌‌!؟ نمیدانند در جهان بین فداکاران و مبازین انقلاب و مدافعان کشور در هر دوره و زمانی که بر کشور شان حادث شده باشد با افرادی که نبودند و خودشان را از معرکه فداکاری و جانبازی برای کشور دور نگه داشتند ، تفاوت قائل هستند و در قرآن هم بین مجاهدان راه خدا و کسانی که ازمجاهدت در راه خدا طفره رفتند فرق قائل شده ، بین راستگو و دروغگو بین دانا و نادان و… در آحاد جامعه فرق قائل شده پس چرا اینقدر درفهم خودی وغیر خودی سفسطه میکنند!؟ و القا میکنند که غیر خودی ها حق حیات ، حق رای ، حق تحصیل و کار و… در جامعه ندارند!؟ نه خیر همه آنها را دارند اما هم به دلیل عقلی و منطقی و هم شرعی در بعد اولویت نمی توانند از اولویت بیشتر یا مساوی با مجاهدان و جانبرکفان برخوردار باشند و فرق بین آنها هست .
    واقعا آقای مطیعی کجا گفته عده ای حق حیات ندارند !؟ جز اینکه گفته الگوی دهه هشتادی ها افراد شجاع و از خودگذشته چون فلانی باید قرار بگیره نه افرادی که چنین خصوصیتی را ندارند. اما عده ای اصرار دارند بگویند ترسو شجاع ، مجاهد راه خدا و فراری از راه خدا یکی هستند و خودی و غیر خودی نداریم !؟
    و برای گفته خود نه دلیل عقلی دارند و نه نقلی !؟ بلکه از روی ذوق نظر میدن

    2
    2
    1. اون تفاوت نزد خدای عالم به باطن و ظاهره و این که شما میگید تفاوت حقوق توسط حاکمه. ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا.

      1
      1
  5. حقیقتا برای خبرگزاری انصاف نیوز که با ناحق جعل اسم کرده متاسفم.
    اخبار این خبرگزاری کاملا جهت دار و تخریبی است. انصاف و اخلاق گمشده ماست…

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا