خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حال سنندج خوب نیست

اجلال قوامی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «این روزها حال سنندج خوب نیست» نوشت:

آب و طعم آن از سال های دور زبانزد بود اما در سال های اخیر همه از کیفیت به شدت پایین آب آن انتقاد دارند. تهران یا اصفهان یا حتا استان‌های همجوار همدان یا کرمانشاه را نمی گویم. باز هم کردستان و مرکز آن سنندج.
از یک سال پیش کارزاری در شبکه‌های اجتماعی از سوی فعالان مدنی و زیست محیطی سنندج با نام”آب سالم حق سنندج” است به راه افتاده و تلاش‌های زیادی را برای متوجه کردن مسئولان به عمق این فاجعه که سلامت شهروندان سنندجی را نشانه گرفته، انجام داده اند.در روزهای گذشته این کمپین با نوشتن نامه ای به ابراهیم رئیسی اعتراض خود را به بی کفایتی و عدم توجه مسئولان و عدم‌ مدیریت مدیران آب و فاضلاب اعلام کرده است.در نامه این کمپین آمده است: “آب آشامیدنی سنندج به یکی از بدترین آب‌های کشور تبدیل شده و شاخص کیفیت پایین آب شهروندان را دچار مشکلات بسیاری کرده و هیچ مسئول و ارگانی وظایف خود را در قبال سلامت مردم بر عهده نمی گیرد.”

در حالی که کرونا در شهرهای دیگر روند نزولی دارد در کردستان و به ویژه سنندج تازه اول داستان است و هر روز جان‌های عزیزی را به کام مرگ می برد. این در حالی است که در سایر استان‌ها مراکز واکسیناسیون شبانه روزی دایر شده و محدودیت سنی تزریق واکسن هم در اغلب مناطق دیگر کشور برداشته شده است. گویا کردستان از این قاعده مستثتاست و گل و بلبل است. نه بیمارستان‌های سنندج پر از بیماران کرونایی است و نه وضعیت قرمز است. نه خانی آمده و نه خانی رفته! این روزهای تاریک و تلخ کرونایی کم بود به سبزه آب بی کیفیت هم آراسته شد. چقدر این روزها حال سنندج خوش نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا