خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شاهدی بر مجوز خشونت در شیراز

یکی از نمایندگاه اسبق شیراز، یورش به علی مطهری را اتهامی متوجه «به ویژه نماینده ای که از قبل چنین تهدیدی کرده بود» خواند؛ اشاره ی او به سخنانی چندی پیش یکی از نمایندگان فعلی شیراز بود که پس از حمله ی چند ماه پیش به آیت الله هادی غفاری در این شهر گفته بود: «اگر حرمت لباس پیامبر(ص) نبود، دانشجویان نمی‌گذاشتند او سالم به تهران برسد».
به گزارش انصاف نیوز، وقتی پس از مراسم 16 آذر دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سخنرانی آیت الله غفاری، احمد رضا دستغیب نماینده ی اصولگرای این شهر اینگونه سخن می گوید: «اگر حرمت لباس پیامبر(ص) و روحانیت وی نبود آن فرد سالم به تهران برنمی‌گشت. عده‌ای فهم غلطی از اعتدال دارند که این قضیه باید اصلاح شود».
به نظر می رسد با سخنانی از این دست، انتظاری غیر از اتفاق حمله ی علنی چند ده نفره به علی مطهری در شیراز انتظار نمی رفت؛ کسانی که با وقاحت تمام پس از حضور مطهری در کلانتری هم ساعت ها کلانتری را محاصره کردند.
یادداشت مصطفی معین
دکتر مصطفی معین، نماینده ی اسبق مردم شیراز در مجلس و وزیر علوم دولت اصلاحات در فیس بوک خود با اشاره به سخنان احمد رضا دستغیب در یادداشتی با تیتر «اسلام داعشی در شیراز» نوشت:
مسولان اجرایی، دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی باید پاسخگوی اینگونه رخدادهای ننگین و پیامدهای سوء اخلاقی و اجتماعی آن باشند.  
“شیراز جنت طراز” از دیرباز مهد دانش، فرهنگ و تمدن تاریخی ایران و شعر و ادب فارسی بوده است. شیراز شهر چهره های جهانی و پر افتخاری چون حافظ و سعدی و قطب الدین شیرازی و در این زمان نماد هایی از مهر و عطوفت و معنویت “اسلام رحمانی”چون شهید دستغیب است.
من به عنوان کسی که حدود چهارده سال از دوران دانشجویی، تدریس و ریاست دانشگاه را در شیراز زندگی کرده و نیز افتخار نمایندگی شیرازیان شریف در اولین دوره مجلس را داشته است، از نزدیک با روحیات و مشرب فکری و اخلاقی این مردم مهربان و بافرهنگ انس و الفت داشته ام. شیرازی ها به طبع نرم ، اخلاق خوش و مهمان نوازی شهره شهرند و بطور حتم روح و روانشان از هرگونه خشونت و ددمنشی و سیطره بینش، تفکر و رفتار “اسلام داعشی” متنفر و بیزار است.
یورش پی در پی و داعش وار چماقداران و دلواپسان موتور سوار به آقای علی مطهری نماینده ی شجاع مردم و فرزند اصیل استاد شهید و مغز متفکر نظام در صحن مجلس و شهر شیراز، اکنون اتهامی است که خواه ناخواه متوجه نمایندگان (به ویژه نماینده ای که از قبل چنین تهدیدی کرده بود!)، مسولان اجرایی، دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی است و باید پاسخگوی چگونگی اینگونه رخدادهای ننگین و پیامدهای سوء اخلاقی و اجتماعی آن باشند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا