خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«باشگاه» بادران هم واگذار می‌شود؟!

در کنار خبرهای این روزها از جمله «واکنش شهره موسوی به خبر بازداشت» و «مدیران شبکه‌ی کینگ‌مانی بالاخره دستگیر شدند»، در روزهای اخیر رسانه‌ها از احتمال واگذاری باشگاه بادران که متعلق به شرکت بادران است خبر می‌دهند.

خبرگزاری فارس دو روز پیش در خبری با تیتر «مخالفت دو جانبه با خروج امتیاز بادران/ انتقالی مجازی و بدون اطلاع مسئولان» نوشت:

با وجود شایعات و اخبار منتشر شده در روزهای اخیر، هنوز هیچ اقدامی در خصوص انتقال امتیاز بادران به شمس آذرقزوین صورت نگرفته است. ماجرای انتقال امتیاز باشگاه بادران تهران به شمس آذر قزوین، تبدیل یکی از مجهولات و البته مسائل مهم فوتبال کشور در روزهای اخیر شده است.

مالک باشگاه بادران پس از اینکه این تیم به خاطر تفاضل گل کمتر از صعود به لیگ برتر بازماند، عنوان کرد از تیمداری در فوتبال دلسرد شده چرا که حمایتی از بخش خصوصی وجود ندارد. قربانیان در گفت وگو با فارس همچنین عنوان کرد که فصل گذشته در حدود 30 میلیارد تومان هزینه کرده چون تنها هدفش صعود به لیگ برتر بود. این در حالی است که باشگاه شمس آذرقزوین برای حضور در مسابقات فصل جدید لیگ آزادگان در حال جذب بازیکن و آماده سازی جدی است.

با این حال قربانیان معتقد است هنوز به صورت قطعی اتفاقی نیفتاده و تصمیمی در مورد فروش امتیاز بادران گرفته نشده است. البته در میان اظهارات مالک بادران یک نکته مهم وجود دارد. قربانیان می گوید: “اگر بخواهیم تیم‌داری کنیم و تیم لیگ برتری بخریم، لیگ یک را می‌فروشیم. شش سال پیش هم علیرغم اینکه شایستگی صددرصد صعود با ما بود نه سپیدرود، اگر مساوی هم می‌گرفتیم صعود می‌کردیم.” این صحبت‌ها نشان می‌دهد که قربانیان با وجود اینکه عنوان می‌کند تصمیمی برای کناره گیری از فوتبال نگرفته اما در اصل تمایلی به تیمداری در لیگ دسته اول ندارد و با وجود وضعیت مشخص تیم‌‌ها هنوز به فعالیت در لیگ برتر فکر می‌کند.در هر حال، فروش امتیاز بادران نیازمند پشت سر گذاشتن مراحلی است و اگر قرار باشد امتیاز این تیم از تهران خارج شود، ضوابط خاص خودش را دارد.

نصرالله پریچهره در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران در خصوص ماجرای انتقال امتیاز بادران به شمس آذر قزوین و اجازه خروج از استان برای انجام این انتقال، اظهار داشت: برای این مساله باید ابتدا در هیات فوتبال استان تهران بررسی‌های لازم انجام شود. در آنجا آیتم‌های مربوط به اینکه یک تیم توان دارد یا خیر را بررسی می‌کنند و سپس برای تایید نهایی به کمیسیون ماده5 می‌فرستند که در اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

وی در مورد اینکه گفته می شود دو طرف به توافقاتی رسیده‌اند و در انتظار صدور اجازه خروج از استان هستند، عنوان کرد: در این مورد اطلاعی ندارم. من کلا با خروج یک تیم مخالفم مگر اینکه دلایل متقن داشته باشند. مانند اینکه توانمندی نباشد و دلایل دیگری که در کمیسیون ماده 5 مطرح می‌شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران در خصوص اینکه با این حساب این پرونده هنوز وارد جلسه کمیسیون ماده 5 نشده، گفت: در هفته گذشته که جلسه‌ای نداشتیم. شاید اواخر این هفته جلسه برگزار شود.

پریچهره در مورد اینکه آیا با او صحبتی به صورت شفاهی هم صورت نگرفته، اظهار داشت: اصولا من در اینگونه مسائل شفاهی صحبت نمی‌کنم. مستندات را می‌آورند و داخل کمیسیون صحبت می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد موافقت اداره ورزش و جوانان همراه این ماجرا نیست، گفت: موافقت باید داخل کمیسیون ماده 5 اعلام شود. آنجا اعضا حضور دارند، نظر می‌دهند و بر اساس مستنداتی که هیات فوتبال استان ارائه می‌‌دهد تصمیم گیری می‌شود.

با توجه به اظهارات مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران، گام اول این انتقال باید در هیات فوتبال استان برداشته شود.

عباس تیموری دبیر هیات فوتبال استان تهران در مورد روند انتقال امتیاز بادران به شمس آذر قزوین، اظهار داشت: روند انتقال به این صورت است که باید ابتدا درخواستشان را به هیات فوتبال استان تهران بدهند. وقتی این درخواست ارائه شد، دو مرحله وجود دارد. اول اینکه هیات فوتبال باید با خروج این تیم موافقت کند. دوم اینکه کمیسیون ماده5 اداره ورزش و جوانان استان باید این خروج را تایید کند.

وی با تاکید بر اینکه این انتقال پس از تایید هیات فوتبال در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار می‌گیرد، گفت: وقتی این دو تایید انجام شد، بحث دیون باشگاه، بازیکنان، درصدهای هیات فوتبال و تسویه حساب های مالی و… مطرح می‌شود. همه چیز باید شسته و رفته انجام شود تا تیم در اختیار مالک جدید قرار بگیرد.

تیموری در مورد اینکه آیا درخواستی در این مورد به هیات فوتبال استان تهران ارائه شده، عنوان کرد: هنوز درخواستی به ما نرسیده است.

دبیر هیات فوتبال استان تهران در خصوص اینکه این هیات چه نظری در مورد خروج امتیاز بادران دارد، گفت: ما مخالف هستیم. با خروج هیچ تیمی موافق نیستیم. حتی زمانی که بحث خروج هوادار هم مطرح شد صراحتا اعلام کردیم مخالف خروج از استان هستیم.

به گزارش فارس، به این ترتیب علیرغم تمام اخبار و شایعاتی که در روزهای اخیر مطرح شده، هیچ اتفاقی در مورد واگذاری امتیاز بادران به شمس آذر نیفتاده و عملا اقدامی در مورد این انتقال صورت نگرفته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا