خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکرار راه اشتباه

علی‌رضا ايمانخانی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «تکرار راه اشتباه» نوشت:

با انتصاب علی باقری به جای دکتر عراقچی به جهت مذاکرات هسته‌ای کاملا مشخص شد که دیدگاه دولت فعلی به مذاکرات سخت و غیر قابل انعطاف و متاسفانه غیر واقع بینانه می‌باشد.

قاعدتا یک دهه زمانی زیاد برای فراموش سبک مذاکراتی زوج جلیلی و باقری نیست. مذاکراتی که در آن از هر دری صحبت می‌شد غیر از مسایل مرتبط! از فلسفه ظهور ولی عصر و عدالت جهانی و… گرفته تا نابودی قریب الوقوع امپریالیزم. ولی حاصل آن چه شد؟

قطعنامه‌های مستمر و تحریم‌های هدفمند که قیمت ارز را در عرض چند ماه سیصد درصد افزایش داد و قیمت کالا ها را چند برابر کرد. کمترین حاصل آن مذاکرات بود.

حالا که با خروج ترامپ از برجام و تحریم‌های ظالمانه آمریکا همان تحریم‌ها برگشته و اقتصاد جامعه بسیار متزلل شده، ظاهرا دولت جدید استراتژی تهاجمی را در پیش گرفته و گمان می‌کند حال که سیاست‌های دولت روحانی به زعم آنها علی رغم سازش‌کارانه بودن جواب نداده، پس «بالاتر از سیاهی رنگی نیست» و باید سفت و محکم ایستاد و غرب را مجبور به امتیاز دادن کرد.

متاسفانه، مهم ترین نکته‌ای که در تعیین این سیاست‌ها لحاظ نمی‌شود وضعیت سفره مردم است. سفره‌هایی که روز به روز کوچکتر شده و هر روز یک قلم از سر سفره کم می‌شود. و کم کم خوردن بعضی میوه‌ها و غذاها برای مردم جامعه به یک آرزو تبدیل شده است.

دولت جناب رئیسی نباید فراموش کند که با قول تغییر وضع معشیتی مردم بر سر کار امده و قطعا مردم دیگر تحمل شنیدن موعظه و فلسفه و وعده و وعید را ندارند و اگر دولتمردان گمان می‌کنند که مردم کف جامعه هم به مانند آنها کماکان خواهان اقتصاد مقاومتی به هر قیمتی هستند سخت در اشتباه هستند. و بخش بزرگی از رای‌دهندگان به جناب ریسی با آرزوی تغییر سبد معشیت بوده است.

قطعا به خاطر عدم توازن توان و نیروی ما با کشورهای غربی، این قبیل سیاست‌ها منتج به فایده نبوده و باعث می‌شود که اتحاد جدیدی علیه ایران گشوده شده و قطعنامه‌های جدید بر ضد کشورمان صادر شده و تحریم‌های نامشروع ترامپ شکل قانونی و جهانی پیدا کند.

بر تیم مذاکره‌کننده واجب است که تغییر معشیت مردم را بر خواست ایدولوژیک خود برتر دانسته، و بدانند اگر آب و نانی بر سر سفره مردم نباشد هیچگونه تمایل مذهبی و ایدئولوژیکی هم باقی نخواهد ماند. و اصولا همین حالا هم با اطمینان می‌توان گفت که بحران دین‌گریزی و مذهب‌ستیزی بحران جدیدی است که همزمان با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی دیگر کشور را فرا گرفته است که با توجه به آرمان‌های انقلاب واقعا عحیب می‌باشد.

باید ملتمسانه از دولت جدید خواهش کرد حال که ترامپ به زباله‌دان تاریخ رفته از فرصت استفاده کرده و به جهت تغییر وضعیت اقتصاد و معشیت مردم تلاش کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا