خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اتهام هتک حرمت در یک اردوی علمی دانشجویی

بسیج دانشجویی پردیس علوم دانشگاه تهران، یازده خرداد ماه در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبری که تصویر آن در خبرنامه ی دانشجویان آمده، با طرح ادعاهایی درباره ی اردوی علمی یک استاد با دانشجویانش، با ایراد اتهام هتک حرمت در این اردو و به عنوان «شاکی»، خواستار برخورد با این استاد و مسوولین دانشگاه شده است.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه که مشخص نیست به چه علت خطاب به رییس دفتر رهبری نوشته شده، در پی می آید:

اخیرا با خبر شدیم که در تاریخ 30 و 31 اردیبهشت ماه یکی از اساتید پردیس علوم دانشگاه تهران، آقای دکتر آخانی اقدام به برگزاری اردوی علمی برای دانشجویان کرده که با حاشیه هایی تلخ و بسیار تاسف برانگیز همراه بوده است؛ لذا اتفاقات این اردو ما را بر آن داشت که نسبت به پیگیری آنها اقدام کنیم. با توجه به این که اردوهای علمی جزء برنامه درسی دانشجویان است و اساتید برای برگزاری این اردوها نیاز به اخذ مجوز از دانشگاه ندارند، دانشگاه نیز نظارتی بر برگزاری شان نمی کند و از این روست که هتک حرمت هایی این چنینی حتی بدون اطلاع بعدی دانشگاه اتفاق می افتد، چند ماهی است که بسیج علوم با این گونه ساختارشکنی ها در پردیس علوم مواجه است و از نهادهای نظارتی داخل دانشگاه نیز پیگیری کرده، اما متاسفانه هیچ گونه اهتمامی از طرف مسوولین پردیس علوم یا دانشگاه برای حل این مشکل دیده نشده است. البته مواردی از این دست در دانشگاه تهران نیز بی سابقه نبوده و مواردی اینچنینی البته با مشکلات کم و بیش در دانشکده های فنی و هنر و الخ نیز رخ داده که به همان دلیل ذکر شده دانشگاه از پیگیری آنها سر باز زده است.

در اردوی فوق الذکر، استاد درس پس از انجام برنامه های علمی اردو در روز که البته بی حاشیه نبوده و اختلاط های بی مورد و بی جا بدون نظارت استاد اتفاق افتاده است، دانشجویان را برای اسکان شبانه به یک منزل شخصی منتقل می کند که این محل جزء مکان های رسمی و معمول برای اسکان دانشجویان به شمار نمی رفته است. ایشان برای خواب، برخی دانشجویان را به صورت مختلط در یکی از اتاق های خانه جای داده، که با وجود اعتراض دانشجویان، وضع تغییری نکرده و تنها چند نفر از دانشجویان پسر به حیاط رفته و بقیه نیز به صورت مختلط در همان اتاق خوابیده اند. حال سوال اینجاست که با چنین هتک حرمت هایی آیا هنوز می توان به دانشگاه تهران به عنوان محلی امن برای جوانان این جامعه اعتماد کرد؟ دیگر چه فاجعه ای لازم است تا مسوولین دانشگاه کمی به امتیت اخلاقی دانشجویان در دانشگاه توجه کنند؟

اتفاق اخیر زیر پا گذاشتن عمدی حکم شریعت است که به اسم دانشگاه تهران رخ داده و ره نظر می رسد برگزاری چنین اردوهایی نشان از بی کفایتی مسوولین دانشگاه در امانت داری و حراست از جگرگوشه های خانواده هایی است که به نام و نشان دانشگاه تهران اعتماد کرده اند. اولا باید استاد مربوطه نسبت به دلیل تصمیم قبیح خود پاسخگویی کند، ثانیا مسوولین ذیربط پردیس علوم و دانشگاه تهران باید نسبت به این اتفاق که ناشی از بی توجهی ها و سهل انگاری نسبت به اتفاقات قبلی است پاسخگو باشند. بدیهی است که بسیج دانشجویی ایستادگی در برابر چنین اتفاقاتی را از رسالت های خود می داند و در همین راستا رسما شکایت خود را نسبت به دکتر آخانی استاد درس و دکتر پزشک ریاست پردیس علوم اعلام می دارد و خواستار برخورد نهادهای قانونی ذیربط با آنها است. بسیج دانشجویی خود را موظف می داند این پرونده را تا مجازات خاطیان و بدست آوردن ضمانت های کافی جهت جلوگیری از تکرار چنین مفاسدی از طریق مجاری ذیصلاح قانونی پیگیری کند. لازم به ذکر است اسامی دانشجویان مخالف با اقدامات صورت گرفته در این پردیس، به پیوست ضمیمه گشته است.

 

توضیح در 12:33 ظهر شنبه: در پی دریافت پیام تلگرامی که در پی می آید، تیتر از «اتهام هتک حرمت به دانشجویان در اردوی علمی» به «اتهام هتک حرمت در یک اردوی علمی دانشجویی» تغییر کرد، هر چند تغییر محتوایی نیست و به برداشت مخاطب برمی گردد. اما در مورد لید خبر، لید ابتدایی کمی نامفهوم بود و به شکل فعلی تغییر کرد.

«بسیج علوم» در پیامی تلگرامی به انصاف نیوز نوشت:

«بسمه تعالی. سردبیر محترم سایت انصاف نیوز. سلام علیکم، تیتر و متن انتخابی شما در رابطه با خبر شکایت بسیج دانشجویی پردیس علوم به مراجع قضایی، با توجه به متن شکایت نامه و طبق بند 11 ماده 6 قانون مطبوعات، مطلب خلاف واقع و مصداق تخلف می‌باشد؛ فلذا هرچه سریعتر نسبت به تغییر آن اقدام نمایید. ضمنا بسیج دانشجویی حق پیگری این موضوع از طریق مراجع قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا