خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش طالبان به گزارش‌ها درباره‌ی «کشتار و شکنجه در پنجشیر»

فارس نوشت: وزارت کشور دولت موقت طالبان اعلام کرد که گزارش‌های ادعا شده مبنی بر کشتار و شکنجه غیرنظامیان در ولایت پنجشیر را بررسی خواهد کرد.

«قاری سعید خوستی» سخنگوی وزارت کشور طالبان در بیانیه‌ای گفت که طالبان به هیچ کس اجازه نمی‌دهد پس از اعلام عفو کسی را شکنجه کند. این سیاست طالبان است و در صورت بروز هرگونه حادثه جزئی در برخی نقاط، این گروه سعی‌ می‌کند در مورد آن تحقیق کند.»

این بیانیه پس از آن صورت گرفت که شماری از ساکنان پنجشیر گزارش داده‌اند که برخی از اعضای طالبان غیرنظامیان را شکنجه کرده و از آنها درخواست سلاح کرده‌اند.

برخی از ساکنان مدعی شده‌اند که طالبان آنها را دستگیر کرده و پس از ساعت‌ها شکنجه آزاد کرده‌اند و این در حالی است که سعید خوستی سخنگوی این وزارتخانه گفت که چنین رفتاری مجاز نیست.

در همین حال، در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌است، شنیده شده فردی که ادعا می‌کرد رئیس اداره اطلاعات طالبان در پنجشیر است ادعا کرده اعضای طالبان شماری از مردم را در این ولایت شکنجه کرده و حتی کشته‌اند.

این وزارت هنوز هویت این فرد را تایید نکرده و اظهار داشته که در مورد این فیلم تحقیق خواهد کرد.

در ویدئوهای جدید رسانه‌های اجتماعی، نیروهای گروه جبهه مقاومت که قبلا کنترل پنجشیر را قبل از سقوط در دست داشتند ادعا کردند که هنوز در بخش‌هایی از ولایت حضور دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا