خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش توییتری خطیب‌زاده از سفر به فرانسه

ایرنا نوشت: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که در فرانسه بر تعهد ایران به گفت وگو و دیپلماسی به عنوان تنها مسیر پیش رو تاکید کرده است.

خطیب زاده در صفحه رسمی توئیتر با انتشار جزئیات سفر خود به فرانسه نوشت: در سخنرانی خودم در مجمع جهانی صلح نرماندی و همچنین ملاقات‌ها با همتایان، رسانه‌ها و اندیشکده های فرانسوی، بر تعهد ایران به گفتگو و دیپلماسی به عنوان تنها مسیر پیش‌رو تاکید کردم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی تصریح کرد که ایران به عنوان لنگرگاه صلح و ثبات در منطقه، همواره به ایفا نقش سازنده خود ادامه خواهد داد.

خطیب زاده که در چارچوب همایش جهانی “نرماندی برای صلح” به پاریس سفر کرده بود روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه فرانسوی لوموند در سوالی در ارتباط با نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و چشم انداز مذاکرات هسته‌ای و اینکه وزیر خارجه ایران در نیویورک اعلام داشته مذاکرات بزودی از سرگرفته خواهد شد، گفت: آنچه که وزیر خارجه ایران در نیویورک اعلام داشت همان چیزی است که از اول روی کار آمدن دولت جدید گفته و شنیده شده است.

وی ادامه داد: این جواب دو مولفه دارد. یکی اینکه حتما ایران در حال بررسی چگونگی ادامه مذاکرات است که این مرحله از جواب به نتیجه رسیده، یعنی اینکه مذاکرات حتما انجام خواهد شد و فاز دوم این است که با دقت گفتگوهای انجام شده با دولت جدید مرور شود تا ابعاد ‌و جزییات آن روشن شود تا به‌طور فعال و موثر وارد گفتگوها شویم.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه کشورمان افزود: این فاز هنوز تمام نشده است. دولت به‌عنوان قوه مجریه تغییر کرده و این دولت جدید است که باید مذاکرات را انجام دهد. ایرانی‌ها همیشه نشان داده‌اند که دقیق صحبت و سخت هم گفتگو می‌کنند، اما وقتی چیزی حاصل شود آن را صریح بیان و اگر چیزی را امضا کردند دقیق اجرا می‌کنند.

خطیب‌زاده تصریح کرد: آنچه که الان اتفاق می‌افتد این است که چرا ۶ دور مذاکره وین با اینکه دستور کار آن روشن بوده به نتیجه نرسیده است. یک آسیب شناسی لازم است و نیاز است نقاطی که بطور جدی از طرف مقابل مورد انتظار بوده و انجام نشده اند، بررسی شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا