خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید رهبری بر حضور عباس عراقچی‌ در دستگاه سیاست خارجی کشور

بنا بر آنچه رئیس شورای راهبردی روابط خارجی می‌گوید، انتصاب عباس عراقچی به عنوان دبیر این شورا با تاکید رهبری انجام شده است.

به‌گزارش انصاف نیوز، کمال خرازی گفت: نظر مقام معظم رهبری در مورد آقای عراقچی این بوده است که از ایشان در شورای روابط خارجی استفاده شود؛ لذا برای دبیری شورا در نظر گرفته شدند و اکثر اعضای شورا نیز با شناختی که از توانایی‌های ایشان دارند و با اطلاع از نظر مقام معظم رهبری از این گزینش استقبال کردند، گرچه مراسم رای‌گیری رسمی صورت نگرفت.

فارس نوشت: سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در حکمی سید عباس عراقچی معاون سابق وزیر امور خارجه را به سمت دبیر شورای راهبردی روابط خارجی منصوب کرد درباره این حکم گفت: یکی از سیاست‌های حکیمانه مقام معظم رهبری استفاده از نیروهای قابلی است که در پی تغییر دولت‌ها با افراد جدید جایگزین می‌شوند.

کمال خرازی
کمال خرازی

وی افزود: این سیاست همواره مدنظر معظم له بوده است و بدین ترتیب از نیروهایی که حاصل سال‌ها سرمایه‌گذاری و تجربه هستند، در مناصب، مجامع و شوراهای مختلف استفاده شده است.

خرازی ادامه داد: ترکیب شورای راهبردی روابط خارجی نیز از نیروهایی است که در گذشته مسئولیت‌های بالایی داشته‌اند و پس از اتمام دوره مسئولیت به عضویت شورا در آمده‌اند.

رئیس شورا تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری در مورد آقای عراقچی نیز این بوده است که از ایشان در شورا استفاده شود؛ لذا برای دبیری شورا در نظر گرفته شدند و اکثر اعضای شورا نیز با شناختی که از توانایی‌های ایشان دارند و با اطلاع از نظر مقام معظم رهبری از این گزینش استقبال کردند، گرچه مراسم رای‌گیری رسمی صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: به هر صورت، امیدوارم ایشان بتوانند به نحو احسن از عهده وظایفی که بر عهده دبیر شوراست برآیند و اعتماد موجود را همچنان حفظ کنند.

گفتنی است، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در حکمی سید عباس عراقچی را به سمت دبیری شورای راهبردی روابط خارجی منصوب کرد.خرازی در این حکم از عراقچی خواسته «تا نسبت به بازسازی دبیرخانه و توسعه نقش آن در تبیین سیاست‌های نظام و تنویر افکار عمومی جهانیان و تحقق منافع کشورمان» اقدام کند.

عراقچی معاون سابق سیاسی وزیر امور خارجه در حال حاضر مشاور وزیر امور خارجه است. وی پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله سفارت در فنلاند و ژاپن، معاونت امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، معاونت آسیا، سخنگوی وزارت امور خارجه و … را بر عهده داشته است.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی چندی پیش در پایان مسئولیتش در معاونت سیاسی وزارت امور خارجه در پیامی نوشت: اتمام یک دوره از مسئولیت به معنای چشم پوشی از خدمتگزاری به این میهن، نظام و آرمان های مردم شریف و نجیب ایران نیست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا علی باقری را به سمت معاونت سیاسی وزیر امور خارجه و عراقچی را به سمت مشاور خود منصوب کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا