خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: برنامه خوب ننویسند، وضع سلامت بدتر می شود

مسعود پزشکیان مدیریت صحیح در کنار تامین اعتبارات را لازمه ی تحقق وعده های ریاست جمهوری در حوزه سلامت دانست.
به گزارش انصاف نیوز، مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با طبنا با اشاره به وعده های رییس جمهور به مردم در حوزه سلامت در برنامه ی تلویزیونی گفت: آنچه دولت برای تخصیص منابع و پرداخت ها به حوزه سلامت عزم و اراده کرده به احتمال 80 یا 90 درصد به خوبی انجام خواهد شد.
وی افزود: مساله ی اصلی برنامه ای است که قرار است برای حوزه سلامت تنظیم گردد که در صورت عدم دوراندیشی در تنظیم این برنامه و عدم پوشش گروه های هدف و نیازمند که هزینه های درمانی کمرشکن آنها را مستاصل کرده، وضعیت حوزه سلامت بدتر هم خواهد شد.
نماینده مردم تبریز با بیان اینکه با توجه به وضعیت حوزه سلامت هرچقدر هم پول در نظر گرفته شود چاهی است که پر نمی شود، خاطرنشان کرد: تنها با تخصیص منابع مالی مشکل حل نمی شود بلکه در کنار تخصیص اعتبار، مدیریت صحیح تکمیل کننده ی این پروژه است، در غیر این صورت هزینه های اضافی درست شده و در نتیجه فرانشیز پایین می آید.
وی تصریح کرد: اگر فرانشیز پایین بیاید هزینه ها افزایش یافته و کمر مردم با پرداخت های سنگین خم می شود.
پزشکیان با تاکید بر اینکه مهمترین مساله در روند اجرای اهداف حوزه ی سلامت مدیریت کار است، اظهار داشت: طبق آنچه در قانون بودجه نوشته شده و به تصویب مجلس و عزم دولت درآمده منابع تخصیص خواهد یافت و لذا بحث مدیریت باید با جدیت و دقت بالا دنبال شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سیاست گذاری و تخصیص صحیح منابع به بخش های ذی ربط را از وظایف وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: وزارت بهداشت باید در نحوه ی تخصیص و توزیع منابع و اصلاح مکانیسم پرداخت به گونه ای مدیریت کند که گروه های هدف و نیازمند از قلم نیفتاده و منابع هدر نرود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا