خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید سرپرست آموزش‌وپرورش بر ترویج «فرهنگ شهادت‌طلبی»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با رویکرد درونی و نهادینه سازی، معرفتی، آگاهی و درک درست از فرهنگ ایثار و شهادت همراه با کنش پذیری دانش آموزان تلاش می کند تا فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و خدمت خالصانه را در میان دانش آموزان رواج دهد.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی امروز – دوشنبه – در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار افزود: جنگ و تاریخ دفاع مقدس طلایی ترین دوران کشور محسوب می شود، حتما باید از این گنجینه ارزشمند برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده بهره مند شد.

وی با بیان اینکه بالاترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران برای مواجهه با دنیا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: کشورهای دیگر مولفه های نظامی، اجتماعی و اقتصادی دارند اما آنچه کشور را به اوج نقطه اقتدار رسانده، مولفه فرهنگ و ایثار و شهادت است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین ماموریت این وزارتخانه است، باید با بهره مندی از ابزارهای مختلف نهایت تلاش در این ماموریت بکار گرفته شود.

کاظمی یادآور شد: برگزاری اردوهای راهیان نور و شمیم نور و همچنین مراسم ۴۰ هزار یادآواره با یاد ۴۰ هزار شهید دفاع مقدس از جمله اقدامات آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه بی شک آشنایی دانش آموزان را با یاد سلوک شهدا در دستور کار است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با رویکرد درونی و نهادینه سازی، معرفتی، آگاهی و درک درست از فرهنگ ایثار و شهادت همراه با کنش پذیری دانش آموزان تلاش می کند تا فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و خدمت خالصانه را در میان دانش آموزان رواج دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم شهدا و امام شهدا در راه ترویج فرهنگ شهادت و ایثار کمک کنند تا در نهایت در راه شهدا گام برداریم.

برگزاری اردوهای راهیان نور از نیمه دوم سال

سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه این مراسم از برگزاری اردوهای راهیان نور از نیمه دوم سال با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

وی گفت: آموزش و پرورش همواره در مسائل مهم و مختلف کشور پیشتاز بوده است، این وزارتخانه همچنین در امور مربوط به دفاع مقدس نیز اقدامات موثری انجام داده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا