خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جهاد اخلاقی، به سبک عماریون!

عمادالدین باقی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «جهاد اخلاقی، به سبک عماریون!» نوشت:

چند روز پیش در خبرها آمده بود «آیت‌الله خامنه‌ای: این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. البتّه اصل قطعی در این باب این است که بایستی از شیوه‌ی اخلاقی در این کار پیروی کرد. از این کاری که بعضی‌ها در فضای مجازی یا در مطبوعات و در مقاله‌ها و اینجا و آنجا انجام میدهند که با دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی مواجه می شوند، باید بشدّت اجتناب کرد. بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد» ۱۴۰۰/۰۷/۰۵

و چه زود این سخنان توسط مدعیان مریدی، اجابت شد! سایت خبری-امنیتی عماریون با نقل بخش هایی از مقاله نگارنده با عنوان «تاثیر احکام قضایی و‌مجازات ها بر اقتصاد ایران» در روزنامه اعتماد پنج شنبه۸ مهر۱۴۰۰ این تیتر را برگزیده است: «باقی: مفسدان گردن‌کلفت را مجازات نکنید تا اقتصاد شکوفا شود».

متن کامل مقاله منتشرشده در روزنامه، در کانال تلگرام نویسنده و سایت های دیگر بازنشر شده و در دسترس است. نگاهی به مقاله نشان می دهد، تیتر عماریون، تیتری سراسر دروغ و‌ جعلی است. حتی تمام بخش هایی هم که از مقاله نقل کرده اند هیچ ارتباطی با این تیتر ندارد و چون محتوای مقاله، منطقی و کاملاً قابل دفاع بوده، برای اینکه ذهن مخاطبش تحت تاثیر قرار نگیرد دست به شستشوی مغزی می زند و با منطق «گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری»، در ادامه نقل فرازهایی از مقاله به نقل مواضع افراد دیگری در ارتباط با متهمان جرائم اقتصادی پرداخته است که هیچ ربطی به مقاله مورد نقد ندارد.

این رفتار عماریون یادآور تیتری بود که چندی پیش تلویزیون ایران اینترنشنال از گفتگویم با انصاف نیوز ساخته بود که هیچ ربطی به متن مصاحبه نداشت اما برای تخریب نگارنده ساخته شده بود و چقدر این دو گروه طاهرا متضاد، به همدیگر شبیه اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا