خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه‌ی رئیس سازمان زندان‌ها به روحانیون در زندان

رئیس سازمان زندان‌ها می‌گوید: حضور پرتعداد روحانیان در زندان‌ها و زندگی آنان با زندانیان یکی از شیوه‌های کار عمیق و تاثیرگذار فرهنگی است اما منحصر کردن حضور روحانیان در زندان، به اقامه نماز و یا پاسخگویی به سوالات شرعی کافی نیست بلکه حضور دائمی و زندگی روحانیان در کنار زندانیان مورد نیاز است.

ایرنا نوشت: محمدمهدی حاج محمدی در جریان بازدید از زندان سبزوار در گفت و گو با مسوولان این مرکز ضمن تاکید بر پایش و رسیدگی به وضعیت قضایی زندانیان گفت: حضور موثر قضات، عامل مهمی در کاهش جمعیت کیفری است از این رو تعامل زندان با مراجع قضایی می تواند این مساله را شتاب بخشد و فرایند اصلاح مجرمان باید دائما از سوی قضات رصد شود.

رییس سازمان زندان ها در این بازدید پنج ساعته، ناهار خود را با زندانیان صرف کرد و ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان زندان سبزوار به درخواست ها و مطالبات آنان رسیدگی کرد و در ادامه نیز در مراسم تعزیه خوانی، که توسط مددجویان و به مناسبت ایام پایانی ماه صفر اجرا شد، مشارکت کرد.

زندان و زندانبان از غذای یکسان استفاده کنند

حاج محمدی در خصوص اصلاح الگوی مصرف در زندان ها و همچنین لزوم پخت غذای مناسب برای زندانیان و یکی بودن غذای آنها با زندانبانان تاکید کرد و گفت: این امر علاوه بر رعایت حقوق انسانی زندانیان، مانع دورریز غذا، اسراف و تضییع بیت المال می‌شود.

رییس سازمان زندان ها و هیات همراه در بدو ورود به سبزوار با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

محمدمهدی حاج محمدی در آغاز سفر سه روزه و زمینی خود به خراسان رضوی، پس از بازدید از زندان سبزوار در ادامه سفر از زندان نیشابور بازدید خواهد کرد و در روز سوم سفر خود به خراسان رضوی راهی مشهد خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، حاج محمدی در دور دوم سفرهای استانی خود به همراه تیم مدیریتی ستادی با هدف بازدید از کلیه زندانهای خراسان رضوی و دیدار با مقامات قضایی و اجرایی به این استان سفر کرده است.
دیدار با زندانیان، کارکنان زندانها، خانواده شهدا و سرکشی از خانواده زندانیان نیازمند از دیگر برنامه های سفر استانی حاج محمدی به خراسان رضوی عنوان شده است.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

بر اساس اعلام مسوولان قضایی، استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۷ هزار زندانی دارد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا