خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاور روحانی: «ساده‌لوحی» است که دولت را از نظام جدا بدانیم

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیان گفت: این ساده‌لوحی است که عده‌ای فکر کنند که دولت از نظام و نظام از دولت جداست.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن نمازی عصر امروز در گردهمایی روحانیان و ائمه جماعات در اردبیل اظهار کرد: آنهایی که فکر می‌کنند با هجمه به دولت می‌توانند ارکان نظام را مورد تقویت و توجه جدی قرار دهند، سخت در اشتباه هستند چرا که حمایت و همراهی از دولت همان حمایت از نظام و ارکان اساسی آن است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت بر این است تا دغدغه‌ها و گرفتاری‌های معیشتی و اقتصادی مردم به شکل عزتمندانه برطرف شود، تصریح کرد:‌ در این راستا آنچه که برای دولت مهم است، تلاش برای رفع موانع با تکیه بر وحدت و همگرایی بیشتر است که می‌تواند نقطه قوت و تقویت ارکان نظام اسلامی باشد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیان با بیان اینکه امروز ما در جامعه با برخی آسیب‌ها و دغدغه‌های نگران‌کننده‌ای روبه‌رو هستیم که در حل آنها باید واقع‌بینانه ورود پیدا کنیم، گفت: ‌در حل این آسیب‌ها و دغدغه‌ها باید یک نگاه واقع‌بینانه به مسائل و موضوعات داشته باشیم و در کنار آن توسعه متوازن در استان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نمازی نقش روحانیان را در آگاه‌سازی عموم مردم از عمق مشکلات و تلاش مسؤولان و دولتمردان برای حل این آسیب‌ها و دغد‌غه‌ها اعلام کرد و افزود:‌ روحانیان باید نقش برجسته خود را در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به خوبی انجام دهند و با متذکر شدن بسیاری از واقعیت‌های جامعه تلاش کنند تا بر محوریت همگرایی بیشتر، نارسایی‌ها و دغدغه‌ها به حداقل برسد.

وی بیان کرد: دولت هیچ وقت خود را به دور از مردم و رویه واقع‌بینانه آنها نمی‌بیند بلکه همواره سعی می‌کند از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در حل بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها استفاده کرده و زمینه حرکت تأثیرگذار مناسب را فراهم آورد.

نمازی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تمام هم و غم دولت یازدهم بر این است تا بتواند در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری از نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را رفع کرده و زمینه یک مشارکت فراگیری را به وجود آورد تا کارآمدی نظام اسلامی به خوبی مشخص شود.

وی ادامه داد: برخلاف نظام‌های بیگانه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت مردمی خود از یک شرایط بی‌نظیری در سطح منطقه‌ای و جهانی برخوردار است که این حرکت‌ها می‌تواند نقطه تکامل و رو به جلو باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا