خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نخستین اظهارات رئیس جدید بانک مرکزی

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: مهمترین اولویت امروز بانک مرکزی، کنترل تورم البته با کمک وزارت اقتصاد، وزارت صمت و سایر وزارتخانه هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صالح آبادی افزود: در تلاشیم به گونه‌ای عمل کنیم که در ماه‌های آینده، آرامش را در بازار‌های مختلف کشور شاهد باشیم.

وی گفت: ثبات در بازار ارز هم از اولویت‌هایی است که در بانک مرکزی آن را دنبال خواهیم کرد و سازوکار‌های لازم این ثبات را به گونه‌ای اندیشیده ایم که در ماه‌ها و روز‌های آینده ملموس باشد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در حوزه‌های مختلف از جمله نظارت بر شبکه بانکی، کنترل پایه پولی و اضافه برداشت‌هایی که بانک‌ها ممکن است از بانک مرکزی داشته باشند برنامه ریزی کنیم و با کمک خود همکاران، پایه پولی که از محل اضافه برداشت بانک هاست افزایش پیدا نکند.

صالح آبادی گفت: ممکن است دولت کسری بودجه داشته باشد که سازوکار‌های دیگری را با کمک وزارت اقتصاد در نظر گرفته ایم تا طوری مدیریت کنیم که افزایش پایه پولی بی رویه‌ای نداشته باشیم و تورم را کنترل کنیم.

وی افزود: هدایت منابع بانکی به بخش‌های تولیدی و مولد، بخش‌های دانش بنیان، شرکت‌های کوچک و متوسط، حوزه مسکن و سایر حوزه‌هایی که در اقتصاد ملی نقش دارند در اولویت است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امور زیربنایی و متعددی را با کمک همکاران در بانک مرکزی دنبال خواهیم کرد به گونه‌ای که آرامش در فضای اقتصادی، ایجاد شود.

وی در خصوص سیاست‌های ارزی هم افزود: به دنبال افزایش صادرات غیرنفتی هستیم و این حتما یکی از اولویت‌های راهبردی بانک مرکزی خواهد بود و در این زمینه سیاست‌های مشوق صادرات غیر نفتی را دنبال خواهیم کرد.

صالح آبادی گفت: رفع تعهد ارزی از واردکنندگان بسیار مهم است و شرکت‌هایی که ارز دریافت می‌کنند برای واردات باید کالا‌ها را به کشور وارد کنند و صادرکنندگان هم ارز حاصل از صادرات را باید به چرخه اقتصادی کشور برگردانند.

وی افزود: تعامل با کشور‌ها و دولت‌ها در حوزه مبادلات ارزی بسیار مهم است و ما این سیاست را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم ارز را وارد کشور کنیم.

رئیس بانک مرکزی در ادامه گفت: به دنبال آن هستیم تا ارز‌هایی که باید در کشور‌های مختلف آزادسازی شود را آزاد کنیم و از طریق واردات این ارز‌ها وارد عرصه تجاری کشور شود.

وی افزود: خوشبختانه فضای مثبتی داریم و فکر می‌کنیم با سازوکار‌هایی که در دولت اندیشیده شده در روز‌های آینده وضعیت رو به بهبودی را تجربه خواهیم کرد.

آقای صالح آبادی در خصوص تعامل بانک مرکزی با بخش خصوصی هم گفت: بخش خصوصی نقش بزرگی در اقتصاد ملی دارد تعامل بانک مرکزی با بخش خصوصی یکی از اولویت هاست.

وی با بیان اینکه امروز در بورس بسیاری از شرکت ها، خصوصی هستند گفت: در زمانی که در بانک توسعه صادرات هم مسئولیت داشتیم با شرکت‌های خصوصی تعامل خوبی داشتیم و این شرکت‌ها ارکان اصلی حوزه اقتصادی کشور هستند و قطعا از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا