خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حسین: شیخ مهدی کروبی همان کروبی است

انتشار خبر و فیلم سخنرانی شیخ مهدی کروبی در مجلس روضه‌ای در خانه‌ی غلامحسین کرباسچی با واکنش‌هایی همراه شد. برخی مواضع کروبی در ویدئوی منتشر شده در انصاف نیوز، از جمله تاکید بر اینکه «اصل نظام جهوری اسلامی باید بماند، ولی اشکالاتش باید رفع شود» از جمله‌ی مواردی بود که مورد انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی -از سیاسیون تا روزنامه‌نگاران- قرار گرفته و از سوی آنها این ظن مطرح شد که کروبی تحت تاثیر برخی افراد -از جمله کرباسچی- چنین مواضعی گرفته است.

حسین کروبی -فرزند شیخ مهدی کروبی- اما در گفت‌وگویی با انصاف نیوز ضمن رد این ادعا آن را شبیه به خطای برخی نیروهای امنیتی نسبت به خودش می‌داند و می‌گوید که در برهه‌ای آنها نیز این تصور را داشته‌اند که آقای کروبی تحت تاثیر و تحریک خانواده‌اش -از جمله حسین کروبی- بیانیه‌ها و مواضعی را طرح می‌کند. او تاکید می‌کند که شیخ مهدی کروبی همان کروبی است و در مواضع و نظراتش از گذشته تا کنون هیچ تغییری ایجاد نشده است؛ علاوه بر اینکه نه هیچ یک از دوستان و اطرافیان آقای کروبی مشورت اشتباهی به او داده‌اند و نه شخص آقای کروبی آدمی است که تحت تاثیر قرار گیرد.

حسین کروبی درمورد واکنش‌ها به انتشار فیلم حضور مهدی کروبی در روضه‌ای که در خانه‌ی غلامحسین کرباسچی برگزار شد: دو نکته را رجع به این فیلم لازم می‌دانم که ذکر کنم. اول اینکه این آقای کروبی، همان کروبی است که پس از ارتحال امام در برابر کج‌روی‌های حاکمیت درحد توانش ایستاد. مواضع ایشان هم همان بیانیه‌ها و مصاحبه‌هایی است که در سال‌های 84 و 88 و همچنین بعد از حصر در این سال‌ها مطرح شد؛ ایشان هیچ تغییری در مواضع‌شان نداده‌اند. بلکه در حفظ آن ارزش‌ها و عقاید و اصولی که مطرح می‌کردند، حتی مصمم‌تر از گذشته هستند.

نکته‌ی دوم اینکه بعد از سال‌ها حصر گشایش‌های کمی ایجاد شده است؛ یکی از این گشایش‌ها این بوده است که برخی دوستان حاج‌آقا خیلی محدود می‌توانند ایشان را ببینند. در این دیدارها من هنوز شاهد این نبوده‌ام که آقای کروبی بخواهد تحت تاثیر کسی قرار گیرد، که این دوستان اصلا بخواهند مشورتی را به غلط به ایشان بدهند. آقای کروبی همیشه کار خود را کرده است. پس نه این دوستان مشورت اشتباهی داده‌اند و نه آقای کروبی آدمی است که تحت تاثیر قرار گیرد.

اتفاقا همین خطایی که برخی دوستان از خبرنگار تا فعال سیاسی در این مورد مرتکب شدند و فکر می‌کنند آقای کروبی تحت تاثیر کسی قرار می‌گیرد را نیروهای امنیتی هم در این 11-12 سال داشته‌اند، که فکر می‌کردند خانواده‌ی آقای کروبی -بالاخص من- آقای کروبی را تحت تاثیر قرار می‌دهیم و بیانیه‌هایی که ایشان می‌داد تحت تاثیر من بوده است.

دوسال پیش هم که ما را زندان بردند تمام برخورد و حرفشان با ما این بود که «شما هستی که پدرت را تحریک می‌کنی و…» همان اشتباهی که نیروهای امنیتی می‌کنند را الان برخی دوستان و روزنامه‌نگاران و فعالین سیاسی می‌کنند که فکر می‌کنند آقای کروبی اگر چیزی گفته تحت تاثیر برخی اشخاص بوده است؛ در حالیکه به هیچ‌عنوان چنین نیست.

او در انتها گفت: بخاطر همین خطایی که نیروهای امنیتی هم داشتند، در این سال‌ها ما را با چندین حکم محکومیت روبرو کردند، که ما هیچ تقصیری هم نداشتیم و مواضع شخص آقای کروبی بوده است. ایشان چه الان و چه در گذشته، خودشان تصمیم می‌گیرند و مواضعشان را اعلام می‌کند.

اولین سخنرانی کروبی پس از ۱۱ سال: عیوب نظام را باید برطرف کرد [+فیلم]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شاخص اصلی خط امام
    اولا اصل ولایت مطلقه فقیه است
    دوم در سایه آن دفاع از محرومین علیه ثروت اندوزان است
    آقای کروبی واین باند که خود را پیرو امام می دانند
    اولا به اصل ولایت مطلقه فقیه وفادار نماندن
    دوم در جبهه رانت خواران و ثروت اندوزان مانند کارگزاران قرار گرفتند

  2. یکی از مواردی که می بایست رعایت میشد قبول نتیجه انتخابات بود،دروغ تقلب را شما مطرح کردید و کشور را به آشوب کشیدید ولی گذشت زمان همه چیز را آشکار ساخت،ایا این یکی از همان اصلاحاتی نیست که باید در خودتان انجام دهید،وایالازمه آن عذرخواهی از ملت وصدور حکم برای خودتان نیست.
    ملت هوشیار است به برکت امامین انقلاب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا