خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا قرآن تحریف شده است؟ [+فیلم]

به همراه توضیح آیت الله سید کمال حیدری

حجت الاسلام شهاب الدین حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ضرورت اعتذار» به بخشی از گفته‌ی آیت لله سید کمال حیدری درباره‌ی تحریف قرآن نوشت:

عدم تحریف قران از مسائل مورد اتفاق مسلمین است، “انا نحن نزلنا الذکر وانا له لحافظون _ما قران را فرو فرستادیم وبه تحقیق خود ما آنرا حفظ می‌کنیم” 9 حجر

قواعد مسلم اصولی و فقهی گواه بر آنستکه روایاتی که مخالف قران باشد حجیت ندارد. (1)

معنای روایتی که گفته است: قرانی که نزد پیامبر (ص) بود دو برابر یا بیشتر نسبت این قران فعلی بود می‌تواند به معنی توام بودن آن قران با تفسیر و شان نزول و نکات کلیدی اینچنین باشد چنانچه بزرگان چنین معنا نموده‌اند.

اما اگر برداشت کسی از روایت، معنای تحریف قران باشد، روایت مخالف قران است و از حجیت ساقط.

به نظر می‌رسد جواب تأیید آمیز اقای حیدری در اواسط کلیپ به مجری که می‌پرسد آیا این نظر بزرگان به معنی تحریف قران است؟ پاسخی عجولانه بوده و نیازمند توضیح و اعتذار ایشان است که قطعاً به سست شدن دین و اعتقاد مردم کم اطلاع می‌انجامد.

۱. امام صادق (ع) فرمود: «مَا لَمْ یُوَافِقْ مِنَ الْحَدِیثِ الْقُرْآنَ فَهُوَ زُخْرُفٌ»؛ حدیثی که با قرآن همخوان نباشد، دروغی است خوش‌رنگ و لعاب.  کافی، ج 1، ص 69، تهران.

فیلم اول: مصاحبه‌ی آیت الله حیدری که استناد آقای حائری به آن است

فیلم دوم: توضیح چند سال پیش آیت الله حیدری درباره‌ی مقصود از تحریف قرآن

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چون تخصصی دراین موردندارم ….ورود نمی کنم ….ولی…..ایا تفاسیری که تاکنون که مستندات انها هم روایات مجعول وفاقدسندی که دایما توسط بیسوادان (بنا به گواهی استادبجنوردی)برکشیده گفته میشود ودراین امپراطوری دروغ ودغل فرصت پاسخگویی را از علمای وزین سلب کرده است کم از اثرات تحریف نیست؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا