خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش رسانه‌ها، سیاسیون و توییتری‌ها به سخنرانی شیخ مهدی کروبی

پس از انتشار فیلمی از حضور شیخ مهدی کروبی در مجلس روضه‌ی خانه‌ی غلامحسین کرباسچی در انصاف نیوز، رسانه‌ها و افراد مختلفی به این موضوع واکنش نشان دادند.

این خبر که نخستین بار در انصاف نیوز با تیتر «اولین سخنرانی کروبی پس از ۱۱ سال: عیوب نظام را باید برطرف کرد [+فیلم]» منتشر شد در رسانه‌های داخل کشور با تیترهایی که در ادامه ذکر شده است به آن پرداخته شد:

اعتمادآنلاین:
اولین سخنرانی کروبی پس از ۱۱ سال: عیوب نظام را باید برطرف کرد
آفتاب نیوز:
اولین سخنرانی کروبی پس از ۱۱ سال: عیوب نظام را باید برطرف کرد
فرارو:
اولین سخنرانی کروبی پس از ۱۱ سال
جماران:
اولین سخنرانی مهدی کروبی پس از 11 سال: رهبری امام خمینی توانست جمهوری اسلامی را به وجود بیاورد/ اینکه قدردان امام نباشیم و به او ظلم شود صحیح نیست
خبرآنلاین:
اولین سخنرانی کروبی پس از ۱۱ سال: عیوب نظام را باید برطرف کرد
فارس:
دیدار برخی چهره های سیاسی اصلاح طلب با یکی از سران فتنه88
تابناک:
کروبی: ان‌شاءالله اصل نظام باقی بماند و عیوب نظام برطرف شود
آرمان:
سخنرانی کروبی بعد از 11 سال
بهارنیوز:
بازتاب انتشار فیلم سخنرانی مهدی کروبی: شیخ هنوز در فضای پیش از ۹۶ و ۹۸ است
شرق آنلاین:
نخستین سخنرانی مهدی کروبی پس از 11 سال

رسانه‌های خارج کشور هم این خبر را با این تیترها پوشش دادند:

العربیه:
اولین سخنرانی کروبی پس از یک دهه حصر؛ «اصل نظام محفوظ بماند»
ایندیپندنت:
مهدی کروبی در نخستین سخنرانی پس از ۱۱ سال؛ اصل نظام محفوظ بماند
ایران وایر:
مهدی کروبی پس از ۱۱ سال حصر خانگی: اصل نظام محفوظ بماند
پیک ایران:
مهدی کروبی در نخستین سخنرانی پس از ۱۱ سال؛ اصل نظام محفوظ بماند!
اخبار امروز:
اولین سخنرانی کروبی پس از یک دهه بازداشت خانگی: «اصل نظام محفوظ بماند»
بی‌بی‌سی:
سخنرانی مهدی کروبی پس از ۱۱ سال: اصل نظام محفوظ بماند و عیوبش برطرف شود
رادیو فرانسه:
مهدی کروبی در اولین سخنرانی پس از حصر خانگی خواستار حفظ اصل نظام جمهوری اسلامی شد
زیتون:
مهدی کروبی خواستار «رفع عیوب نظام» شد
صدای آمریکا:
مهدی کروبی در اولین سخنرانی از زمان حصر خواستار بقای «اصل نظام» جمهوری اسلامی شد
گویا نیوز:
مهدی کروبی خواستار حفظ اصل نظام جمهوری اسلامی شد
رادیو فردا:
سخنرانی مهدی کروبی بعد از یازده سال حصر؛ اصل نظام محفوظ بماند، عیوبش برطرف شود
دویچه‌وله:
“رفع نواقص و حفظ نظام” و “بی‌اطلاعی کروبی از وضعیت کشور”
رادیو زمانه:
اولین سخنرانی مهدی کروبی پس از ۱۱ سال: اصل نظام محفوظ بماند، نواقصش برطرف شود


واکنش‌های توییتری به سخنرانی شیخ مهدی کروبی

همچنین واکنش‌های توییتری به نخستین سخنرانی مهدی کروبی پس از گذشت یازده سال از حصر خانگی را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

سیدعطاءالله مهاجرانی: ‏سخنان صميمانه حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاى كروبى، به مناسبت ٢٨ صفر، در جمع شخصيت هاى روحانى و سياسى و فرهنگى:
آقاى كروبى با تجليل از شخصيت امام خمينى گفتند:
“اصل نظام محفوظ بماند و عيوب آن ان شاء الله برطرف شود.”
موضع خردمندانه و سنجيده، با نگاه دقيق به افق هاى دور دست.

امیرحسین مصلی: ‏چه اشکالی دارد ‎#مهدی‌کروبی امیدوار باشد که اصل نظام بماند اما عیوبش مانند قدرت مطلقه و مادام العمر غیر پاسخگو و در کل دینی بودن نظام سیاسی؛ بدون انقلاب و خشونت یا جنگ و تجزیه، به وسیله ‎#اصلاحات‌ ساختاری نظیر همه‌پرسی و اصلاح قانون‌اساسی و همچنین برگزاری انتخابات‌آزاد برطرف شود؟!

غلامحسین کرباسچی: ‏باتيتر ‎#ملي‌مذهبي انقلابي يا طلبهِ ‎#جنبش‌سبز درپاريس بنشيني ولي در ‎#bbc اعتراض كني كه چرا يك شخصيت آزاده وانقلابي با ٨٤ سال سنّ وانواع بيماري بعداز١١ سال ‎#حصر ومحروميت از زندگي معمولي توانسته يكساعت در يك جمع محدود بيايد وحرف بزند. بايد حصر بشدت ادامه يابد؟؟ ‎#ديكتاتور كيست؟

محمدجواد اکبرین: ‏در روزگاری که برخی از خوش‌بین‌ترین منتقدان هم فهمیده‌اند نظام دچار «فساد سیستماتیک» شده آقای کروبی عزیز در نخستین سخنرانیش پس از ۱۱ سال با میزبانی کارگزاران! گفته امیدوار است «عیوب نظام برطرف شود»! برای رفع حصر ایشان خوشحالم و برای ناتوانی آن بزرگوار از فهم فساد سیستماتیک متاسفم.

مهدی جامی: ‏دوست عزیز ما جوادآقا اکبرین فکر می کند مواضع کروبی تغییر کرده و نرم تر شده است و دلیل آن را مصالحه ای با نیروهای امنیتی می داند! ولی دلیل اش خیلی ساده است: کروبی باید با براندازان که از نیمه دوره ترامپ صدای بلندی پیدا کردند مرزبندی کند. چیز پیچیده ای نیست!

علی قلی‌زاده (در پاسخ به اکبرین): ‏بله قدرت فهم مسائل را فقط ایشون دارند که از بیروت تا پاریس دقیقا همان‌جایی ایستادند که فاند و حمایت رسانه‌ای و مالی عربستان و دیگر دول خارجی بوده. یک روز با ادعای حمایت از جنبش سبز و روز دیگر با حمله به رهبران جنبش سبز.
نان را به نرخ روز میخورند بزرگوار.

علی علیزاده (در پاسخ به اکبرین): ‏فردی که سال ۲۰۱۳ دنبال بودجه از سعودی بوده و امروز هم تمام حیات مادی و سیاسیش بواسطه تلویزیون اینترنشنال به سعودی وابسته است برای کروبی که ۱۲سال به خاطر اعتقادش، درست یا غلط، در حصر خانگی بوده ابراز تاسف میکند و او را بطور ضمنی «نفهم» میخواند.
این وقاحت محصول رانت بن‌سلمان است!

عباس میلانی: ‏آزادی آقای کروبی امری مثبت است ولی صحبت هایش در حسینیه‌‌ای پست مدرن نشان تاثیر ویرانگر سالها حصر در شم سیاسی او است. می خواهد اصل نظام را حفظ و عیوبش را اصلاح کند. ولی عیب اصلی و […] خود نظام است که اساسش بر […] است. خانه از پای بست ویران است و خواجه در بند اصلاح ایوان.

احسان منصوری: ‏موفق‌ترین پروژه مغزشویی در تاریخ جهان در ایران ما اتفاق افتاده.
پروژه مشترکی توسط [برخی نهادها]، اتاق فکرهای اسرائیلی و فاندرهای عربستانی.
مهدی کروبی و عمادالدین باقی و دیگران همه ماله کش و نفهمند، و مشتی چلغوز توییتر نشین فحاش و فیک مبارز آزادی‌خواهند.

محمد معینی: ‏با حرف‌های ‎کروبی یاد تله‌تئاتر “حصار در حصار” نیفتادین؟!

نصرت‌الله تاجیک: ‏آقای کروبی توصیه و تجویز نکرده بلکه علاقه و آرزویش را گفته! نه نظام منتظر رهنموده و نه مردم آماده پذیرش هزینه های واژگونی نظام سیاسی که عملی هم نیست! هر گروهی به نسبت دیدگاه خود آرزومنده نظام با پذیرش اصلاحات مورد نظرش کشور را با قانون و خواست مردم اداره کند. بعضی هم مایوسند!

علی چاهه: ‏وقتی ‎#کروبی بیانیه‌های تند منتشر می‌کرد هشتگ ‎#شیخ‌شجاع را می‌زدند اما حالا که او در سخنرانی‌اش لزوم اصلاحات در کشور را مطرح کرده به او حمله می‌کنند.
حکایت صبح‌ درود بر مصدق و شب مرگ بر مصدق است.
خدا این مملکت را از شر این اوباش حفظ کند که یک سور به اهل کوفه زده‌اند…..

بهروز عزیزی: ‏‎#کروبی می گوید اصل نظام باید حفظ شود، راهی جز ‎#اصلاحات نیست و مردم را به تغییر از طریق صندوق تشویق می کند
محمود ‎#احمدی‌نژاد مرتبا به صورت نظام چنگ می اندازد، بر طبل ‎#تحریم‌انتخابات می کوبد و از هیچ اقدامی برای تضعیف کوتاهی نمی کند
اولی در حصر یازده ساله است و دومی عضو مجمع تشخیص

امیر تنها: ‏بارها گفتم و باز هم میگم عین همون روایت که آخوندهای متحجر در عصر ظهور حضرت مهدی رو تکفیر میکنن، با پایان ‎#حصر ِمحصورین هم کاسه های داغ‌تر از آش و مدعیان، این عزیزان رو تکفیر میکنن.
نمونه‌اش رو این چند روز کم نمی‌بینید و بیشتر هم خواهند شد.

امین بزرگیان: ‏آنچه کروبی بزرگوار گفته حرف عجیبی است. اگر نظام سیاسی تا بحال حفظ شده و باقی مانده بخش قابل توجهی از آن بدلیل غلبه‌ها و حذف‌ها، رد صلاحیت‌ها و سرکوب‌هایی است که آقای کروبی می‌خواهند تغییر کند. یعنی حفظ نظام مدیون همین چیزهایی است که ایشان می‌خواهد تغییر کند. ‏حالا متوجه نمی‌شوم چطور ممکن است اصل نظام حفظ شود و این روش‌ها نباشد؟ اگر نظام بخواهد پایبند به دموکراسی کامل باشد که اصلش حفظ نمی‌شود و ساقط می‌شود. تناقض کرباسچی پیش از انتخابات چیزی مثل همین بود.

سام رضا: ‏‎ظاهرا منظور کروبی این است که حفظ اصل جمهوری اسلامی بدون این روشها ممکن است و چه بسا بقای بلندمدت آن بهتر تضمین می‌شود. البته احتمالا منظورشان پایبندی به دموکراسی کامل، از آن نوعی که نمیدانیم در کجا تحقق یافته، نیست. ممکن است سخنش درست یا غلط باشد، اما انکار امری بدیهی نیست!

محمدجواد: ‏کروبی و‌ میرحسین یک هدف دارند اما همیشه در روش‌ها و راهبردهایشان تفاوتهایی بوده و هست.
حالا اکبرین و بعضی تحکیمی‌ها به عنوان سخنگویان‌ خودخوانده‌ی جنبش‌سبز با بزرگنمایی این تفاوتها قصد اختلاف‌افکنی بین اینها و هوادارانشان را دارند.
برای اینها میرحسین خوب میرحسین در حصر است.

بهروز: ‏بحث هایی در مورد صحبت های آقای کروبی شده، به نظرم حق ایشان است که نظری مستقل برای خودش داشته باشد ولی ایکاش نظراتش را از طریق بیانیه اعلان می‌کرد و در بازی مشترک کرباس قوچان و حکومت قرار نمی‌گرفت.

قاسم محمدی: ‏کروبی و خاتمی از رهبران اصلاحات هستن اسمش هستش اصلاح طلبی است یعنی میخواهد اصلاح کند نه اینکه براندازی کند.

میرحسینی‌ام: ‏اينكه ‎#كروبي بعد از ١١سال حصر، از اصلاح نظام ميگويد بيش از آنكه گوياي راهبرد كنشگري او باشد، بيانگر مقاومت و روحيه بالاي او در ترسيم فردايي بهتر است.
جامعه ي مستاصل و ازهم گسيخته قبل از رهيافت گذار، به چنين رهبران قوي بنيه اي نياز دارد
تنت سلامت باد شيخ سبز

احسان آقاجانی: ‏فحش آزاد است.
دوست داشتید بدهید، اما من نظرم را می دهم.
برای بنده ‎#زندانی‌سیاسی آنهایی هستند که روایت رنج هایشان را در توییتر میخوانم یا در کلاب هاس میشنوم.
در گذشته به این مباحث آگاه نبودم و فکر می کردم ‎#حصر، ‎#کروبی هم زندان سیاسی است.

آریو: ‏باورهای کروبی تغییر نکرده.
این شما بودید که در خوشبینانه‌ترین حالت از جنبش سبز و رهبرانش فهم درستی نداشتید و اعتبار و مطالبات جنبش را خرج کثیف‌ترین نیروهای سیاسی کردید و با اظهارات نسنجیده (یا شاید سنجیده) به تندروهای داخل ایران بهانه سرکوب صلح‌آمیزترین جنبش ایران را هدیه دادید.

همایون بهزادیان: ‏در تمامیت‌خواهی برخی همین بس که دوست دارند کروبی از مرام اصلاح‌طلبی ده‌ها ساله‌ش، دست بکشه و بره ته صف بی‌نتیجه‌ی براندازی :))
ولله ما به شازده‌تون می‌گیم بیا اصلاح‌طلب شو؟

سهراب صالحی: ‏آنها که از کروبی و موسوی براندازی می خواهند سخت در اشتباهند.هردو عزیز اصلاح طلب هستند همانگونه که مردم اصلاح طلبند.همانکونه که ما نیاز به اصلاح طلبی داریم

آزاده: ‏برخی جنبش سبزیها شدیدا به ‎#کروبی میتازند. یادمان باشد که او سالها حصر کشیده و سختیهایی را پشت سر گذاشته که شاید خیلی از آنها که بر او میتازند، یک صدمش را هم نکشیده باشند. او مانند هر شهروند دیگر حق دارد مواضع خود را داشته باشد. به یک محصور چند ساله اینگونه تاختن، شرط انصاف نیست.

ابراهیم اسکافی: ‏تا زمانی که کسی توهماتی از جنس فروپاشی قریب‌الوقوع حکومت، براندازی انقلابی یا تغییر رژیم خارجی در سر دارد از صحبت از اصلاحات عصبانی می‌شود!
لذا زنده‌باد کروبی!

علیرضا فرهادی بابادی: ‏چقدر خوب یک عده توی زمین طراحی شده بازی میکنند و ‎#کروبی رو تخریب میکنند.
یک نفر تنها بدون همسرش این همه مدت توی حصر باشه بعد ی عده بیان بگن: «کدوم حصر؟» «کروبی نیروی خودشون بوده.»
یعنی واقعا حصرکنندگان بازی رو خوب برنامه ریزی کردند و ذائقه شناسی خوبی داشتند‌.

رضا رئیسی: ‏ماجرای معترضان مثلا جنبش سبز به ‎#کروبی حکایت کاتولیک تر از پاپ است!
یا اونایی که سیاه می پوشند، می گویند مرحوم غلط کرد!
وا بده بابا، یکم خجالت بکش بابا

محمد وحیدی: ‏‎#مهدی‌کروبی آب رو ریخت تو لونه برانداز مخفیای خجالتی:)

حسین معصومی: ‏با نظرات یک سال اخیر شیخ مهدی ‎#کروبی موافق نیستم. چه آن موقع که دعوت به مشارکت در ‎#انتخابات کرد و چه امروز که یک موضع کلاسیک اصلاحطلبانه اتخاذ کرده است. اما چرا در سمتی که علیه او موضع می گیرند نمی ایستم؟
کروبی برای من نماد مقاومت نامحدود بر سر مطالبه محدود است. ‎#کروبی مطالباتش همینی است که بسیاری به سخره گرفتند، یعنی رفع عیوب نظام ولی برایش رنج بیش از ده سال ‎#حصر را به دوش می کشد. عقب نشینی نمی کند و از موضعش کوتاه نمی آید.سمت مقابلش امثال من هستیم که برای مطالبات بنیادینمان حاضر نیستیم، هزینه بدهیم. ‏گورستان پر است از کسانی که خواسته های بزرگ داشتند و امروز کسی اسمشان را هم نمیداند. ولی در تاریخ ماندگارند که رنجهای بزرگ را پذیرا می شوند حتی اگر مطالباتشان حداقلی باشد. با این توضیحات هیچ از احترام من به ‎#کروبی کم نمیشود اما این مواضع مرا یاد شیخ ‎#اصلاحات می اندازد تا ‎#جنبش‌سبز. ‏شیخ مهدی ‎#کروبی شما رنج این ‎#حصر انفرادی را مردانه به دوش کشیدی و من از همان هایی بودم که فریاد میزدم کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه.من این ده سال را زندگی کردم و تو جای همه ما ایستادگی کردی.راهمان جدا شده ولی خسته نباشی بزرگ مرد و ببخش مرا که پای حرفم نایستادم.

بنفشه جمالی: ‏سوال مهم اینه که مگه کروبی قبل حصرش غیر این بود و غیر این فکر میکرد؟  نه عزیزان اصل نظام و دوران طلایی امام برای هم کروبی و هم موسوی همیشه مهم بوده.نمیدونم چرا یه عده نمیخواند این واقعیت رو باور کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مهدی کروبی کسی که نمک خورد و نمکدان شکست و برای خوش امد امریکا و معاندین بیشترین هزینه را به کشور تحمیل کرد پس از ۱۱سال برای دشمنان خوراک تبلیغاتی تهیه کرد
    اما او بداند که ایت الله خامنه ای مدظله برای امت همیشه در صحنه امام خمینی بوده وخواهد بود
    تا کور شود هر مزدوری که چشم دیدن این شان و شوکت نظام را با رهبری ایشان نمی تواند ببیند
    کر بوده اند وشعار امت خامنه ای خمینی دیگر است را نشنیده اند

    2
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا