خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به اظهارات امیرعبداللهیان درباره سریال‌های کره‌ای

واکنش‌های توییتری به اظهارات حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که گفته بود «به وزیر خارجه کره جنوبی گفتم بچه‌های ما در خانه سریال کره‌ای می‌بینند و از ما می‌پرسند کره‌‌ای‌های مهربان در این سریال‌ها همان کسانی هستند که پول‌های ما را نمی‌دهند؟ به وزیر خارجه این کشور گفتم مثلا حتی ممکن است صداوسیمای ایران نیز بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ای را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند» را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

سجاد عابدی: ‏امیر عبدالهیان در اقدامی هوشمندانه کره جنوبی را تهدید کرد/ اگر پول های ایران را ندهید جومونگ را پخش نمی‌کنیم!
یکی به وزیرخارجه بگه یه بار دیگه نماینده اصفهان همین و به کره جنوبی گفت
اگر قرار بود کره پول ها رو بده همون موقع آزاد می‌کرد

صبا آذرپیک: ‏وقتی جومونگ، قراره ابزاری بشه برای پس گرفتن پول‌های ایران از کره!
‎#دیپلماسی‌باعزت ‎#تحریم‌کاغذ‌پاره‌ست❗️

محمدحسن نجمی: ‏بعد از حرکت مقتدرانه پا رو پا، اینبار تهدید به عدم پخش سریال‌های کره‌ای از صداوسیما

سیدعباس احمدی: ‏جناب آقای امیرعبدالهیان
لطفا وضعیت را بیشتر از این خراب نکنید، اگر کره‌ای‌ها این چند سریال را از ما بگیرند ‎صداوسیما همین چند نفر مخاطب را هم از دست میدهد…

امیر سیدین: ‏خروجی دستگاه دیپلماسی تا اینجا یه جاکردن وزیر تو صف مقامات ارشد بوده، یه پا روی پا انداختن توی دیدار رسمی، یه عربی و انگلیسی حرف زدن غلط غولوط، یه تهدید به پخش نکردن جومونگ و یه پرچم وارونه جلوی چشم آقای دیپلمات.
به نظرم بقیه این چهار سال رو دیگه استراحت کنن بزرگواران.

خیزران: ‏وزیر امور خارجه یک شوخی سیاسی کرده. مشخصه منظورش چی بوده. اجازه نفس کشیدن به وزیر امور خارجه ایران بدهیم.

همایون بهزادیان: ‏با تحریم لوازم خانگی کره‌ای و سریال‌های کره‌ای، تعداد تحریم‌های ایران علیه کره به ۲ رسید.
اگر همچنان کره عضو نرمالی از جامعه‌ی جهانی نشده و پول‌های ما را برنگرداند، گروه بی‌تی‌اس را هم تحریم خواهیم کرد

صدرا: ‏چرا وزیر خارجه ما باید یه چیزی بگه که توی کل رسانه ها مسخره عام و خاص بشه ؟ سریال های کره ای پخش نمیکنیم‌ دیگه یعنی چی 🤦‍♂️ آقای امیرعبداللهیان بیاین توضیح بدید که آیا شوخی کردید یا جدی گفتید چون بخاطر حرف شما هزینه های زیادی داریم میدیم.

مشتاق ظهور: ‏آقای امیر عبدالهیان به کره ای ها گفتند  اگر  پول ما‌ رو ندهید سریال کره ای پخش نمی کنیم!
پ ن: من فقط می خوام بدونم واقعا  ایشون  قبلش فکر کردند که چه طور و با چه روشی  پول های بلوکه شده در کره  رو بدست بیاوریم و به این راه حل رسیدند؟!

سعید آگنجی: ‏‎#امیرعبداللهیان وزیر خارجه برای دریافت پول‌های ایران از ‎#کره‌جنوبی آنها را تهدید کرده که ‎#سریال‌کره‌ای دیگر پخش نخواهند کرد.
وزیر محترم یک زمان خسته نشوید بابت این تهدید جدی و تاثیرگذار!!! با این تهدید حتما کره‌جنوبی طلب ایران را پرداخت خواهد کرد!!!

علیرضا شریفی: ‏وزیر محترم امور خارجه کشورمان جناب آقای ‎#امیرعبداللهیان در اقدام هوشمندانه ای دیگر، وزیر خارجه کره را تهدید کرد که اگر پولمان را ندهید احتمالآ ما هم سریال هایتان را پخش نخواهیم کرد 😩😩🙃🙃

احمدرضا سازگارنژاد: ‏میگن نخست‌وزیر کره‌جنوبی از شدت این تهدید تصمیم به استعفا گرفته و گفته تا پول ایران رو پس ندید من سر کار حاضر نمیشم.

فرزاد سیفی: ‏بدون قصد و غرض و جانبداری میگم اگر ‎#ظریف بجای ‎#امیرعبداللهیان در تهدید کره ای ها گفته بود «دیگر سریال کره ای پخش نمی‌کنیم» الان ارزشی ها خودشون رو پاره کرده بودن!
نمردیمو دولت مقتدر انقلابی رو هم دیدیم…

قربانعلی صلواتیان: ‏عزت ،حکمت ، عقلانیت ، شجاعت ، تدبیر ، مصلحت و… در این فرمایش وزیر امور خارجه موج می‌زند
آقایان وزرای خارجه کشورهای جهان به نوبت و صف به صف بیایند از محضر ایشان تلمذ کنند.

رضا ولی‌زاده: ‏دوستان انقلابی که “نشستن علی باقری جایی که پرچم ایران اسلامی رو برعکس گذاشته بودن و جمله امیرعبداللهیان راجب پخش نکردن فیلم های کره ای درصورت عدم پرداخت بدهی به ایران” رو دیدید و اعتراض و انتقادی نکردید…
اگر نصف این کار ها از تیم اصلاحات سر میزد هم همین کار رو می‌کردید؟

فاطمه جهانی: ‏امیرعبداللهیان در یک حرکت انقلابی و جهادی به کره ی جنوبی گفت:
اگر پول های بلوکه شده را پس ندید جلوی پخش فیلم های کره ای را میگیریم:)

وی افزود اگ ندید خیلی بدید:(

سبو: ‏جدی جدی گفته پولمونو ندید سریال هاتونو پخش نمی کنیم ؟!!!

یه وقت کره ای ها با این تهدید سکته مکته نکنن؟ جنگ نشه یه وقت ؛ ای وای سریال های کره ای این وسط چه گناهی کردن ؛ آقای کره پولمونو بده خب 😐
هشتگ امیرعبداللهیان مقتدر 🤦

سیموحه: ‏حرف امیرعبداللهیان شاید این باشد”ما وجهه خوب کره که با محصولات رسانه‌ای نزد ملت ایران ایجاد شده و حس دوستی مردممان به شما را خراب می‌کنیم.” که البته در جواب همین هم باید گفت قافیه را خیلی‌وقت است باخته‌ایم. کیفیت محصولات برقی و رسانه‌ای کره تا ده‌ها سال در خاطر مردم ماندگار است.

سجاد سیف‌اللهی: ‏تازه میخواستم سریال squid game رو ببینم ولی چون‌ امیرعبداللهیان گفته ناچارم تحریمش کنم کمر کره جنوبی بشکنه 🤣😂🤣

امین: ‏امیرعبداللهیان میدونه بعد از قطع پخش سریال های کره ای، کره ای ها میرن تو اتاق و به کارهای بدشون فکر میکنند و افسوس میخورن که دل ایران رو شکستن…

نظاره‌گر: ‏امیرعبداللهیان دقیقاً نماد و نتیجه کفران نعمت است.
در جایی که قدر نعمت ظریف را ندانی ؛ نعمت از کفت بیرون رود و اینگونه رسوا به جهان شوی!!!
لامصب کره جنوبی را جوری تهدید کرده که مذاکرات وین از الان نتیجه اش مشخصه.
بعد ظریف وزیر خارجه شدن هم شمع پیش آفتاب است.

علی ملاحسنی: ‏جناب ‎#امیرعبداللهیان آیا سریال ‎#بازی‌مرکب هم تو پلتفرم ‎#نتفلیکس شامل سریال های کره ای میشه که نباید ببینیم یا نه؟

دکتر گل آقا: ‏توقع این بود امیرعبداللهیان یه کشیده بخوابه تو گوش اون  مسئول  کره ای
نه اینکه بگه بچه های ما فیلم کره ای میبینن میگن این مهربونا پول ما را نمیدن😑

محمد: ‏احتمالا وزیر خارجه کره همونجا جلو امیرعبداللهیان زانو زده گفته لطفا من رو بکشید سرورم

کام: ‏عجیب است که طرف سالها در وزارت خارجه به اسم دیپلمات حقوق و حق ماموریت گرفته و در بالاترین مقام وزارتخارجه قرار داده شده است ولی هنوز متوحه نشده که مذاکره دیپلماتیک جای «پراندن» فی البداهه ی ایده های ناگهانی نیست و در آن تنها باید چیزهایی را مطرح کرد که قبلا به دقت بررسی شده اند.

مهدی محبی: ‏به این بنده خدا اطلاع بدید که اولا بچه های ایرانی بیشتر سریال های ترکی می‌بینند 😂
بعدش هم اگه قرار باشه ‎#صداوسيمای_میلی سریال های کره‌ای پخش نکنه که دیگه کلا باید مختار پخش کنه
خیلی برنامه داره که کره‌ای ها را هم پخش نکنه 🤣🤣🤣

مرضیه سلیمانی: ‏خدایا ما تاوان چیو میدیم🥺🥺🥺
حالا ما نخوایم سریال کره ای ببینیم یعنی صنعت فیلم سازی کره تعطیل میشه🤣🤣🤣

مهدی تبریزی: ‏بنده از همین تریبون اعلام میکنم در صورتی که سریال‌های کره‌ای پخش نشود به صفوف اغتشاشگران می‌پیوندم
۷ میلیارد دلار در صورت پیوستن مجدد به برجام در کمتر از دوماه با فروش نفت به دست می‌آید و حتی ۷ میلیارد دلار هم بصورت اتومات به حساب واریز میشود اما سریال کره‌ای را باید هر شب دید

حسین: ‏فیلم های سینمایی کره ای ، جزو خشن ترین فیلم های دنیا هستند ، یکی یه نسخه از old boy و بقیه ی فیلم های پارک چان ووک رو بده استاد ببینه، مهربانی یادش بره 😂

علی حکمت: ‏آقا یکی جلوی ‎#امیرعبدللهیان رو بگیره!
قرار بود فقط اقتدار رو به دیپلماسی بازگردانند!! اینجوری خون ریزی روا نیست!
کُره ای ها رو که کشتی مَرد 🙂

هانیه موحد: ‏‎هنوز تو کره عزای عمومی اعلام نشده؟

آزاد: ‏پس از تهدیدات اخیر ایران صنعت فیلم و سریال سازی کره در مرز ورشکستگی قرار گرفت. دولت کره جنوبی با تشکیل جلسه فوق العاده تصمیم به آزادسازی پول های بلوکه شده ایران گرفته😁

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ظاهرا نویسنده گزارش درکی از دیپلماسی عمومی نداشته است و تمسخر که کرده عمدتا به قلت دانش بر می گردد‌. کره جنوبی یک دیپلماسی عمومی فعال دارد که هدف آن افزایش محبوبیت کره است که نهایتا روی مصرف کالاهای کره ای در جهان تاثیر می گذارد. اگر مردم جهان حس خوبی نسبت به کره داشته باشند بیشتر کالای کره ای می خرند‌. آقای امیر عبداللهیان در واقع زیربنای اقتصادی دیپلماسی عمومی کره را هدف گرفته است. متاسفم که رسانه شما بجای کمک به پیشبرد این هدف و فشار بر کره، بر عکس فشار را بر سیاست خارجی کشور خودمان متمرکز کرده اید. فکر می کنید با این روش کره ایها تشویق به بازپرداخت بدهی شان می شوند؟ بجای کمک کردن به طرف مقابل به فکر کمک به کشور خودتان باشید

    14
    11
  2. «بی انصاف نیوز» عنوان مناسب تری برای شماست. چرا که از 90 دقیقه مصاحبه و توضیحات مختلف ایشان تنها یک نکته را با بی انصافی درشت کرده اید.
    ظاهرا هدفی جز تخریب وجود ندارد…

    2
    3
  3. کسی میزون نباشه کاه رو کوه میبینه!
    کسی میزون نباشه مذاقش براش حکم تعیین می کنه نه عقل و انصافش!
    کجا اینو گفته؟

    2
    3
  4. ظاهرا روایت درست اینه. انصاف نیوز جان یه کم خود مدار باش

    * (با اشاره به تصمیم بانک مرکزی در مورد بحث کره‌ جنوبی): به وزیر خارجه این کشور گفتم مثلا حتی ممکن است صداوسیمای ایران نیز بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ی را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند که در همین رابطه وزیر خارجه کره جنوبی تاکید داشت که این ارتباط فرهنگی بین دو کشور قطع نشود.

    * (با بیان این که با ذکر این موضوع می‌خواستم که به مسئله فرهنگ‌سازی و تاثیر آن در روابط دو کشور و شناخت ملت ها از یکدیگر اشاره کنم): دولت سیزدهم دولتی عملگرا و نتیجه‌محور است و برایش خروجی مهم است. اکنون نیز که بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح است یک سوال مهم در این زمینه این است که در این مذاکرات چگونه طراحی کنیم که نتیجه ملموسی داشته باشد و مردم احساس کنند که اتفاقی افتاده و دستاوردی حاصل شده است؟

  5. من یک زبان آموز زبان کره هستم . ده سال است که زبان کره ای میخوانم ، به کره و فیلم کره و هر چیز مربوط به کره باشد علاقه مند هستم . کره را کشور دوم خود می دانم و روزی نیست که فیلم و سریال کره نبینم . شاید کمتر کسی باشد که ده سال این زبان را ادامه داده باشد . اما بگذارید خیالتان را راحت کنم هیچگاه منافع کشورم ایران را به هیچ کشوری نمیفروشم هر چه باشد من یک ایرانی هستم و قبل از هرچیزی عاشق کشورم هستم . پس هرچه دولتمردان ایران تصمیم بگیرند از آن استقبال خواهم کرد. زنده باد ایران .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا