خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارز دیجیتال فانتوم در نوبیتکس لیست شد

رپورتاژ آگهی

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس توکن فانتوم را به بازار این صرافی اضافه کرد. فانتوم یکی از رقبای اتریوم است و خیلی‌ها معتقدند می‌تواند ورژن بهتری از اتریوم در حمایت از قراردادهای هوشمند باشد. در ادامه کمپین جدید نوبیتکس، قرار است به‌زودی رمزارزها و خدمات جدیدی در این پلتفرم ارائه شود. 

توکن فانتوم با نماد FTM در سال 2018 معرفی شد و روی شبکه فانتوم در حال گردش است که برای کمک به قراردادهای هوشمند،  پرداخت‌ها، کارمزدهای درون‌شبکه و همچنین به‌عنوان توکن حاکمیتی برای رای دادن در شبکه استفاده می‌شود.

فانتوم به کمک فناوری نوآورانه خود به دنبال ارائه راهکاری مؤثر و کاربردی برای حل سه‌گانه مشکلات فناوری بلاک‌چین یعنی مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی است.

یکی دیگر از کاربرهای فانتوم استفاده برای استیکینگ است؛ به عبارتی کاربران شبکه، توکن‌هایشان را روی شبکه قفل می‌کنند و از آن کوین‌ها و توکن‌ها برای حمایت شبکه استفاده می‌شود.

نکته‌ای که می‌تواند فانتوم را از رمزارزهای دیگر متمایز کند این است که از بلاکچین استفاده نمی‌کند بلکه از سیستمی به اسم دگ (DAG) استفاده می‌کند.

در بلاکچین دیتا‌ها به همدیگر متصل هستند، یعنی به‌صورت یک زنجیر به هم وصل شده‌اند، اما در دگ اینطور نیست و تعدادی کامپیوتر به هم وصل می‌شوند و با ایجاد شبکه‌، شروع به انتقال دیتاها می‌کنند و از این پخش شدن دیتاها می‌توان فهمید که یک تراکنش درست است یا نه؛ یعنی اعتبارسنجی از روی سیستم گفت‌و‌گو یا همان انتقال دیتاها اتفاق می‌افتد. سیستم اجماع فانتوم از یک روش منحصر به فرد اثبات سهام به اسم لاکسیس استفاده می‌کند؛ در این روش 50 اعتبارسنج برای تایید تراکنش‌ها با همدیگر مشارکت و اجماع می‌کنند.

هر کسی برای اینکه بتواند در شبکه فانتوم اعتبارسنج باشد، باید یک میلیون فانتوم را در شبکه استیک یا قفل کند. البته اگر افراد بخواهند از شبکه جایزه بگیرند لزوما نباید اعتبارسنج باشند؛ می‌توانند با مبالغ کمتر هم ریوارد دریافت کنند. در واقع این مبالغ از طریق اعتبارسنج‌های اصلی وارد شبکه می شود.

یکی از کاربردهای قراردادهای هوشمند در حوزه دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز است. فرایندهایی که در حوزه امور مالی غیرمتمرکز اتفاق می‌افتد، نظارت حکومتی یا نظارت متمرکز ندارند و از قراردادهای هوشمند برای ساخت، توسعه و پیشرفت امور مالی غیرمتمرکز استفاده می‌شود.

ساخت NFT یکی دیگر از کاربردهای قراردادهای هوشمند هستند، یعنی اگر بلاکچینی از قراردادهای هوشمند حمایت کند روی آن بلاکچین می‌توان به کمک قراردادهای هوشمند NFT ها را به وجود آورد و به راحتی خرید و فروش کرد.

اولین شبکه‌ای که از قراردادهای هوشمند حمایت می‌کرد بلاکچین اتریوم بود، اما در حال حاضر با مشکلات ترافیک و مقیاس‌پذیری پایینی دست و پنجه نرم می‌کند و اینکه چند بلاکچین دیگر برای ساخت قراردادهای هوشمند وجود داشته باشد به‌طور کلی می‌تواند به پیشرفت این حوزه کمک کند.

جایگزین‌های اتریوم و رقبایش در بحث قراردادهای هوشمند این روزها زیاد شده‌اند؛ فانتوم، کاردانو، سولانا و حتی اتریوم 2 می‌توانند رقبای خوبی برای شبکه شلوغ اتریوم باشند.

برای خرید و فروش فانتوم و سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، کاردانو و… در نوبیتکس به‌عنوان اولین و بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایران که بیش از سه میلیون کاربر دارد، ثبت نام کنید.  

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا