خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض مخاطبان انصاف نیوز به دو یادداشت

بخشی از مخاطبان انصاف نیوز به دو یادداشت «ایران و‌ مدیریت «دالان جهان ترکی»؟» نوشته‌ی جواد میری، جامعه‌شناس و «ما و رخدادهای قفقاز»، نوشته‌ی مهدی مستفید انتقاداتی را مطرح کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید:

حمیدرضا: داد میزنه یه ترک طرفدار ترکیه داره دیدگاه شو بیان میکنه! یکی نیست بگه عزیز کامیونی سیصدهزارتومان، باید از جیب مردم خرج بشه! ونه شرکت های باربری … بهتره بری همو پرچم سرخ هلال وستاره رو رو سرت بچرخونی!.

بنده خدا: دقیقا همینطوره، بنده در گروهی که مدنظر ایشونه حضور دارم. ایشون در هیچ مساله مربوط به ایران اظهار نظر نکرده اند تاکنون اما از روزی که مساله مرز ارمنستان و ایران مطرحه خیلی متعصبانه از باکو و ترکیه حمایت می کنند. گول این حرفهای بظاهر منطقیشو نخورید که بنده چیزی جز تعصب قومی از ایشون ندیدم.

سیاوُش: اقای مستفید شما کسی هستید که مقالات شما خوراک سایت های تجزیه طلب هست لطفا اشکارا و شرافتمندانه حرف دلتون بزنید. مفلوک شمایی و قشنگ بوی سوخگی شما به مشام می رسه، یارو برنامه داره واسه تجزیه ایران با صدای بلند هم می گه ، بعد این وسط فقط شما از قوه ی تعقل بر خوردارید اینجانب هم تحصیلات اکادمیک ندارم و عوض نوه ی شما که نه ولی یکی از همین مسئولین ایرانی هستم وناقد حرف شما، اتفاقا ما تازه داریم یاد می گیریم چطور با این طور مسائل برخورد کنیم، دولت باکو از حسن نیت ما که همون پیوند دینی و مذهبی و البته مقداری هم رو در بایستی نظام با پانترالهی ا ، سو استفاده می کنه و می خواد ببینه به واسطه ی این حربه ایران تا کجا دم نمی زنه با این برخورد احتمالا دوزاریش بیوفته که دیگه جلو تر نیاد

کاظمی: اگر قرار به اعاده خاکهای از دست رفته است، کل قفقاز باید به ایران برگردد و نیازی به حمایت از آذربایجان برای پس گرفتن سیونیک نیست!

فرزاد: واقعا باعث تاسفه که قلم به دستان اینقدر راحت وبی دغدغه با کسانی که اهداف شوم توسعه طلبانه شون آشکارشده همنواشدن.جمهوری باکو آشکارا درحال تغییرمرزهای بین المللی هست.اونها بعد ازجنگ دوم در تقسیمات کشوری جدید خود استان زنگه زور شرقی رو نامگذاری کردن بدین معنا که استانی به نام زنگه زور غربی وجود داره که الان به نام سیونیک وجزیی از ارمنستان محسوب میشه.بعضیها چشمانشان رو بر این بدیهیات بستن ومشغول فرافکنی وسفسطه بازی وآدرس غلط دادن هستن.

قره چداقی: سخن شما درباره لزوم اعتدال در سیاست خارجه و اینکه اصل پیوند میان کشورها اقتصادی است و باز اینکه روسیه به همین خاطر به ترکیه نزدیکتر شده یکسره درست است ولی تنش میان ایران و اذربایجان فقط ناشی از تب تند ملی گرایی میهن ما نیست. اقدامات باکو و برخی از مسئولینش در طی سالیان ایران را بدبین کرده است. شما هیچ اشارتی به نزدیکی امنیتی بسیار نزدیک باکو با تل اویو در حدیکه برخی از رسانه های اسرائیل اذربایجان را “لبنان اسرائیل” مینامد نکردید. و کاملا روشن است اسرائیل چرا انجاست و چه نیتی دارد. باکو میزبان یک تلویزیون تجزیه طلب است که اگر شما برنامه هایش را دیده باشید بی پرده حتی جنگ و پاکسازی قومی را ترویج میکند. در رسانه های و کتب درسی باکوست که تاریخ جعلی ساخته میشود و از ازادی بزودی “اذربایجان جنوبی” گفته میشود و بر اساس همان جعلیات نفرت از ایرانیان پخش میشود و مقام پارلمانی اش از “محو ایران از روی نقشه” میگوید. اگر به انجا سفر کره باشید خواهید دید که چگونه این تبلیغات نوعی بیزاری از ایرانیان را دامن زده. حالا کدام کشور را شما سراغ دارید که همسایه اش سی سال این کارها را بکند و باز ساکت بنشیند؟

فرامرز: طرز تفکر شما تکاندهنده است.
اصل قضیه این است که در محور شرق به غرب، باکو و آنکارا میخواهند ما را به عنوان مسیر طبیعی جاده ابریشم نوین، از صورت مسئله پاک کنند و سهم اصلی این مسیر تجاری را صاحب شوند.
در محور شمال به جنوب هم ارتباط خلیج فارس و دریای سیاه را تحت سلطه و اراده خود درآورند و از ایران و ایرانی امتیاز بگیرند. شما اگر ایرانی هستید نمیتوانید نسبت به این دو مسئله بی تفاوت بمانی.

زهیر فاریابی: ما چگونه می توانیم با ترکهایی که تاریخشان به خون بسیاری از مردم آلوده است کنار آییم پان ترکها در تاریخ خود حداقل هشت جنایت علیه بشریت مرتکب شده اند :
۱) اذیت و آزار و اذیت مردم بغداد در عصر عباسی که موجب تغییر پایتخت از بغداد به سامرا شد و شهید مطهری در داستان راستان یک داستان با نام « اذان نیمه شب » به همین موضوع اشاره دارد.
۲) کشتار و ترکتازی علیه مردم ایران که موجب ترک زبان شدن آذربایجان شد واژه ترکتازی مانده آن دوران است و انوری هم قصیده ای در این خصوص دارد با مطلع : بر سمرقند اگر بگذری ای باد سحر / نامه اهل خراسان به بر خاقان بر ) و مولوی هم در مثنوی در ابتدای داستانی می گوید :
آن غزان ترک خون ریز آمدند / بهر یغما بر دهی ناگه زدند )
۳) کشتار شیعیان آناتولی در عصر صفوی به دست سلطان سلیم یاووز
۴) نسل کشی ارامنه
۵) نسل کشی یونانی ها
۶) کشتار آشوری ها
۷) کشتار شیعیان آناتولی معروف به کشتار درسیم
۸) کشتار اکراد
این بخشی از کشتارهایی است که توسط پان ترکها صورت گرفته و.من توانستم آن را بیابم پس چطور توقع دارید ما بااین پان ترکهای خشن و خونریز متحد شویم ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

فرزاد: این نویسنده مخاطب خودش را چه فرض کرده؟کشورهایی که جز شورای ترک هستن براساس تاکیدبر عنصرنژادی و هویتی ترک بنا شده و نه عنصردینی.هویت ملی ما ایرانیست .استانهای شمالغربی ما هم هویت ایرانی دارن ونه ترکی .عضویت در این شورا مستلزم پذیرش هویت ترکی برای مردم کشورماست و اعتراف ضمنی به اینکه حداقل بخشی از سرزمین ما سرزمین ترکان هست موضوعی که آرزوی دیرینه پانترکهاست وزمینه ایست برای عملی کردن ادعاهای آینده تجزیه طلبان.ازقدیم گفتن سری که درد نمیکنه کسی دستمال نمی بنده.ما چه لزومی داره اجازه ایجاد دالان پانترکی که اهدافش برای ما مشخص هست بدهیم و بعد بخواهیم اون رو مدیریت کنیم.

کسی که نزدیکترین کشورها در جهان ازنظرتاریخی وتمدنی و هویتی به ایران را عراق و جمهوری باکو میداند واز افغانستان نام نمی برد معلوم است وابسته به کدام تفکر ومکتب است و چقدر از دانش تاریخی و اجتماعی بهره مند هست.

این متن سراسر توهین به شعور مخاطب وافکارعمومی ایرانیان میهن دوست هست.اکنون که گرد وغبارها خوابیده و روی سیاه دشمن وتوطئه های او آشکارشده؛تلاش برای بزک کردن چهره دشمن واهداف پلیدش وربط دادن آگاهی افکار عمومی به مدیریت توسط فلان لابی چیزی به جز وقاحت و توهین معنای دیگری نمی تواند داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یادداشت خوبی است. چرا ما همیشه بعد تهدید آمیز مسائل را نگاه می کنیم؟ چراروسیه این کر را نمی کند؟ به ترکیه که بزرگترین رقیب منطقه ای اش هست نزدیک می شود و اجازه می دهد این کشور در آذربایجان که حیات خلوت مسکو هست نفوذ کند. چونکه در ازای آن خطر ناتو از کانال ترکیه علیه خودش را تضعیف می کند و در واقع اگر اینگون پیش برود روسیه یکی از مهمترین قلعه های ناتو یعنی ترکیه را فتح می کند.
    چرا ماباید از عنصر ترکی، عربی و کردی همواره وحشت داشته باشیم و به چشم تهدید نگاه کنیم؟ در درون این جریان ها چه بسا فرصت های زیادی بری ما وجود دارد.

    3
    4
  2. انصاف نیوز خواسته یا ناخواسته مانند بی بی سی و سایت تابناک عمل می‌کند. به این شیوه که، مدتی با اخبار درست جلب اعتماد می‌کند و ناگاه خنجرش را فرو می‌کند.
    خنجر تندروهایی چون تندروهای حمایت از سگ‌ها، تندروهای سیاسی و اکنون تندروهای قومیتی.
    و اما توصیه به این سایت:
    در جهانی که غول‌های خبرگذاری و شبکه های اجتماعی آن در دست اقلیتی بدخواه است، بی شک تفکرات مخرب زیادی در بین عامه مردم خواهید دید که بسیاری از آن‌ها ارزش بیان ندارد و فقط می‌بایست در مقابل‌شان استدلال آورد تا شاید گوش شنوایی پیدا شود.
    به بهانه‌ی آزادی بیان و عقیده نمی‌توان اخلاق را ذبه کرد.
    قلم‌تان باید آزاده و عالم و دانا به حقایق باشد.

  3. اگر بمب اتم می داشتیم چنین توسط جمهوری آذربایجان تحقیر نمی شدیم ما به امریکا باج نمی دهیم ولی به جمهوری آذربایجان و امارات عربی و طالبان باج می دهیم .
    باید بمب اتم بسازیم مرگ یکبار شیون هم یکبار.
    نزدیک 20 سال است درگیر اتمیم و چیزی حاصلمان نشده است و هم سخت ترین تحریم ها را متحمل شدیم و هم سخت ترین تحقیرها را انهم از طرف مشتی دولت جعلی و جدید التاسیس .
    بمب اتم برای زدن نیست که از اسمش می ترسیم برای قدرت نمایی کردن و تحقیر نشدن است
    بمب اتم باید بسازیم مرگ یکبار شیون هم یکبار .
    ببینید اگر بمب اتم بسازیم اینگونه یک مشت کشور کوچک و تازه تاسیس می توانند ما را تحقیر کنند .
    از سایت انصاف نیوز هم درخواست دارم شجاعانه با محققان و کارشناسان مختلف و با دیدگاههای چپی و راستی گفتگو کند تا روشن شود ایا ساخت بمب اتم به نفع ماست یا نه ؟

    1
    1
  4. سلام‌دراورپابعداز‌صدها‌سال‌دشمنی‌و
    جنگ‌بین‌اقوام‌مختلف‌درنهایت‌یاد‌
    گرفتندهر‌حقوقی‌را‌که‌برای‌خود‌قائل
    هستند‌برای‌همسایگان‌خود‌و حتی
    ملتهای‌خیلی‌کوچک‌هم‌قائل‌شوند
    میبینیم‌که‌از‌این‌حیث‌ضرر‌نکردند
    تقریبا‌جنگ‌وکودتا‌ودیکتاتوری‌از
    آنجا‌رخت‌بر‌بسته‌‌و رفته…..‌مشکل
    اورپادوری‌از‌تعالیم‌آسمانی‌پیامبران
    الهی.وعادی‌شدن‌بیحیائی‌‌وغلتیدن
    در‌‌وادی‌بی‌بندباری‌است‌‌ملتهای‌مسلمان
    اگر‌از‌احساسات‌‌جاهلی‌دست‌بگذارند
    و‌تحمیل‌زبان.فرهنگ‌جغرافیای‌خیالی
    نکنند‌پاکسازی‌زبانی‌وفرهنگی‌برعلیه
    اقوام‌دیگر‌نگنند‌بدون‌شک‌جهان‌بزودی
    به‌تسخیر‌آنها‌در‌میآید‌

    3
    1
    1. مارشال تیتو رییس یوگسلاوی نیز چنین می اندیشید که اگر تمرکز زدایی کند و به قومیت ها خودمختاری و اختیارات فراوان دهد کشور یوگسلاوی روز به روز قوی تر می شود و وحدت درونیش بیشتر می شود . ولی همه مان اخر و عاقبت یوگسلاوی را دیدیم.
      تمرکز زدایی و دادن اختیار بیشتر به استانها یک شمشیر دو لبه است کشور ما در طول تاریخ به استثنای عصر اشکانی متمرکز اداره شده است و ان شا الله از این به بعد هم باید متمرکز اداره شود دم زدن از فدرالیسم و تمرکز زدایی حقیقتا خطر ناک است فراموش نکنیم در ورزشگاه تبریز می گفتند : ایران یا یوگسلاوی یا چکسلواکی .
      یعنی ایران یا مانند یوگسلاوی با جنگ و خون تجزیه می شود یا مانند چکسلواکی با صلح و ارامش تجزیه می شود .
      از همه دوستداران ایران و سایت وزین انصاف ، دوستانه تقاضا دارم که از دم زدن از تمرکز زدایی و فدرالیسم و از این دست سخنان اجتناب کنند .حقیقتا نگران آینده ایران عزیزمان هستیم خدا وطنمان را از خشکسالی و دروغ و دشمن حفظ کند .
      خاکم به سر ز غصه به سر خاک اگر کنم
      خاک وطن که رفت چه خاکی به سر کنم

      1
      1
  5. چرا پیام مرا منتشر نکردید ؟! ما باید بمب اتم بسازیم مرگ یکبار شیون هم یکبار
    ما باید بمب اتم بسازیم
    ما داریم این همه تحریم را تحمل می کنیم ولی چیزی به دست نمی اوریم ما باید بمب اتم بسازیم بعدا ببینم این دولت جعلی اذربایجان جرات توهین و تحقیر ما را دارد .

  6. ما به این یادداشتها اعتراضی نکردیم
    یکی تو سایت انصاف نیوز داره شیطنت می کنه احتمالا از نوچه های سید جواد طباطبایی هست

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا