خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی به پرهیز اصلاح‌طلبان از نقد امام

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «نقدی بر رویکرد اصلاح‌طلبان در خصوص پرهیز از نقد عملکرد امام خمینی(ره)» نوشت:

نقد مصلحانه زمانی صورت می‌پذیرد که بدون انگیزه‌های خاص منفعت‌طلبانه صورت پذیرد به‌علاوه باید سعی کنیم خود را از موضع اتهام بی انصافی و منفعت‌طلبی از نقد و نظر دور بنمائیم.

بسیاری از نقد و نظرهایی که اصلاح‌طلبان به مشی رهبر فعلی انقلاب دارند دقیقا همان نقد به آیت‌الله خمینی وارد است اما متاسفانه جناح اصلاحات با چشم بستن به روی همان اشکال، در عملکرد رهبر سابق انقلاب، اشکال را متوجه رهبری فعلی انقلاب می‌نمایند، این امر موجب عدم اعتماد و تردید علاقه‌مندان به گفتمان اصلاحات نسبت به شما می‌شود.

چند مثال:

1- در خصوص عملکرد نظارتی شورای نگهبان نسبت به انتخابات.

اگر حذف منتقدین دلسوز در زمانه فعلی را می‌بینید چرا حذف نهضت آزادی و مرحوم بازرگان را از تمامی انتخابات‌ها به دستور کتبی امام راحل نمی‌بینید؟!

2- اگر به رویکرد نظام در زمانه فعلی نسبت به مذاکره و تفاهم با آمریکا منتقدید و آنرا به‌درستی موجب بسیاری از دشواری‌ها و مشکلات مردم و نظام می‌دانید زیربنای این منع مذاکره و تفاهم بلکه ستیزه با آمریکا توسط شخص ایت الله خمینی نهاده شد.

3- اگر عدم مراعات حقوق و بد رفتاری با محکومان سیاسی را امروز محکوم می‌کنید این امر در دهه شصت به‌صورت شدید و بسیار تاسف‌بارتری در دوره رهبری امام خمینی مشهود است متاسفانه آنچه از رفتار امثال اقای خلخالی و…. واقع شده به هیچ وجه جایی برای دفاع باقی نمی‌گذارد.

نمونه‌های فراوان دیگری نیز میتوان براین موارد افزود.

به‌جاست بزرگان و افراد تاثیرگذار جناح اصلاح طلب، انصاف را بیش از پیش مراعات نموده راه نقد و نظر در اندیشه امام راحل را باز نمایند که تنها مسیر حفظ مسیر رهبر کبیر انقلاب، رویکرد اصلاحی و به روز کردن این گفتمان و زدودن خطاها از آن است و الّا تر و خشک با هم سوخته و نسل آتی از ایشان به نیکی یاد نخواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا