خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشای رانت میلیاردی دیگر

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از رانت خواری میلیاردی یک شرکت انحصاری وارد‌کننده خوراک دام و طیور خبر داد و گفت: با وجود لغو امتیاز این شرکت و قرار گرفتن نام آن در لیست سیاه وزارت صنعت، به دلیل وجود لابی‌هایی همچنان این سوءاستفاده‌ها از بیت المال ادامه دارد.
سید‌محمد سادات ابراهیمی از رانت میلیاردی در واردات محصول دی ال متیونین (زمینه خوراک دام و طیور) توسط یک شرکت تکلون انگلیسی خبر داد و افزود: دی ال متیونین (زمینه خوراک دام و طیور) کالایی است که سال‌های سال در انحصار شرکت تکلون انگلیسی بوده است که پس از سال‌ها انحصار با پیگیری‌های قابل توجه سازمان بازرسی کل کشور لغو انحصار شد.
خانه ملت نوشت؛ نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با یادآوری اینکه این شرکت با استفاده از ارز مرجع در سال‌های گذشته نسبت به واردات محصول دی ال متیونین اقدام می‌کرده است، تصریح کرد: در حالی که باید هر کیلو از این محصول را مطابق ارز مرجع 6900 تومان در بازار عرضه می‌شده است با چند برابر قیمت و گاها تا 30 هزار تومان به فروش رسیده است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: در واقع شرکت واردکننده تا 5 برابر قیمت واقعی محصول از بیت المال سوءاستفاده کرده که با این اقدام غیرقانونی هزینه‌های زیادی بر مردم و دولت تحمیل شده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: مرغداران و دامداران که خریداران اصلی متیونین همان زمینه خوراک دام و طیور ناچارا این کالا را به دلیل انحصاری بودن آن با هر قیمتی که شرکت انحصاری وارد‌کننده تعیین می‌کرده است خریداری می‌کردند.
سادات ابراهیمی تاکید کرد: عمل این شرکت در شرایط تحریمی به وجود آمده در سال‌های اخیر و در شرایطی که باید ارز کشور در بخش‌های دارو و درمان و تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز هزینه می‌شد، باعث افزایش قیمت تولید مرغ و سایر گرانی‌ها شده است.
وی با یادآوری اینکه شرکت تکلون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در لیست سیاه قرار گرفته است ادامه داد: از آنجایی که این افراد به دنبال مطامع نامشروعی بودند با تاسیس دو شرکت با نام‌های دیگر و با لابی‌هایی که شرکت انگلیسی فراهم کرده است همچنان به کارهای غیرقانونی خود ادامه می‌دهند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: مقامات قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور پیگیری‌های خود در زمینه جلوگیری از رانت خواری میلیاردی این افراد متخلف را ادامه دهد و از اتلاف بیت المال و سوءاستفاده این افراد سودجو جلوگیری کنند. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا