خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امیرعبداللهیان: ما و عربستان به توافقات خاصی رسیدیم

وزیر امور خارجه دولت سیزدهم گفت: ما و عربستان به توافقات خاصی در موضوعات مشخص رسیدیم و از این گفتگو استقبال می‌کنیم. گفتگوی ما با عربستان به نفع منطقه است و این گفتگویی سازنده است. ایران و عربستان دو کشور مهم هستند و نقش بسیار مهمی در تثبیت امنیت منطقه دارند.

به گزارش تسنیم، حسین امیر عبد اللهیان در نشست خبری در بیروت اعلام کرد: بخشی از گفتگوها با مسئولان لبنان بر بحران اقتصادی لبنان متمرکز بود.

وی افزود: ایران آماده همکاری با لبنان در همه زمینه‌های زیرساختی و حمایت از آن در زمینه کالاهای غذایی و اقلام دارویی است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: کشورهای منطقه و ملتهای آن به آمریکا اجازه جنگ اقتصادی و محاصره لبنان را نخواهند داد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای ایران و عربستان گفت: گفت‌وگوی ایران و عربستان روند درست خود را طی می‌کند و ما به گفتگوی بیشتری نیاز داریم. ما و عربستان به توافقات خاصی در موضوعات مشخص رسیدیم و از این گفتگو استقبال می‌کنیم. گفتگوی ما با عربستان به نفع منطقه است و این گفتگویی سازنده است. ایران و عربستان دو کشور مهم هستند و نقش بسیار مهمی در تثبیت امنیت منطقه دارند.

وزیر خارجه ایران به گفت‌‌وگوها در خصوص برجام نیز اشاره کرد و گفت: ایران معادله گفتگو و گشایش را تامین کننده آینده درخشان برای منطقه می‌داند. ما وقتمان را صرف گفتگوها نخواهیم کرد اگر جدیتی از سوی طرف دیگر برای بازگشت به آن وجود نداشته باشد. اگر آمریکا در بازگشت به برجام جدی باشد می‌توان روی آن حساب کرد. دولت ایران هدف اساسی آن توسعه اقتصادی فراگیر در همه زمینه هاست.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک شاهد نتایج طرحهای ایران در زمینه برقراری صلح و امنیت در منطقه خواهید بود.

امیر عبد اللهیان با اشاره به فعالیت های مشکوک رژیم صهیونیستی در قفقاز گفت: هرگز به رژیم صهیونیستی اجازه فعالیت در منطقه قفقاز را نخواهیم داد

وی تاکید کرد: تحرکات جاسوسی رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان به نفع این کشور نیست.

امیر عبد اللهیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارسال سوخت ایران به لبنان تاکید کرد: مقاومت در لبنان جایگاه خاصی دارد و حزب الله سرآمد مدافعان ملت لبنان است. اگر دولت لبنان از ما درخواست فرآورده‌های نفتی کند، تهران آماده ارائه کمک در این زمینه است. حزب الله پیشنهاد فرآورده‌های نفتی را از ایران را داده است و بخش خصوصی این کار را انجام می‌دهد.

امیر عبداللهیان درباره گفت‌وهای خارجی درباره لبنان نیز تاکید کرد: هر گفتگویی درباره لبنان مستلزم حضور مسئولان لبنانی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بهتر بود می گفتی: ما و بعضی ها به بعضی چیزهای خاصی رسیدیم (هم منظورم ادبیاتته که در متن بالاست و هم منظورم منویات دولتته که در بالاست)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا