خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از حمله به طلبه‌ها در حرم امام رضا [+بیانیه اطلاعات سپاه]

خبرگزاری فارس نوشت:

«محسن داوری معاون استاندار مشهد اظهار کرد: عصر امروز فردی که تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری بوده، با حضور در حرم مطهر رضوی به سه نفر از روحانیون جهادی در عرصه فرهنگی شهر مشهد حمله می کند و توسط چاقو این سه نفر را مورد حمله قرار می دهد که یک نفر از این عزیزان به درجه رفیع شهادت می‌رسد و دو نفر دیگر مصدوم شده و توسط عوامل مربوطه به بیمارستان جهت درمان منتقل می شوند. فرد ضارب نیز توسط زائران و ماموران حاضر در صحنه دستگیر می‌شود و تحویل مقامات امنیتی می‌شود.

وی افزود: تحقیقات تحقیقات تکمیلی توسط مقامات امنیتی در حال بررسی است و پس از بررسی ابعاد آن توسط مقامات امنیتی اطلاع‌رسانی خواهد شد. این اقدام بسیار ناگوار و اهانت به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را محکوم می‌کنیم و به خانواده این عزیزان و همه مردم مشهد تسلیت عرض می‌کنیم. قطعاً تمام حوزه های ماموریتی مربوطه در راستای کشف این اقدام فعال هستند که با عامل یا عوامل مربوطه برخورد مناسب انجام می شود.

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: 5 نفر در خصوص حادثه امروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه، یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند، افزود: کار تحقیق در رابطه با حادثه امروز حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در حال پیگیری است؛ ضارب فردی با تبعه خارجی است، اطلاعات تکمیلی بعد از مشخص شدن موضوع ارائه خواهد شد.

پیگیری حادثه حرم مطهر در استانداری خراسان رضوی

سید هادی طباطبایی معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی به خبرنگار فارس گفت: در ارتباط با حادثه امروز حرم مطهر رضوی، در حال حاضر جلسه ای در استانداری خراسان رضوی تشکیل شده و ابعاد مختلف موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

سازمان اطلاعات سپاه استان خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای در خصوص حادثه ناگوار امروز در حرم مطهر رضوی اعلام کرد: تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی در حال انجام است.

در این بیانیه آمده است: فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص درحال انجام است. لذا نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی های تخصصی از نامبرده، توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این خصوص پرهیز شود.

اطلاعات تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد»


ایسنا نوشت:

«دادستان خراسان رضوی در خصوص جزییات حادثه صحن پیامبر اعظم(ص) در حرم رضوی گفت: پرونده این حادثه در دادسرای خراسان رضوی تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

محمد حسین دورودی با اعلام اینکه ضارب سه روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) به همراه همدستانش دستگیر شده، اظهار کرد: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با بیان اینکه بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: ضارب فردی با تبعه خارجی است.

در پی حمله به سه روحانی در حرم مطهر رضوی و شهادت یکی از این روحانیون، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی پیام تسلیتی صادر کرد و از پیگیری این موضوع «تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و برخورد جدی با هرگونه قصور در واقعه» خبر داد.

تولیت آستان قدس رضوی در پیامی نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به ویژه زایران مجاوران و روحانیت معزز تسلیت عرض می‌کنم.

طلاب عزیزی که در این واقعه مورد سوء قصد واقع شده اند، جزو عناصر جوان، جهادگر و پرتلاشی بودند که در عرصه خدمتگزاری به مردم عزیز مشهد مقدس به نام مبارک علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اقدامات ارزشمندی را به ثمر می رساندند.
این جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می آید وآحاد مردم شریف و متدین از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد.

بدون شک آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و هم چنین برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه پیگیری می‌کند

اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، در جوار مضجع منور رضوی مجددا شهادت طلبه عزیز و جهادگر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی را به محضر عموم ارادتمندان ساحت قدس رضوی به ویژه خانواده محترم آن شهید تسلیت عرض می‌کنم و عافیت و سلامتی را برای مجروحان این حادثه از درگاه ایزد منان خواهانم.

با درایت و هوشیاری عموم مسلمین، نقشه‌های معاندان و جنایتکارانه استکباری و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد. ان‌شاءالله»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا