خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: وزیر بهداشت به سوالات جواب سر بالا داد

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی مردم در مجلس گفت: قرار بود کسانی که مدیر می‌شوند و حتی همه اعضایی که در دانشگاه کار می‌کنند، فقط در دانشگاه کار کنند، وزیر هم قول داد که این اتفاق بیفتد اما در عمل متاسفانه این اتفاق نیفتاده است حال ما از ایشان دعوت کردیم که در مجلس حضور پیدا کند که پاسخ دهد علت آن چیست. البته من در کمیسیون بهداشت و درمان هم به وزیر بهداشت گفتم، اما ایشان جواب سر بالا به ما داد؛ لذا ما آنچه که از نظر قانونی باید آنها به آن پایبند باشند را از آنها توقع داریم و اگر قرار باشد که در ابتدای کار قوانین را خودمان تعریف کنیم و پایبندی به قانون نداشته باشیم، پس برای چه قانون می‌نویسیم؟ اگر اینطور باشد هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد و لزومی ندارد که از این قانون نوشته شود.

فارس نوشت: اخیرا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی سوالی از بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان، نسبت به برخی انتصابات در این وزاتخانه‌ انتقاد کرد؛در این سوال که امروز در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح خواهد شد، نسبت به برخی تعارض منافع‌ها در وزارت بهداشت هشدار و تذکر جدی شده است.

در همین رابطه مسعود پزشکیان عضو کیمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علت اصلی طرح سوال ما، انتخاب و انتصاب‌های است که در حال حاضر توسط وزیر بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: به هرحال کسانی که مدیر می‌شوند باید افرادی باشند که تمام وقت در دانشگاه حضور داشته باشند و در بیرون منافعی نداشته باشد، اما متاسفانه کسانی که وزیر انتخاب می‌کند، افرادی هستند که بیرون کار و مرکز دارند و طبیعی است که این افراد نمی‌توانند در دانشگاه به هیئت علمی‌ها و افراد بگویند بمانید، وقتی خودشان بیرون می‌روند چطور می توانند بگویند بمانید و کار کنید؟ حتی اگر این افراد خوب و کارشناس هم باشند اما در بیرون کار می‌کنند و منافع دارند؛ لذا در دانشگاه باید کسانی در مسند قرار بگیرند که دلشان می‌سوزد و برای دانشگاه کار می‌کنند نه کسانی بیرون کار می‌کنند و نتوانند در دانشگاه حضور پیدا کنند.

پزشکیان در ادامه خاطر نشان کرد: قبل از این که به وزیر بهداشت و درمان رای اعتماد بدهیم با ایشان صحبت شد، همه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با وی صحبت کردند و حتی خود ایشان در آن زمان کار عمل پزشکی انجام می‌داد، که با ایشان صحبت شد و وی قول داد که به هیچ وجه نمی روم و قول داد که چارچوب قانون برنامه را رعایت کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: قرار بود کسانی که مدیر می‌شوند و حتی همه اعضای که در دانشگاه کار می‌کنند، فقط در دانشگاه کار کنند، وزیر هم قول داد که این اتفاق بیفتد اما در عمل متاسفانه این اتفاق نیفتاده است حال ما از ایشان دعوت کردیم که در مجلس حضور پیدا کند که پاسخ دهد علت آن چیست.

وی ادامه داد: البته من در کمیسیون بهداشت و درمان هم به وزیر بهداشت گفتم، اما ایشان جواب سر بالا به ما داد؛ لذا ما آنچه که از نظر قانونی باید آنها به آن پایبند باشند را از آنها توقع داریم و اگر قرار باشد که در ابتدای کار قوانین را خودمان تعریف کنیم و پایبندی به قانون نداشته باشیم، پس برای چه قانون می‌نویسیم؟ اگر اینطور باشد هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد و لزومی ندارد که از این قانون نوشته شود!

پزشکیان در همین راستا اضافه کرد: اصلاً بحث ما این نیست که اینها افراد خوبی و بدی هستند اصلا همه اینها خوب و درست اما کسانی که می‌خواهند در دانشگاه کار کنند باید افرادی باشند که دلشان برای دانشگاه و سیستم بسوزد و منافعی در بیرون نداشته باشند که تضاد منافعی به وجود بیاید؛ در این رابطه و در زمان آقای هاشمی هم همین اتفاق افتاد و با ایشان هم همین مشکل را داشتیم و ایشان هم قول داد که همین اتفاق می‌افتد اما ایشان هم به حرف خود عمل نکرد.

*انتقاد جدی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به انتصابات عین‌اللهی

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد با اینکه در بدنه وزارت بهداشت نیستند و یا دارای سمت و حکمی در وزارت بهداشت نیستند اما در انتصابات دخالت می‌کنند، گفت: ما دخالت هم نمی‌کنیم که این افراد چه کسانی را انتخاب کنند ما می گوییم که در قانون کسانی که تضاد منافع دارند و منافع شان با بیرون گره خورده، نمی‌توانند تصمیماتی بگیرند که برای توسعه کشور باشند و فقط کاری می‌کنند که منافعشان در خطر قرار نگیرد بنابراین چنین آدمی را نباید در مسئولیت‌های اساسی کشور قرار دهند و در سطح کلان کشور به اینها مسئولیت بسپارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علت اینکه مشکل مملکت حل نمی‌شود این است که خودمان منافعمان را به منافع مملکت گره میزنیم، بنابراین برخلاف قانون است.

وی در پاسخ به اینکه سوال شما از وزیر بهداشت در مجلس چه زمانی مطرح می‌شود،‌گفت: ما سوال را طراحی کردیم و هر زمان که نوبت آن شود مطرح خواهد شد؛ البته در حال حاضر سوال از وزیری وجود ندارد و فقط من سوال کردم و قاعدتا باید در اسرع وقت در دستور قرار بگیرد.

*انتصابات وزیر بهداشت در مسیر تعارض منافع پیش می‌رود

در ادامه یحیی ابراهیمی دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آقای وزیر در جلسه کمیسیون در ابتدا و قبل از رای اعتماد قسم خورد و قول داد که دوری از تعارض منافع را جدی بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در حال حاضر حتی در استان لرستان هم فردی بازنشست شده و ۳۵ سال تمام کار کرده اما با سفارش وزیر بهداشت وی را نگه داشتند، اگر قرار است این طور باشد که پس بقیه را هم نگه دارید! اینطور که نمی‌شود! نمی شود که فردی وزیر باشد اما زیر همه چیز بزند و خلاف قانون عمل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد:‌ کمیسیون و مردم نمی‌پذیرند که وزیر به مردم دروغ بگوید.

ابراهیمی همچنین یادآور شد:‌ انتصابات وزیر بهداشت به صورت کلی در مسیر تعارض منافع پیش می‌رود و این چیزی است که اعتراض اعضای کمیسیون بهداشت و درمان را به دنبال داشته است و حتی سایر نمایندگان مجلس به غیر از کمیسیون بهداشت هم معترض هستند.

وی در همین راستا عنوان کرد: مطمئن باشید اگر این رویه ادامه پیدا کند نخستین استیضاح را از وی کلید خواهیم زد، همان طور که اولین سوال از وزیر را هم از ایشان کلید زدیم.

*هر انتصابی که باعث ایجاد تعارض منافع باشد منجر به تخلف و فساد می‌شود

همایون سامه یح دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است اظهار داشت: آنچه که آقای وزیر قبل از اینکه رای اعتماد بگیرد صحبت شد و قولی که به نمایندگان داد، مبنی بر این بود که تمام معاونان ایشان نباید کلینیک مرکز خصوصی و کار خصوصی داشته باشند و تمام وقت در اختیار وزارتخانه باشند؛ حال تعدادی از معاونتها را انتخاب کرده است که این مشخصات را ندارند لذا کمیسیون روی این موضوع حساس شده است.

سامه یح ادامه داد: قرار است این موضوع امروز با طرح سوال از وزیر در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد بررسی اعضا، قرار گیرد.

وی افزود: نمایندگان از این موضوع شاکی هستند و نسبت به آن نقد دارند چرا که به هر حال هر انتصابی که باعث ایجاد تعارض منافع باشد و در نهایت منجر به تخلف و فساد می شود. در حال حاضر فضای کمیسیون این است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کابینه آقای رئیسی 9-۷ مدیر و وزیرش ارث دولت احمدی نژاد است . در دولت احمدی نژاد روح قانون گریزی حاکم بود . با انتصاب غیر قانونی شهردار تهران مشخص شد این روش در کابینه آقای رئیسی وجود دارد و ر ئیس جمهور هم تلویحا آن را تأیید می‌کند .حالا باید منتظر ماند که فهمیده شود آیا رئیسی هم رئیسی نژاد میشود یا نه /یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا