خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمادگی «مقاومت پنجشیر» برای مذاکره با طالبان در تاجیکستان

خبرگزاری فارس نوشت: «لطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری روسی «تاس» از آمادگی نیروهای مقاومت پنجشیر برای مذاکره با طالبان در تاجیکستان خبر داد.

وی گفت: نیروهای مقاومت هرگز مذاکره با طالبان را مردود ندانسته‌ و تاجیکستان می‌تواند بستر خوبی برای این موضوع باشد.

پدرام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروهای مقاومت در پنجشیر از تاجیکستان انتظار حمایت سیاسی، انسانی و معنوی دارد.

به گفته وی، تاجیکستان در مرکز توجه مردم افغانستان بوده و دیگر در حاشیه نیست. این کشور باید در خط مقدم باشد و به عنوان نزدیکترین همسایه تصمیمات مهمی اتخاذ کند.

پدرام نقش تاجیکستان در دستیابی به صلح و ثبات را مهم خواند و گفت: این کشور در صورت به دست گرفتن ابتکار عمل می‌تواند پا را از این هم فراتر بگذارد.

این سیاستمدار افغان در بخش دیگری بر لزوم ارتباط با آمریکا، چین، روسیه، ایران و پاکستان به لحاظ کمک‌های احتمالی آنها تاکید کرد.

وی گفت: ما در حال اجرای وظیفه میهن پرستانه خود هستیم. نهایتا این مردم افغان هستند که باید در خصوص چگونگی تعامل با طالبان تصمیم بگیرند.

پدرام همچنین گفت که جنگ چریکی در برابر طالبان در دره‌های پنجشیر و همچنین در مناطق اندراب و ماربولات ولایت بغلان ادامه دارد.

پدرام با بیان این که در برخی ولایت‌های افغانستان مناطقی خارج از کنترل طالبان وجود دارد، گفت که طالبان تمام خاک افغانستان را تحت کنترل خود ندارد.

17 سپتامبر «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در مورد مساعدت به برگزاری مذاکرات بین طالبان و تاجیکان افغانستان در شهر دوشنبه، توافق کردند.

در نتیجه این مذاکرات رحمان تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین وظایف پایان دادن به درگیری و تنش در ولایت پنجشیر افغانستان در اسرع وقت، اعلام آتش بس و باز کردن راه‌ها برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه، است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا