خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع اعتراضی معلمین حق‌التدریسی در بهارستان

معلمین حق‌التدریسی با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی، به برگزاری آزمون به عنوان یکی از شروط ماندن در خدمت و دیرکرد دو ماهه‌ی حقوقشان اعتراض کردند. یکی از این معترضین که از معلمین حق‌التدریسی استان گلستان بود گفت: به ما می‌گویند که شما باید صلاحیت علمی‌تان را ثابت کنید، در صورتی که ما سه سال است که کلاس داریم و از آن‌طرف هم پانزده سال است که در آموزش و پرورش در مقطع پیش دبستان مربی بودیم ولی الان شرط آزمون گذاشته‎اند.

یکی از معترضین استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: ما معلمین حق‌التدریسی استان گلستان به نمایندگی از معلمان حق‌التدریسی کل کشور ، که الان کد وزارتی دارند، بعد از این همه سابقه‌ی کا برای ما آزمون گذاشته‌اند. یعنی کاری که پیش از آن بدون آزمون به طرحش رای داده بودند، الان آن را با آزمون کردند و برای این آزمون هم شرایط سنی و هزارویک شرط دیگر گذاشته‌اند. یعنی مایی که عمری کار کرده‌ایم دیگر به ما نمی‌خورد که در این آزمون شرکت کنیم. دیگر امکان شرکت در آزمون را نداریم. به ما می‌گویند که شما باید صلاحیت علمی‌تان را ثابت کنید، در صورتی که ما سه سال است که کلاس داریم و از آن‌طرف هم پانزده سال است که در آموزش و پرورش در مقطع پیش دبستان مربی بودیم ولی الان شرط آزمون گذاشته‎اند.

او در آخر اضافه کرد حقوق ما پارسال دی ماه پایا [سیستمی بانکی برای پرداخت گروهی و هماهنگ حقوق کارمندان] تصویب شد و امسال دو ماه است که قطعش کرده‌اند. از پایا هم خارجش کردند؛ یعنی با همکاران رسمی که قبلا هماهنگ واریز می‌شد این را حذف کردند. درخواست ما حذف آزمون است، می‌گویند آزموده را آزمودن خطا است. این  اعتراض کشوری است. چرا بعد از این همه سابقه آزمون گذاشته‌اند؛ آزمون آزاد که هرکسی بتواند شرکت کند و همه‌ی ما می‌دانیم که نورچشمی‌ها در آن خواهند بود و پارتی‌بازی خواهد شد. اگر ما کفایت نداریم چرا سه سال است بچه‌های مردم  را به ما سپرده‌اند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا