خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به نمایش افغان‌ها در قفسی در شیراز

اقدام تحقیر کننده ی پلیس شیراز در به نمایش گذاشتن اتباع خارجی بازداشت شده در وضعیتی مشابه قفس در کنار کشفیات غیرقانونی، با انتشار تصاویر آن بازتابی منفی شدیدی در میان افغانستانی داشته است.

به گزارش انصاف نیوز، محمدرضا خوشک، نماینده مردم هرات در پارلمان آن کشور، در واکنشی به این اتفاق نوشت: «مي گويند در شهرى كه سعدى گفته، تو كز محنت ديگران بى غمى نشايد كه نامت نهند آدمى، مردمانش انسانها را داعش وار در قفس به نمايش ميگذارند!»

سایت شبکه اطلاع رسانی افغان با تیتر «نمایشگاه افغانستانی های در قفس در ایران» نوشت: مکشوفات پولیس در شهر شیراز ایران به نمایش گذاشته شد. در کنار نمایش مواد مکشوفه جرمی و ممنوع در ایران، تعدادی از افغانستانی های دستگیر شده توسط پولیس ایران نیز به نمایش درآمده است. خبرگزاری دانشجویان ایران طی گزارشی از این نمایشگاه، عکس های افغانستانی های در قفس را انعکاس داده است که به دور از شان و منزلت انسانی و اسلامی است.

حبیب الله یوسفزی، مخاطب این سایت نوشته است: «جای بسی افسوس است که همسایه مان ایران اسلامی چنین رفتاری غیر انسانی را در حق مهاجرین انجام می دهد. چنین وحشیگری به دور از انسانیت است. از صمیم قلب متاسفم».

اعتراض یک شاعر افغان

مصطفی هزاره، شاعر و روزنامه نگار افغان نیز در فیسبوک نوشته است:

خبر این است: «پلیس شهر شیراز در یک فعالیت گسترده اقدام به جمع آوری عوامل فساد کرده و توانسته مقادیر زیادی مشروبات الکلی، مواد مخدر، فیلم های مستهجن و افغانستانی های غیر مجاز را کشف و به معرض دید عموم بگذارد!»

خبر بالا یک خبر حقیقی است. یعنی آدمی چقدر می تواند حقیر شود! ببینید دوستان ایرانی من، شما اگر به خارج از جغرافیایتان سفر کنید خواهید دید که ارزش آدمی آن چیزی نیست که شما فکر می کنید! آدم ها با هم برابرند و هیچ نژادی برتری بر نژاد دیگری ندارد.

هرچه می خواهم بنویسم اما نمی توانم. می خواهم از لشکر فاطمیون بنویسم که به جای دفاع از میهنشان همسو با مقاصد سیاسی کشور ایران می جنگند. می خواهم از دولت مردان کثیف کشور خودم بگویم که میهن مان را به گند کشیده اند. می خواهم از تعصب در ایران بگویم که فکر می کنند هموطنان من شبیه گوساله هستند. می خواهم از اهالی کشور خودم بگویم که درد غربت را فراموش کرده اند و چسبیده اند به مسائل قومی. می خواهم از دل صد چاک خودم بگویم. می خواهم از بی وطنانی بگویم که روی پیشانی شان آواره نوشته‌ اما نمی توانم.

فقط همین قدر می گویم که دولت های همسایه ما خیلی ناجوان مرد هستند. می خواهم از سکوت نسل تحصیل کرده ی ایران بگویم که اگر آن ها سکوت کنند دیر یا زود سرنوشت شان بدتر از این تصاویر خواهد شد. جامعه ای که آگاه و مسوول و دانا نباشد سرنوشتش تباهی است. اینگونه پیش برود دیر یا زود شما نیز گرفتار آواره گی و مهاجرت خواهید شد. البته شک دارم که بقیه مردم دنیا مثل شما متعصبانه فکر کنند.

اعتراض یک وبلاگ نویس

«مهدی جعفری»، وبلاگ نویس «افغانستان سرزمین من» نیز با تیتر «پلیس ایران با افتخار٬ مهاجرین افغانستان را در داخل قفس به نمایش گذاشت!»، به گزارش انصاف نیوز خطاب به دولتمردان افغانستان نوشت:

«دولتمردان شرمتان باد! شماهایی که دعوای جایگاه و قدرت دارید باید از شنیدن این خبر بمیرید! خبرگزاری ایسنا امروز خبری را منتشر کرد که حین خواندنش دلم خون شد و لحظاتی برای هموطنانم گریستم و گریستم! به نقل از این خبرگزاری، نیروی انتظامی ولایت شیراز در ایران دستاوردهای یک ماه خود را در معرض دید عموم گذاشت: مواد مخدر های کشف شده، چاقو و دیگر سلاح های سرد، فیلم های مستهجن و مشروبات الکلی از جمله موادی بود که نیروی انتظامی شیراز کشف و ظبط کرده بود و اینک در این نماشگاه در معرض دید عموم گذاشته بود.

صحنه تکان دهنده و غیر انسانی این نمایشگاه اما اتباع کشور عزیزمان افغانستان بود که در قفس های آهنین در معرض دید گذاشته شده بود. وای خداوند جهان تحمل این ننگ را دیگر ندارم…! در عصر مدرن و حرکات زمان جاهلیت …! اینها درست است که افغانی اند و به صورت قاچاق وارد کشور همسایه شده اند اما انسان اند و مسلمان!

یا محمد(ٌص) بیا ببین که امتت در حق یکدیگر چه کار می کنند! هموطنان من این صحنه را باور نکردم و مرتب به خودم می گویم دروغ است…! خدا کند که دروغ باشد که اگر راست باشد ننگ بر عبدالله و غنی که اینگونه ملت خود را به بردگی و بندگی و حقارت کشانده اند!»

خبر

ایسنا در کنار عکس هایی که منتشر کرده نوشت: «معاون هماهنگ كننده نيروي انتظامي فارس در يك نشست خبري به تشريح اقدامات و كشفيات پليس طي روزهاي 13 و 14 شهريور پرداخت. سرهنگ كشاورز از دستگيري تعداد 900 متهم در اين ارتباط خبر داد و يادآور شد كه بين متهمان، خرده فروش مواد مخدر، اتباع بيگانه غيرمجاز، مخلان نظم و امنيت، سارق و متهمان تحت تعقيب ديده مي‌شوند».

سایت روزنامه ی «جام جم» نیز با توضیحی مشابه، گزارش تصویری این اتفاق را منتشر کرده است.

87111

87112

87113

87114

87115

87116

87117

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام
    جز شرمندگی و اندوه چه می توان گفت.
    از بی خردی, از کم فهمی, از کوته فکری جماعتی که با عملکرد سخیف خویش , حکم دوستی خرس خاله هایی برای ملت نجیب ایران را دارند به کجا شکوه باید برد…
    خدایا ما را از شر دوستان نادان محافظت فرما.
    آمین
    برادران افغانستانی ام
    من به عنوان یک مسلمان ایرانی , از یکایک شما بابت این عمل نابخردانه صمیمانه پوزش می طلبم. ایرانیان و افغانستانیان سالهای متمادی با هم زیسته اند و ملت هایشان در هم آمیخته اند. دوشادوش یکدیگر کار کرده اند و در میادین نبرد جنگیده اند.
    امروز دشمنان زیادی هستند که دل خوشی از این همدلی و یکدلی ندارند و دسیسه می کنند تا این دو برادر را از هم برنجانند.
    خطاکار در هر لباس و مسلکی یافت می شود لکن حساب آن خطاکار از آن لباس و مسلک جداست.
    آغوش برادران ایرانی شما همیشه به روی برادران خویش از افغانستانی و پاکستانی گرفته تا عراقی و سوری و لبنانی و هر برادر مسلمان دیگر گشوده است.
    ما از اتفاق ناگواری که در شیراز , شهر ادب و هنر, افتاد بی اندازه اندوهگین و ناراحتیم و از مسؤولین قضایی خواستار برخورد قاطعانه با عوامل این واقعه ی زشت هستیم.
    برادر شما
    یاسر باقری

    6
    17
    1. جناب باقري، ما که نبايستي سر خودمان کلاه بگذاريم! آغوش ما ايرانيان کي بر روي همسايگان مان و به ويژه افغان ها باز بوده که مجدا” بگوئيم گشوده است!؟ تا من در ذهن و خاطره دارم و ديده ام، هميشه با ديده ترديد و سوءظن به خصوص به افغان ها نگريسته ايم و الان که به عقب مي نگرم، مي بينم که سياستي بعمد، اين نگرش را در ميان مردم ما جا انداخت و متاسفانه ما هم پذيرفتيم!

      6
      15
      1. آقا وقتی غیر قانونی وارد کشور میشن و امنیت کشور رو زیر سوال میبرن توقع دارید تو هتل المپیک ازشون پزیرایی بشه.
        همین روزا ۵ خانواده ایرانی رو کشتند انگار نه انگار که محکوم کنند کار داعش وارشون رو فقط داخل قفس کردن داعش وار شده اونم نکشتنشون که.

        17
        4
    2. شرمندگی ازچه؟
      برادر هموطن ایرانی حتما خبرداری که برادران افغانی چندسالی است آب را بر هامون و سد دوستی بسته اند.
      حتما مطلع هستی که برادران سیستانی ات از تشنگی و طوفان شن آواره هر دیاری شده اند.
      حتما مطلع هستی که نیمه شرقی ایران چندسال دیگر ازبی آبی وخشکسالی و گرد وغبار خالی ازسکنه خواهد شد.
      به کجا چنین شتابان!
      امان از نادانی وبی خردی!
      برادر هموطن ایرانی حتما فراموش نکرده ای سربریدن دیپلماتهای کشورت را در مزارشریف‌ .
      برادر سیستانی و زابلی و خراسانی ! شرمنده ام که در کشورت چنین غریب و فراموش شده ای که هموطنت برای دستگیری چند افغانی نگران و گریان است و یادی از تشنگی تو وعوامل آوارگی ات نمی کنند.

      27
      10
      1. ببین اونا طالبان بودن طالبان از طلبه میاد طلبه هایی که در آمریکا یا به وسیله نیروهای آمریکایی آموزش دیده اند
        و کار های مسولان افغانستان چه ربطی به مردمش داره

        5
        11
      2. اقا حسن شما یک ایرانی واقعی هستی که ارزو دارم امثال شما در ایران بشدت زیاد بشن. از همدردی شما عزیز متشکرم. بنده سیستانی هستم ساکن مشهد. از وطن عزیز خودم دورم و گاهی به وطن میرم

    3. برادر یاسر
      خبرداری برادران افغانی آب را برهامون و سددوستی بسته اند؟
      خبراز خشک شدن دریاچه هامون داری؟
      خبرازتشنگی بیکاری هزاران هزار هموطن سیستانی ات داری؟
      تاچندسال دیگر استانهای شرقی به لطف نوع دوستی برادران افغان خشک وخالی ازسکنه خواهدشد.
      اگرایرانی هستی جهت اطلاعت عرض می کنم همان افغانی در کشور خودش به منافع خودشان فکر می کنند وذره ای دغدغه تشنگی و خشکسالی آنطرف مرز را بخودشان راه نمی دهند.
      بیخود گول ژست نوع دوستی غربیها و ادعای حقوق بشر و مبارزه با نژادپرستی را نخورید.
      همه دنیا دنبال کسب منافع برای قوم ونژادخودشان هستند

      25
      5
  2. علی رغم جنگ و ویرانی در افغانستان که البته باعث و بانی اون، اول روسیه ملعون و حالا آمریکا و همپالکی هاش و طالبان ساخت پاکستانه، حکومت داری افغان ها رو ببینید و لذت ببرید!

    2
    5
  3. نمایشی از دست آورد های پلبس شیراز
    یا نمایشی از بی سلیقه و نادیده گرفتن افکار عمومی دنیا !

    حالا این خبر و تصاویر میلیونها بار در سراسر دنیا پخش شده و مستمسکی که خودمان به دست همه برای آبرو ریزی داده ایم .

    بازداشت اتباع افغانی بدون مجوز و یا خلاف کار ، سالها و تقریبا هر روز انجام میشود . اصلا این نمایش لازم نبود .
    حتما باید با مسئولین این امر برخورد شود .

    4
    12
  4. به کجا چنین شتابان
    ما را چه شده؟ به کجا می رویم؟ این همه نژادپرستی احمقانه از کجا می آید ؟ بر طبق کدام اصل انسانی یا مذهبی یا حتی مطابق کدامین سنت دیرینه قبل از اسلاممان چنین می کنیم؟ کم کم داریم روی همه نژادپرستان دنیا را سفید میکنیم.
    بنظر میرسد که این آفت در تمام پهنه این کشور و در بین تمام قومیتهای آن و کل طیف اجتماع از بی سواد تا تحصیل کرده، از بیکار به دنبال کار تا مقامهای بالا همه گیر شده و به سرعت در حال گسترش است
    موج تنفر از عربستان سعودی که درستش تنفر از رفتار حکام آن کشور به علت بی کفایتی و جنایاتشان باید باشد در بین بزرگ و کوچک تبدیل به تنفر از عرب و اعراب شده که نمونه اش را در مشهد دیدیم و تا آنجا پیش رفته که حتی ورزش فوتبال با یک تیم عربی به میدان جنگ نژادی بدل گشته ، نماینده مجلسمان با تعصب نژادی خبرنگار را به باد کتک میگیرد(هر چه باشد آقای نماینده هم ایرانی است و این مشکل مختص یک قوم خاص در ایران نیست) این هم دسته گل آخر آن هم از نهاد و نیرویی که باید مدافع ارزشهای انسانی باشدآن هم در مقابل گروهی هم نژاد و هموطن سابق !
    یک سوال از فرماندهی که دستور چنین فاجعه انسانی را داده دارم که بفرمایند اگر مولا علی که از در آوردن خلخال از پای زن یهودی در سرزمین تحت حکومتش چنان بر آشفت که مرگ را برای خودش روا میدید این خبر را میشنید چه میکرد؟برادر عزیز فرمانده و مسئول که خود را شیعه علی میدانید بیایید یک بار هم که شده به علی (ع) اقتدا کنید و اگر از غیرت انسانی و مذهبی آرزوی مرگ خود را نمیکنید که حقش این است. اگر از شدت غم وسنگینی بار این گناه خون گریه نمیکنید که حقش این است. اگر در جلوی جمع داخل همان قفس نمیشوید و از مظلومین دلجویی نمیکنید و با دست خود قفسها را نمیشکنید که حقشان همین است حداقل در کمال آراستگی و متانت و در مصاحبه ای، در میان تمام خبرهایی که میدهید از این اتفاق عذرخواهی کنید نه تنها عذر خواهی و معذرت از آنانکه مورد این جفا قرار گرفته اند (که بخشش آنها را برای آن دنیا لازم دارید تا حق الناسی به این عظمت بر گردنتان سنگینی نکند) و نه تنها معذرت خواهی از هر دو ملت ایران و افغان و نه تنها عذر تقصیر به درگاه خدا و ائمه اطهار که در حکومتی بنام اسلام و تشیع چنین کردید بلکه عذرخواهی و معذرت از انسان و انسانیت.
    من به نوبه خودم بعنوان یک انسان مسلمان شیعه که در ایران بدنیا آمده و سالهاست در شیراز زندگی میکنم از برادرانی که به کرامت انسانیشان اهانت شده و از تمامی ملت افغانستان و از تمامی ایرانیانی که دامن انسانیتشان با این گناه آلوده شده و از کل انسانهای دنیا معذرت میخواهم و امیدوارم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در هیچ گوشه ای از جهان نباشیم.

    5
    13
    1. گول شعارحقوق بشروتساوی نژادها رو نخورید ٫ خودغربیها اول وآخر هرچه نژادپرستی وتبعیض هستند وایرانی رو به کشورشون براحتی راه نمی دهند٬ به هیچ ایرانی کارت اعتباری نمی دهند و پاسپورتش رو به صد روش کنترل می کنند اما افغانی درهمه جا راحت می رود وکارمی کند٬ هرکشوری دنبال منافع خودش وملتش است ٬ جنابعالی غیرقانونی برو ترکیه یا اردن یا لبنان وعربستان و امارات و…. بعد ببین چه برسرت میارن بعد اینطور منقلب شو!
      انگار اسرای دشت را دیده ای که اینقدر به مردم خودت تاخته ای؟ اصلا برو افغانستان تا حقوق بشر و انسانیت را ببینی.
      مگر ما مردم ایران با عراقی ها که سالها خون ما را ریختند الان بد رفتارمی کنیم؟ مگربا عربستانیها که چندصدحاجی را قتل عام کردند چه کارکردیم؟
      دنیا ۳۵سال است که مارا آزار می دهد و باهیچ ملتی رفتاربد نکردیم وچندمیلیون خارجی مهاجر درکنارماکار وزندگی می کننددرحالی که جوانان ایرانی بیکار وبی مسکن هستند.
      لطفا به ملت عزیز و شریف و صبور ایران نتازید.

      19
      2
      1. آفرین برشما ، وبربصیرت شما ، خداوند در قرآن میفرماید ، آن زمان که قومی را مغضوب میکنم آنها را به جان هم می اندازم تا بدست هم کشته شوند، زیرا وجودشان خطری است برای دیگران ، در شیراز مغازه داری را کشتند درصورتیکه ۱۵سال مثله بچه خودش به او رسیدگی میکرد از او پرسیدند که چرا صاحب کارت را کشتی پاسخ داده بود میخواستم تمام سرمایه اش را برای خودم ببرم افغانستان ای کاش ملت ایران می دانستند که حتی خدا هم از این قوم بیزار است

        8
        1
  5. من به عنوان یک ایرانی از اینکه این رفتار نابخردانه در کشورم رخ داده است از همه خواهران و برادران کشور همسایه -افغانستان -پوزش می طلبم.

    9
    18
  6. شرمنده ام. خيلي شرمنده. ألمان كافر پناهندگان رأ در هتلها جا ميدهند. ما مسلمانان هم زبانان وهم همسايگانمان رأ اينطور نمايش ميگذاريم. اين كار احمقانه و كثيف است. بنده پوزش ميخواهم. ومعذرت.

    4
    16
  7. جز این که شرمندگی خود را بیان کنم زبانم از گفتن هر کلمه ای الکن است. شرمنده شما هم کیشان و هم زبانان هستیم.

    3
    15
    1. براي چه خجالت بکشي!؟ خجالت را بايد مسئولين بکشند که شرم را خورده و حيا را قي کرده اند! بار اول و دومشان هم نيست که آدم بگويد اشتباه کرده اند و حواسشان نبوده! البته از اينها، بهتر از اين نبايستي انتظار داشت. عبارات نوشته شده بر روي پاسپورت کشورهاي به زعم ما کافر را بخوانيد و عبارت نوشته شده بر روي پاسپورت ايراني را هم مطالعه کنيد تا تفاوت مسئولين مسلمان با مسئولين غيرمسلمان را بيابيد.

      1
      7
  8. واقعا متاسفم برای اینها که بوی انسانیت را از یاد بردن
    از انسان نماهایی که حیوان بر آنها برتری دارد
    حاضرم قسم بخورم که هیچ یک از این ها از نژاد آریایی و مردانی چون کوروش کبیر نیستند نمیدانم اینها چگونه خلق شده اند و نام و آبروی آریایی بودن رو برده اند
    شرم بر تمام اینها باد
    شرم بر انسانی که نام اسلام را بر زبان دارد ولی عملکرد مشرک و غیر اسلامی دارد
    من همینجا میگم درود بر غیر مسلمان هایی که اگر اسلام را ندارند حداقل انسانیت را دارند

    3
    12
  9. نیروی انتظامی شیراز تصاویری را هم از کارگری اجباری و بدون جیره و مواجب این برادران افغانی منتشر کند تا مردم بدانند چه می گذرد.

    4
    12
  10. این است دیپلماسی اجتماعی؟!!!!!!!!!!!!.زمانی اروپایی ها هنگام جنگ پناهنده شدند به سوریه و آنها هر کاری خواستند با بیچارگان کردند اکنون همان سوری ها به اروپا پناهنده شده اند!…تاریخ تکرار میشود و خواهد شد

    1
    7
  11. کجای دنیا دیده اید مسلمانی مسلمان دیگر را مانند حیوان در قفس به نمایش عموم بگذارد.!!! حضرت محمد فرمودند هرکس صدای مسلمانی را که درخواست کمک کند و نشتابد مسلمان نیست .آیا واقعا اینها باید فریاد بزنند که ما گناهی نکردیم ؟آیا باید عاجزانه درخواست کمک کنند در صورتی که ما میدانیم نیازمند کمک هستند و باز هم جاهلانه بر روی زخمشان نمک میپاشیم.

    2
    10
  12. اگر همین اتفاق در کشوری دیگر رخ میداد تا یک ماه سوژه تلویزیون ما بود و ابراز همدری میکردیم.سیاهپوستی در آمریکا کتک میخوره و ما بارها و بارها در تلویزیون نمایش میدیم و اظهار تاسف میکنیم.برای کشته شدن فرانسوی ها خودمونو کشتیم کلی شمع روشن کردیم و پیام همدلی فرستادیم!!! براستی که عجب ملت متظاهری هستیم !!!!!!!

    2
    8
  13. ازنیروی انتظامی تشکرمی کنیم که اوباش را جمع آوری می کند. آقایان مگر در کشورخودشان نسبت بهم چه رفتاری دارند؟ اگر همان ۳۵سال پیش این افاغنه را مثل پاکستان توی اردوگاهها حبس می کردند امروز اینقدر زیاده خواه نمی شدند.عجب رویی

    11
    6
    1. انشاالله خودت روزی اواره بشی و با تو همین رفتار را بکنند ببینم چه میکشی همیشه اگر میخواهی نظری بدی بهتر است اول خودتو در اون شرایط قرار بدی بعد اظهار نظر کنی

      6
      11
      1. مگه ۸ سال در جنگ و آوارگی نبودیم ، در آن سالها افغانیها در ایران بودند وچند نفرشان درجنگ با عراق شهیدشدند! ایرانیدشهید می داد و افغانی از کشورش دفاع نکرد و زن وبچه اش را رها کرد وآمدایران کارکردوپول درآورد.کسی نمی پرسد زن بچه این همه مرد افغانی کجاست؟
        الان هم ما درشرایط سخت اقتصادی و تحریم هستیم و کشورهای غربی هزار ویک جور محدودیت وتحریم وتبعیض برای ایرانی ها وضع کرده اند وهیچ کشوری براحتی به ایرانی ویزا نمی دهدومثل جذامیها با ایرانی رفتار می کنند ولی افغانیها به لطف آمریکا در همه کشورها پذیرفته می شوند و نه تنها تحریم نیستند که کمک نقدی میلیاردی ازغرب می گیرند.
        نه برادر ! ایرانی الان دردنیا غریب تر وآواره تر از افغانی ست و تو هم اگر ایرانی هستی وافغانی نیستی بیشتر نگران خودت باش

        11
        1
      2. افغانیها وقتی بحث تحصیل وازدواج و مالکیت زمین وخودرو وامکانات می شود خودشان را باایرانیها برابر می دانند ولی وقتی خلاف می کنند و پلیس دستگیرشان می کند خودشان رامهاجر ومظلوم و بی وطن می دانند و فریاد وا مظلوما سرمی دهند!
        در افغانستان سالها زنان را محبوس کرده اند وزن کمترین حقوقی درآن کشور ندارد وهمین پارسال یک زن بیچاره را زنده زنذه سوزاندند ، صفحه حوادث ما هم یک خط درمیان پر از جرم جنایت ایشان است و نصف نیروهای امنیتی و نظامی ایران در مرز افغانستان شب و روز گرفتار قاچاق و شرارت افغانی هاست و صدها سرباز ایرانی را به کشتن داده اند وحالا اینجا دم از حقوق انسانی و نژادپرستی و…میزنند.
        توافغانستان دولت میخواسته یک خط فشارقوی برق از شمال به کابل بکشه دو شهرش بجان هم افتادند که این خط باید ازشهرما بگذره! تظاهرات و درگیری وکشته ومجروح براه انداختند و سربرق به هم وطن خودشان رحم نکردند ! حالا به ایرانی بدبخت که بیشترین مهاجر و آواره در دنیا را پذیرفته انگ نژادپرستی می زنند

        14
      1. هر روز نیروی انتظامی ما برای امنیت داره کشته میده سپاه همینطور.
        امنیت ایران هزینه داره هزینش رو هم مردم ایران دارن میدن بعد یه عده غیر قانونی بیان تومملکت به اسم مهاجر قتل و ناامنی ایجاد کنن،این اصلا قابل قبول نیست.
        بنده به عنوان یک ایرانی که حقی دارم فردای قیامت از کسانی که به مهاجر غیر قانونی کار و مسکن و غیره بده نمی گذرم…

    2. اگه سی و پنج سال پیش یه جا این مردمو(به قول شما افاغنه)حبس میکردند،بالای دوهزار شهید افغان در جبهه ی ایران علیه عراق دفاع نمیکردند و شهید نمیشدند،یا بعد از سی و چند سال دوباره تو جبهه ی ایران علیه تکفیری ها نمیجنگیدند.با دو قرون اطلاعات حرفای ده رقمی نزن برادر

      2
      12
    1. پدر من چهل سال در مشهد کارگری کرد.نان حلال دراورد و ما را بزرگ کرد. اکثر پدران افغانی همینطورند.چقدر بیخبری که این طور حرف میزنی یا شاید چقدر بی انصافی.

      2
      12
  14. سلام عادلانه نگاه کنید نرده کشی شده قفس معمولا سقف دارد چه کار کنند به گردن خلافکارها که جوانان بدبخت ایرانی را معتاد میکنند دسته گل بیاندازند. افغانی و ایرانی سالم خانواده ما هستند خلافکار قربانی جامعه است . نظرم بود مجازی تو هم نظرت رو بگی

    10
    1
  15. به عنوان یه سایت خبری منصف وبی طرف ،به مدیر سایت خبری خداقوت وخسته نباشید می گم .آرزو دارم در مسیرتون با استقامت ومصمم باشید والبته بخت هم یارتان باد.
    انعکاس رفتارهای غیرانسانی ونیز رفتاربی طرفانه و واقع بینانه شما،عین انسانیت است.
    این خبر وعکس های مستند اون یک نمونه از صدها وهزاران قانون شکنی ورفتار غیر انسانی است که همکاران خبرنگار شما توانسته اند مستندسازی کنند اگرچه پلیس این بدیهیات را هم نفی وانکار می کند.
    من خودم سربازی ام رو در نیروی انتظامی گذروندم، آنقدر رفتار های […]

    1
    6
  16. در انگلستان پلییس مهاجرت سرزده به محل کار مهاجران میریزد و غیرقانونیها را دستبند زده در قفسی که عقب ماشین هست می اندازد و می برد. توی تلویزیون هم نشان می دهند خیلی از اینها که قفس می اندازند هم افغانی هستند آنجا جرات اعتراض ندارند. زبانشان فقط سر ما دراز است.
    یکی از دیوار خانه ما بالا بیاید می گوییم دزد است می گیریم توی زندان می اندازیم اما یکی از دیوار مملکت ما بالا می آید جرات نداریم اعتراض کنیم تازه آنها طلبکارند.
    افغانی وطنت در اشغال بیگانه است غیرت داری انها را بیرون کن
    حضور افغانها در 17 یا 19 استان کشور کلا ممنوع است ازز جمله اذربایجان

    13
    2
  17. به عنوان یک ایرانی خجالت می کشم از این حرکت غیرانسانی در نزدیکی مقبره کوروش اولین بنیانگذار حقوق بشر که بند از پای تمام بردگان در آورد افغان های عزیز در ایران انسان های زحمت کشی بودن هستن ،اگر همه بزه کاراني هستن در ایران نیز بزه کار وجود دارد این جزو محالات است ولی اکثریت انسان های شریف و زحمت کشی هستند این درست نیست با آن ها اینگونه برخورد شود ما ایرانیها چی داره به سرمون میاد پاک انسانیت فراموش کردیم

    2
    11
  18. خودم یه پیرمرد زحمت کش افغان دیدم که در گوشه ی خیابان کفاشی میکرد با دست های پینه بسته خیلی ناراحت و غمگین شدم که چرا کشورم اینقدر باید به افغان عزیز بی احترامی کند بیشتر کارگرهای مترو افغان ها هستند خواهش می کنم اجازه ندید بهشون بی احترامی و توهین بشه ما دو ملت هم زبان هستیم تاریخ مشترک داریم هرگز این ها رو فراموش نکنید افغانستان روزی ضمیمه خاک ایران بود چند نسل از افغان ها در ایران بمانند ایرانی میشوند

    3
    9
  19. افغانیها وقتی بحث تحصیل وازدواج و مالکیت زمین وخودرو وامکانات می شود خودشان را باایرانیها برابر می دانند ولی وقتی خلاف می کنند و پلیس دستگیرشان می کند خودشان رامهاجر ومظلوم و بی وطن می دانند و فریاد وا مظلوما سرمی دهند!
    در افغانستان سالها زنان را محبوس کرده اند وزن کمترین حقوقی درآن کشور ندارد وهمین پارسال یک زن بیچاره را زنده زنذه سوزاندند ، صفحه حوادث ما هم یک خط درمیان پر از جرم جنایت ایشان است و نصف نیروهای امنیتی و نظامی ایران در مرز افغانستان شب و روز گرفتار قاچاق و شرارت افغانی هاست و صدها سرباز ایرانی را به کشتن داده اند وحالا اینجا دم از حقوق انسانی و نژادپرستی و…میزنند.
    توافغانستان دولت میخواسته یک خط فشارقوی برق از شمال به کابل بکشه دو شهرش بجان هم افتادند که این خط باید ازشهرما بگذره! تظاهرات و درگیری وکشته ومجروح براه انداختند و سربرق به هم وطن خودشان رحم نکردند ! حالا به ایرانی بدبخت که بیشترین مهاجر و آواره در دنیا را پذیرفته انگ نژادپرستی می زنند

    10
    1
  20. اسمم علیرضا است.وملیتم افغانستان و متولد ایران هستم‌.به خاطر ظلم هایی که بعضی از برادران هم زبانم به من کردند مجبور شدم جانم را به خطر بیندازم و از دریای یونان عبور کنم.نمی دانم بدبختانه یا خوشبختانه توانستم به آلمان برسم.ایران را دوست دارم چون زادگاهم است.و همیشه مثل وطنم دوستش دارم.اما از معلم هایم،مدیر مدرسه،دوستانم،مردم که مرا با لحن بدی صدا میکردند و در حقم ظلم کردند گله دارم و آرزو میکنم خدا روزی هدایتشان کند.
    تازه این خبر را دیدم خیلی افسوس خوردم و نا خودآگاه گریه ام گرفت.من از شما میپرسم آیا این انسانیت است این حق همسایگی است.
    گناه من و امسال من چه بود چون افغانی در ایران بدنیا آمده ایم.اما این را بدانید دنیا گرد است.و این شادی است که در خانه هر کسی می‌نشیند.با امید زندگی خوب برای بچه های بی شناسنامه

    5
    12
  21. اسمم علیرضا است.وملیتم افغانستان و متولد ایران هستم‌.به خاطر ظلم هایی که بعضی از برادران هم زبانم به من کردند مجبور شدم جانم را به خطر بیندازم و از دریای یونان عبور کنم.نمی دانم بدبختانه یا خوشبختانه توانستم به آلمان برسم.ایران را دوست دارم چون زادگاهم است.و همیشه مثل وطنم دوستش دارم.اما از معلم هایم،مدیر مدرسه،دوستانم،مردم که مرا با لحن بدی صدا میکردند و در حقم ظلم کردند گله دارم و آرزو میکنم خدا روزی هدایتشان کند.
    تازه این خبر را دیدم خیلی افسوس خوردم و نا خودآگاه گریه ام گرفت.من از شما میپرسم آیا این انسانیت است این حق همسایگی است.
    گناه من و امسال من چه بود چون افغانی در ایران بدنیا آمده ایم.اما این را بدانید دنیا گرد است.و این شتری است که در خانه هر کسی می‌نشیند.با امید زندگی خوب برای بچه های بی شناسنامه

    3
    12
  22. برادرا وخواهرا .. منم یه افغانیم مثل خودتون … لطفا این همه گله و شکوه نکنید که فایده نداره ….. همیشه ما مقصریم همیشه دزدیم همیشه خلافکاریم .. اصلا همه خوبن … فقط ما بدیم ..
    چون افغانی هستیم .. مشکل هم اینجاست .. افغانی هستیم!!

    5
    10
    1. آقای افغانستانی شما آدمید ما هم آدمیم پس خیلی شلوغش نکن
      جوان ایرای پای کشورش ایستاده تا حرامزاده ای مثل اسرائیل و آمریکا به کشورش تجاوز نکنه
      اما وقتی آمریکا خاک شما رو اشغال کرد چند هزار آدم برای آمریکایها کار میکردن
      سرزنشی نیست اما چقدر پای کشورتون حاظر شدید جون خودتون رو بدین؟؟؟!!!
      این کشور با خون امنیت پیدا کرده مهاجر غیر قانونی ممکنه برای ما ناامنی ایجاد کنه واصلا قابل قبول نیست.

      11
      1
  23. آفرین برشما ، وبربصیرت شما ، خداوند در قرآن میفرماید ، آن زمان که قومی را مغضوب میکنم آنها را به جان هم می اندازم تا بدست هم کشته شوند، زیرا وجودشان خطری است برای دیگران ، در شیراز مغازه داری را کشتند درصورتیکه ۱۵سال مثله بچه خودش به او رسیدگی میکرد از او پرسیدند که چرا صاحب کارت را کشتی پاسخ داده بود میخواستم تمام سرمایه اش را برای خودم ببرم افغانستان ای کاش ملت ایران می دانستند که حتی خدا هم از این قوم بیزار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا