خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حق با آقای قرائتی است

حجت‌الاسلام مهراب صادق‌نیا در یادداشتی تلگرامی با عنوان «حق با آقای قرائتی است» نوشت:

امروز جایی به نقل از جناب حجةالاسلام قرائتی خواندم که “متاسفانه طلاب ما به خوبی تفسیر بلد نیستند و باید به این امر گریست.”

مدتی پیش برای گفتگویی مختصر به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته بودم. در لابی ساختمان یک مونیتور به نسبت بزرگ بود که در آن از قول برخی از اعضای محترم شورا عباراتی به این مضمون نمایش داده می‌شد: “بهترین سبک زندگی در قرآن کریم وجود دارد.” تقریبا همه‌ی افرادی که جمله‌ای از آن‌ها در مونیتور نمایش داده می‌شد این عبارت را تکرار کرده بودند. وقتی به جلسه رفتم به دوستی که در آن شورا مسئولیّتی داشت گفتم با تکرار یک جمله نمی‌توان درستی آن را به مخاطبان نشان داد؛ از قضا ممکن است مخاطب‌تان شک کرده و پیش خودش بگوید اگر این اندیشه درست بود نیاز به این همه تکرار نداشت. برای اثبات درستی یک اندیشه کافی‌ست مخاطب شما نتایج عملی آن را ببیند. بعد از ایشان خواستم بجای تکرار این عبارت، سَبک زندگی مورد نظر قرآن کریم را استخراج کرده و در اختیار مردم قرار دهید تا آن‌ها بتوانند بر اساس آن زندگی کرده و امتیاز آن را نیز در مقایسه با سبک زندگی غیر قرآنی دریابند. او هم لبخند معناداری زد و گفت این دیگر کار شما حوزوی‌هاست.

حالا آقای قرآئتی بعد از چهل سال برنامه‌ی درسهایی از قرآن، آب پاکی را روی دست همه می‌ریزند و می‌گویند طلبه‌ها تفسیر نمی‌دانند. تفسیر و فهم قرآن کریم کم‌ترین انتظاری است که جامعه می‌تواند از یک طلبه داشته باشد. اگر واقعا طلبه‌ها این کم‌ترین را هم نمی‌دانند؛ حق با آقای قرائتی است و باید گریست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا