خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احضار متهمان بخش دوم پرونده حمله به مطهری به دادسرای نظامی

متهمان بخش دوم پرونده حمله به علی مطهری به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای نظامی استان فارس احضار شدند.

مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع علی مطهری با اعلام این خبر به تسنیم درباره آخرین وضعیت رسیدگی به بخش دوم پرونده حمله به علی مطهری در شیراز اظهار کرد: در مراجعه اخیر به شعبه دادسرا متوجه شدم بازپرس، متهمان این بخش از پرونده را برای ارائه توضیحات احضار کرده است.

وکیل مدافع علی مطهری همچنین از احضار  محکومان بخش نخست این پرونده به شعبه دادسرای نظامی به عنوان مطلع خبر داد و تصریح کرد: در رسیدگی به بخش نخست پرونده، به صلاحیت دادگاه اعتراض داشتیم و معتقدم بودیم پرونده در صلاحیت دادسرای نظامی است اما رئیس دادگاه خود را صالح به رسیدگی می‌دانست و تصمیم وی غیرقابل اعتراض بود.

به گفته ترک همدانی قرار است متهمان بخش دوم پرونده توسط ضابط دادگستری مستقر در نهاد نظامی به  شعبه بازپرسی دادسرا فراخوانده شوند.

وکیل مدافع علی مطهری اضافه کرد: حمله به موکل، یک اقدام هماهنگ‌شده توسط چند نفر بود که خوشبختانه دستگاههای نظارتی و انتظامی به‌خوبی در این خصوص عمل و متهمان را شناسایی کردند و بخش نخست پرونده به سرانجام رسید.

ترک همدانی پیشتر به تسنیم گفته بود که در ارتباط با بخش دوم پرونده، پنج نفر متهم هستند.

بر اساس این گزارش، علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، دوشنبه 18 اسفند 93 به‌ منظور سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرد اما در فاصله فرودگاه تا دانشگاه مورد هجوم افرادی قرار گرفت که خواستار لغو سخنرانی وی بودند؛ در جریان این حمله، شیشه‌های ماشین حامل مطهری شکسته شد و خود وی نیز مورد هجمه قرار گرفت اما در نهایت با دخالت پلیس غائله ختم شد و مطهری به تهران بازگشت.

پس از این اتفاق، پرونده‌ای با شکایت مطهری علیه حمله‌کنندگان تشکیل و مرجع قضایی برای 11 نفر کیفرخواست صادر کرد که از این تعداد، هشت نفر، افراد حمله‌کننده به مطهری، دو نفر مسئولان دانشگاه دعوت‌کننده و یک نفر نیز دانشجوی دعوت‌کننده بود.

در شعبه 101 دادگاه کیفری بدوی شیراز به این پرونده رسیدگی شد و دادگاه شش نفر از حمله‌کنندگان را  به دو ماه حبس و 10 ضربه شلاق و دو نفر دیگر را به چهار ماه و نیم حبس و 37 ضربه شلاق محکوم کرد؛ از میان سه متهم دانشگاهی پرونده نیز که با شکایت مدعی‌العموم برای آنها پرونده تشکیل شده بود و مطهری شاکی پرونده نبود، یک متهم به دو سال انفصال از خدمت با دو سال تعلیق و نفر دیگر از مسئولان دانشگاه نیز به دو سال انفصال از خدمات دولتی قطعی محکوم شده است همچنین دانشجوی دعوت‌کننده از مطهری  به‌دلیل معاونت در امتناع از دستورات و قوانین دانشگاه، به پرداخت یک‌ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

البته حکم صادره در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شیراز قابل تجدیدنظرخواهی است ضمن اینکه مطهری به حکم صادر شده در خصوص هشت فرد حمله‌کننده اعتراضی نکرده اما متهمان به رأی صادره اعتراض کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا